Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-20@00:08:03 GMT

انگلیس: روسیه در تدارک حملات سایبری است!

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۸۱۳۲

انگلیس: روسیه در تدارک حملات سایبری است!

یک نهاد اطلاعاتی انگلیس در ادامه اتهام زنی‌ها به روسیه در اوج تنش با اوکراین، به مشاغل بزرگ درباره حملات سایبری مسکو هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، انگلیس امروز جمعه، در ادامه دمیدن در تنور تنش‌های مسکو-کی‌یف، به مشاغل بزرگ هشدار داد که خود را آماده مقابله با حملات سایبری روسیه کنند.

این هشدار از سوی مرکز امنیت سایبری ملی به عنوان زیرمجموعه ستاد ارتباطات دولت (GCHQ) صادر شده که یکی از اصلی‌ترین نهاد‌های جاسوسی انگلیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت اوکراین روز جمعه ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) از حمله سایبری گسترده به سایت‌های دولتی و همچنین سایت چند سفارتخانه این کشور در مناطق دیگر جهان خبر داده بود.

اکنون، نهاد اطلاعاتی انگلیس نیز با استناد به همین حمله و با ادعای رصد الگوی رفتار‌های سایبری روسیه طی سال‌های گذشته، چنین هشداری را صادر کرده است.

نهاد‌های جاسوسی انگلیس پیشتر از روسیه به عنوان اصلی‌ترین تهدید قریب الوقوع خود نام برده بودند حال آنکه به زعم آنها، در دراز مدت چین است که به چالش اصلی دنیای غرب تبدیل خواهد شد.

انگلیس پیشتر گفته بود که مسکو به دنبال ایجاد دولت دست نشانده خود در کی‌یف است حال آنکه لندن در هم‌صدایی با آمریکا، احتمال تحریم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را نیز رد نمی‌کند.

روسیه، اما با رد اتهام تدارک حمله به اوکراین، خواستار عدم عضویت این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی است چراکه استقرار نیرو‌ها و تجهیزات ناتو را در مرز‌های خود برنمی‌تابد.

پاسخ آمریکا به پیشنهاد‌های امنیتی روسیه هم اگرچه رسانه‌ای نشده، چندان دلچسب عنوان نمی‌شود چراکه ظاهراً اصلی‌ترین دغدغه مسکو یعنی گسترش پیمان آتلانتیک شمالی به سمت شرق را نادیده می‌گیرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روسیه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی روسیه کاپ، تیم فوتبال اورنبورگ که محمد قربانی در آن عضویت دارد، از ساعت 17:30 امروز (به وقت ایران) در ورزشگاه گازوویک به مصاف تیم دینامو مسکو خواهد رفت.

محمد قربانی که پس از پیوستن به اورنبورگ در چهار مسابقه لیگ برتری حضور تعویضی داشته و در یک دیدار جام حذفی و یک بازی روسیه کاپ در ترکیب قرار گرفته، امروز هم جزو 11 نفر اصلی در جدال با دینامو مسکو است.

هافبک سابق سپاهان که در حضور ثابت مقابل اسپارتاک مسکو در جام حذفی روسیه موفق به گلزنی شده بود، امیدوار است امروز هم در رقابت‌های روسیه کاپ برابر دینامو مسکو عملکرد خوبی ارائه کند تا راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

قربانی در شرایطی دوباره به ترکیب اورنبورگ برگشته و برای سومین بار این اتفاق را تجربه می‌کند که سپاهان، تیم سابق او نیز هم‌اکنون در حال انجام بازی معوقه لیگ برتر برابر ذوب‌آهن است.

تیم فوتبال اورنبورگ در دیدار هفته پانزدهم لیگ برتر روسیه در همین فصل با دو گل مقابل دینامو مسکو شکست خورد که امیدوار است امروز در بازی روسیه کاپ جبران کند و به برتری برسد.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل