Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در پانزدهمین  سفر استانی خود به گیلان در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مردم در سالن شهدای ناجا با بیان اینکه گیلان دارای نخبگان خوبی در عرصه‌های مهم علمی و دانشگاهی است، اظهار کرد: صحبت‌های بسیار خوبی در این جلسه توسط نخبگان و اقشار مختلف جامعه مطرح و قطعاً تمامی دغدغه‌ها موردتوجه قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نیروهای انسانی کارآمد، مؤثر و علمی در گیلان گفت: این استان سرافراز دارای ظرفیت‌های انسانی بسیار خوبی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و دینی ازجمله آیت‌الله بهجت، امینیان، احسان‌بخش و محمدی گیلانی بوده و وجود هشت هزار شهید در این استان گواه بر این مهم است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اهتمام دولت بر استفاده صحیح از برنامه‌های پژوهشگران در راستای حل مشکلات گیلان افزود: یکی از سؤالات مهم این است که آیا نتیجه بررسی پژوهشگران در راستای علت و دلایل فقر و بیکاری در گیلان به نتیجه رسیده یا خیر، و هیئت دولت این آمادگی را دارد تا نتایج بررسی‌های آنان را بکار بگیریم.

رئیسی با بیان اینکه گیلان به لحاظ سرمایه هیچ‌گونه کم‌ و کاستی ندارد، تصریح کرد: استان گیلان در پیوستن به شانگهای و اتحادیه اوراسیا یک محور مهم است ولی برای بهره‌برداری از آن نیازمند شناسایی ظرفیت‌ها است.

در حالی بروزرسانی...

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ابتدای دولت رئیسی روزانه 288 میلیاردتومان از بورس فرار کرده/ ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند

به گزارش خبرآنلاین، در مجموع 31 ماه فعالیت دولت سیزدهم بیش از 167 هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است. به بیان دیگر، به‌طور متوسط روزانه 267 میلیارد تومان فرار سرمایه ثبت شد.

اعتماد نوشت:از ابتدای شروع فعالیت دولت ابراهیم رییسی تا پایان سال 1400 در مجموع بیش از 43 هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام و به‌طور میانگین روزانه 288 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شده است. در سال 1401 نیز در مجموع 42 هزار و 789 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد که به‌طور متوسط روزانه 180 میلیارد تومان خروج پول را نشان می‌دهد. همچنین در سال 1402 نیز در مجموع 39 هزار و 914 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد که به‌طور متوسط روزانه 165 میلیارد تومان خروج پول را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود که در حال حاضر نزدیک به ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند و منافع آنها در بازار است. اما به گزارش سازمان بورس تعداد سهامدار فعال از این جمعیت 50 میلیون نفری به‌طور میانگین هفته‌ای 350 هزار نفر است که به عنوان کد فعال در بازار ثبت شده است. هجوم پول‌ها به بازار ارز؟ به نظر می‌رسد که با وجود ریسک‌های معاملاتی در بازار سرمایه، بخش زیادی از پول‌های خارج شده از بورس به سمت بازار ارز حرکت کند. تقریبا از ده روز پیش به این سو و با بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه، ارزش ریال ایران 10 درصد افت کرده و رییس کل بانک مرکزی نیز به عنوان مسوول حفظ ارزش پول ملی تنها به این موضوع بسنده کرده که کاری با نرخ دلار بازار آزاد ندارد. اظهاراتی که با واکنش طیف وسیعی از کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس مواجه شده است.

مهرداد گودرزوندچگینی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این باره گفته است که کنترل نرخ ارز جزو وعده‌های دولت بود، انتظار می‌رفت که دولت بتواند بازار ارز را کنترل کند، چراکه بخش مهم بازار ارز کشور در اختیار دولت است؛ لذا این بحث باید در خود دولت حل و فصل شود. اگر همین سیاست‌ها در بازار ارز پیش برود، وضعیت خوبی در بازار نخواهیم داشت، اما امیدواریم با ورود دولت روند کاهشی را در بازار ارز شاهد باشیم، اما به نظر می‌رسد که کنترل ارز از دست دولت خارج شده است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894879

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس جمهور برای درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • انتخاب دکتر صابر امیری به عنـوان عضـو هیئت‌علمـی برگزیده طـرح کاظمـی آشـتیانی از سـوی بنیاد ملی نخبگان کشور
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • رئیسی: هر گونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی با پاسخ سنگین‌تر‌ی مواجه می‌شود
  • پیام رئیسی در پی عملیات تاریخی علیه رژیم صهیونیستی: هر گونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد
  • از ابتدای دولت رئیسی روزانه 288 میلیاردتومان از بورس فرار کرده/ ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند
  • حرفهای جالب گلری که تراکتور را ناکام گذاشت
  • فراخوان هفتمین دوره اعطای جایزه پروفسور ابراهیم‌زاده معبود
  • رفع چالش مالیاتی قراردادهای پژوهشی