Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - جنگنده‌های آمریکایی به بهانه تعقیب داعشی‌های فراری از زندانی در محله «غویران» واقع در استان الحسکه سوریه، منازل مسکونی نزدیک به زندان صنعتی الثانویه را بمباران کرده و شبه نظامیان قسد که مورد حمایت آمریکا هستند به برخی از خانه‌ها یورش بردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سانا، جنگنده‌های آمریکایی شش منطقه در نزدیکی زندان صنعتی و حومه شرقی محله غویران را بمباران کردند که موجب ویرانی‌های گسترده خانه‌های اطراف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهدان عینی نیز تایید کردند که شبه نظامیان قسد با یورش بردن به خانه‌ها، تعدادی از اعضای آن‌ها را ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

بر اساس گزارش منابع سوری، نظامیان اشغالگر آمریکایی طی چند روز گذشته به بهانه تعقیب و گریز فراریان از زندان، ساختمان‌ها و تأسیسات مجاور زندان دوم صنعتی از جمله ساختمان‌های دانشکده اقتصاد، آمفی تئاتر‌های عمران و ساختمان واحد دانشگاه را بمباران کردند.

گاراژ وسایل نقلیه و مؤسسه نظارت‌های فنی نیز از حملات آمریکایی‌ها در امان نمانده و علاوه بر آن‌ها تعدادی از منازل مردم در محله‌های همجوار ویران و منجر به آواره شدن هزاران نفر از شهروندان که با ترس از دست دادن جان خود به سمت مرکز شهر و محله‌های امن فرار کرده‌اند، شده است.

پیش از این اعلام شده بود که درگیری‌های شدید میان عناصر گروه تروریستی داعش و شبه نظامیان کُرد (موسوم به قسد) که در پی حمله گسترده داعشی‌ها به یک زندان در سوریه آغاز شده، ادامه یافته و طبق اعلام یک سازمان غیردولتی سوریه، طی چهار روز دست کم ۱۲۳ کشته بر جای گذاشته است. در همین راستا عمر رحمون، کارشناس سوری اعلام کرد اتفاقات اخیر در الحسکه فیلمی هالیوودی با بازی پنتاگون و داعش است.

صبح امروز نیز دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که مسکو نگران حملات بی رویه آمریکا به سوریه و تلفات گسترده غیرنظامیان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه تحولات سوریه شبه نظامیان نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، المیادین اعلام کرد پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد پنج موشک از موصل به سمت پایگاه آمریکایی در حسکه سوریه شلیک شد.

مقاومت عراق از حمله به پایگاه آمریکا در سوریه خبر دادحمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «حریر» در شمال عراقمقاومت عراق: عین‌الاسد در عراق و دو پایگاه آمریکایی‌ها را در سوریه هدف قرار دادیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • شهادت ده‌ها زن و کودک فلسطینی در بمباران نوار غزه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه