Web Analytics Made Easy - Statcounter

رؤسای جمهور روسیه و فرانسه در تماسی تلفنی درباره موضوعات منطقه‌ای و بین المللی از جمله احیای برجام و همچنین مسائل امنیتی شرق اروپا بحث و تبادل نظر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و همتای فرانسوی وی امانوئل ماکرون روز جمعه به‌صورت تلفنی درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس رسانه‌ای کاخ کرملین طی بیانیه‌ای در خصوص گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون اظهار داشت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت که یک مسئله کلیدی که [از سوی طرف‌های غربی] مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است این است که ایالات متحده و متحدانش چگونه می‌خواهند اصل تقسیم‌ناپذیر بودن امنیت که در اسناد سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تصریح شده و تأکید می‌کند که امنیت هیچ کشوری نباید به قیمت از دست رفتن امنیت سایر کشورها تأمین شود را رعایت کنند.»

خبرگزاری روسی ریانووستی گزارش داد که بر اساس بیانیه کاخ کرملین، پوتین و همتای فرانسوی او در بخش دیگری از گفتگوی تلفنی خود به موضوعات مرتبط با توافق هسته‌ای موسوم به برجام نیز پرداخته‌اند.

کرملین در این خصوص می‌افزاید: «وضعیت امور مرتبط با برجام نیز [در این گفتگوی تلفنی] مورد بحث قرار گرفت و تأکید شد که مواضع روسیه و فرانسه در این زمینه به یکدیگر نزدیک است و دو طرف از تداوم تلاش‌های بین المللی برای حفظ و اجرای برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمایت می‌کنند.»

عدم رضایت روسیه از پاسخ آمریکا و ناتو به پیشنهادات مربوط به تضمین‌های امنیتیلاوروف: روسیه از منافع و امنیت خود به بهترین نحو دفاع خواهد کردآمریکا و ناتو پاسخ کتبی خود به پیشنهادات امنیتی روسیه را به مسکو تحویل دادندهشدار مجدد فرانسه و آلمان به روسیه درباره عواقب حمله به اوکراینتوافق ائتلاف غربی روی پاسخ کتبی مشترک به پیشنهاد روسیه

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام اخبار فرانسه اخبار روسیه ولادیمیر پوتین امانوئل ماکرون برجام اخبار فرانسه اخبار روسیه ولادیمیر پوتین امانوئل ماکرون گفتگوی تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله دوباره بایدن به پوتین

آفتاب‌‌نیوز :

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در کارولینای شمالی مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه یک «قصاب» است و واشنگتن می‌تواند در صورت افزایش مالیات‌های میلیاردر‌ها از اوکراین همچنان حمایت کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید نوشت که جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کار‌هایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می‌توانستیم خیلی کار‌های اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون حملات مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

دیگر خبرها

  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ