Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، محمد قمی در گفت‌وگو، در ارزیابی از روند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس اظهار کرد: دولت در پی این است که در لایحه بودجه به شکلی عمل کند که با کسری بودجه مواجه نباشد و در این مسیر دوگام را برداشته است؛ یکی فروش اموال خود و دیگری ممانعت از خام‌فروشی است که هر دوی این اقدامات برای جلوگیری از کسری بودجه خوب است، اما پرسش اینجاست که به چه قیمتی قرار است این اقدام انجام شود؟

به نوشته ایسنا، وی با بیان اینکه دست‌کاری‌کردن قانون مالیات و تغییرات در چگونگی اخذ مالیات از مردم مشکلاتی برای مردم مستضعف ایجاد می‌کند، اظهار کرد: در تقدیم لایحه بودجه گفتند که می‌خواهیم کاری کنیم تا حقوق کارمندان افزایش یابد و گفتند که اگر ارز ترجیحی را حذف کنیم به مردم یارانه پرداخت می‌کنیم، اما واقعیت این است که مردم از پرداخت یارانه‌ها خاطره خوشی ندارند و آن زمان که گفتند به مردم ۴۵ هزار تومان یارانه می‌دهیم تا جبران شود، عملاً چنین اتفاقی نیفتاد و قیمت‌ها بسیار بیشتر از یارانه پرداختی بالا رفت و وضع مردم بدتر شد و سفره‌هایشان خالی‌تر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا هم دولت باید در حذف ارز ترجیحی به تجربه‌های قبلی توجه کند تا شاهد تکرار آنها نباشیم.

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: اینکه ارز ترجیحی حذف شود و تجار ارز نیمایی یا آزاد تهیه کنند، منجر به افزایش قابل‌توجه قیمت‌ها می‌شود و در این صورت باید نگران تاب‌آوری مردم و تحمل آنان شد. مثلاً اینکه می‌گویند اگر مرغ کیلویی ۶۰ هزار تومان بشود در عوض دولت هم یارانه بالاتری می‌دهد، آن مبلغ یارانه در برابر گرانی‌های که در پی خواهد داشت، ناچیز خواهد بود.

قمی با اشاره به نسبت عملکرد نمایندگان مجلس با پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات مردم، اظهار کرد:‌ به نظرم نمایندگان مجلس اگر می‌خواهند وضع مردم مقداری روبه‌راه شود که در این زمینه دائم هم به مردم و دغدغه‌هایشان اشاره می‌کنند، بهتر است تصمیم بگیرند حقوق‌شان کمتر شود و کسی که ۳۰ میلیون می‌گیرد ۲۰ میلیون دریافت کند تا این مابه‌ازا به سمت رفع مشکلات مردم و افزایش دریافتی کارکنان و کارمندان و کارگران برود. همچنین حقوق بالای مدیران شرکت‌ها تعدیل شود تا به شکل حقیقی به مشکلات مردم رسیدگی شود.

وی در پایان یادآور شد: بنابراین ممکن است که در لایحه بودجه دو میلیون تومان به حقوق کارمندان اضافه شود، اما در عین حال حذف ارز ترجیحی با خود گرانی‌هایی به همراه دارد که تحمل آن‌ها برای مردم راحت نیست و از این منظر باید دولت و مجلس به شکلی تصمیم‌گیری کنند که این دغدغه‌ها رفع شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حقوق نمایندگان لایحه بودجه ارز ترجیحی دغدغه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات

جی پلاس؛ منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است. 

امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد. 

بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

 

سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین فروردین ماه اجرایی می‌کنیم

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پس از جلسه هیات دولت: رئیس جمهور با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری اعلام کردند همه وزارتخانه ها  را مکلف کردند که برنامه‌ها خود را برای تحقق شعار سال ارائه کنند.

با توجه به ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال در این جلسه هیئت دولت ضوابط حقوق و دستمزد امروز مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به تصویب رسید و ابلاغ خواهد شد.

ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین فروردین ماه اجرایی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد/ پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات