Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@11:51:07 GMT

تشخیص بیماری قلبی با هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۸۳۴۸

تشخیص بیماری قلبی با هوش مصنوعی

محققان موفق به توسعه یک سیستم هوش مصنوعی شدند که با استفاده از اسکن چشم بیمار می‌تواند افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی را شناسایی کند.

به گزارش برنا؛ مطالعات نشان می‌دهد تغییرات رگ‌های خونی کوچک در شبکیه، نشانه‌ای از بیماری‌های عروقی گسترده‌تر مانند مشکلات قلبی است. با تکیه بر این مطالعات محققان دانشگاه لیدز در انگلیس از تکنیک‌های یادگیری عمیق برای آموزش سیستم هوش مصنوعی در خواندن خودکار اسکن‌های شبکیه و شناسایی افراد در معرض حمله قلبی استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادگیری عمیق مجموعه پیچیده‌ای از الگوریتم‌ها است که رایانه را قادر می‌کند الگو‌های موجود در داده‌ها را شناسایی و پیش‌بینی کند. در این مطالعه آمده است دقت هوش مصنوعی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است و می‌تواند به عنوان مکانیسمی برای تحقیقات قلبی عروقی استفاده شود.

به کاربردن یادگیری عمیق در تجریه و تحلیل اسکن شبکیه می‌تواند غربالگری منظم بیماران برای علائم بیماری‌های قلبی را متحول کند.

در طول فرآیند یادگیری عمیق در این مطالعه سیستم هوش مصنوعی، اسکن شبکیه و قلب بیش از پنج هزار بیمار را تجزیه و تحلیل و ارتباط بین آسیب شناسی شبکیه و تغییرات در قلب بیمار را شناسایی کرد. پس از آموختن الگو‌های تصاویر، اندازه و کارایی پمپاژ بطن چپ تخمین زده شد.

این اطلاعات در ترکیب با اطلاعاتی از جمله سن و جنس، می‌تواند خطر حمله قلبی را طی ۱۲ ماه آینده پیش‌بینی کند. در حال حاضر آزمایش‌های تشخیصی حمله قلبی بسیار پرهزینه و زمان‌گیر هستند.

حمله قلبی یا آنفارکتوس میوکارد زمانی رخ می‌دهد که قلب به دلیل انسداد جریان خون دچار کمبود اکسیژن شود. به گزارش سازمان جهانی بهداشت بیماری‌های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشکلات انگلیس هوش مصنوعی رایانه قلب مرگ جهان بیماری قلبی هوش مصنوعی یادگیری عمیق هوش مصنوعی حمله قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فقدان مهارتهای خود مراقبتی در بیماران قلبی و بستری شدن مکرر آنها از چالش های مهم است که ریشه در اجرای برنامه خودمراقبتی نادرست و کافی نبودن آموزش به این بیماران دارد.

آموزش خود مراقبتی، انسانها را به سمت حفظ، نگهداری و ارتقای سلامت سوق می دهد و می تواندباعث مقابله ی بهتر افراد با اثرات بیماری گردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق