Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احد آزادی خواه جمعه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستان ملایر با تاکید بر موضوع آبرسانی به شهرستان ملایر خطاب به سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با توجه به تعریف سه حوزه‌ای آب پشت سد ملایر باید به موضوع حق آبه ها و حوزه کشاورزی توجه ویژه ای شود.

وی خواستار ورود دهیاران و شوراهای روستاها به این موضوع شد و گفت: باید حق آبه به موقع در اختیار روستاییان پایین دست قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان نیز چالش‌های جدی وجود دارد، گفت: باید تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز شهرستان ملایر در دستور کار قرار گیرد.

آزادی خواه تصریح کرد: نباید شاهد تداوم استفاده نادرست از آب‌های زیرزمینی باشیم بدین ترتیب، باید هماهنگی‌هایی با سازمان جهاد کشاورزی برای اصلاح الگوی کشت صورت گیرد چراکه این روزها با کشت یونجه و علوفه در روستاها شاهد تناقض در مصرف آب با اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تغییر فرهنگ کشاورزی و توجه به موضوع حق آبه ها گفت: صنایع آب بر را به ملایر ورود نداده‌ایم، هیچ زمانی به دنبال پتروشیمی و فولاد و این موارد نبوده‌ایم بدین ترتیب، واحدهایی که به حداقل آبی نیاز دارند را می‌توان در این شهرستان پیش برد و بر مبنای تخصیص آب واحدهای تجاری و صنعتی را راه اندازی کرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سد کلان، انتقال آب به شهرستان ملایر را ارزشمند و شاهکار دانست و خواستار اتمام این پروژه شد.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت آبفای همدان نیز گفت: روستاهایی که در این شهرستان در دسترس هستند مانند روستای حرم آباد و حاجی آباد و غیره نیاز است تا با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای همدان تعیین تکلیف شوند و برای آنها آب شرب سالم مهیّا شود؛ چراکه این روستاها در مسیر بوده و ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر از روستاییان شهرستان ملایر را شامل می‌شوند.

آزادی خواه با اشاره به مجتمع‌های آبرسانی گفت: در مسیر جذب منابع کشوری همکاری خواهیم کر چراکه در بحث تأمین آب شرب باید وارد کار شویم تا از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

کد خبر 5411141

منبع: مهر

کلیدواژه: احد آزادیخواه ملایر شرکت آب منطقه ای همدان مطالبات مردم گیلان از دولت بوشهر ویروس کرونا دهه فجر بارش برف خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا خراسان رضوی واکسن کرونا شیوع کرونا مشهد برف و کولاک عکس استانها شهرستان ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳

تین نیوز

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: از جمله اقدامات مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد اینکه طرح های نیمه تمام بخصوص در حوزه گاز به بهره برداری برسند، در غیر این صورت زمستان سال آینده با مشکل کمبود گاز مواجه می شویم.

به گزارش تین نیوز به نقل از علی بختیار در گفت وگو با ایلنا، درباره مهمترین برنامه هایی که صنعت نفت کشور در سال آینده باید در دستور کار قرار دهد، اظهار داشت: صنعت نفت و گاز یک صنعت بین المللی است و ابتدا باید رویکرد این صنعت به سمت جهانی شدن باشد. وضعیت جهانی تولید و میزان سرمایه گذاری که باید در صنعت نفت و گاز انجام شود را باید تحت نظر قرار دهیم و متناسب با آن در بازارهای جهانی حضوری فعال داشته باشیم.

بختیار افزود: موضوع مهم اینکه چه در بعد صادرات و چه در بعد تبدیل نفت و گاز به ارزش افزوده و تولید فراورده باید اقدامات جدی انجام شود. همچنین باید برای سرمایه گذاری در حوزه بالادست و پایین دست برنامه ریزی صورت گیرد.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: ما اکنون مشکلی در کشور داریم و آن عدم توازن تولید و مصرف در حوزه گاز است و باید برای این موضوع اقداماتی انجام شود، باید در پارس جنوبی سیستم فشارافزایی را سریع تر به اجرا برسانیم تا افت تولید اصلاح شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه میادین گازی غیر از پارس جنوبی بیان داشت: در این حوزه باید اقدامات و برنامه های جدی تری در دستور کار قرار گیرد تا ناترازی حل شده و همچنین مشکلی برای عمل به تعهدات صادراتی نداشته باشیم. 

بختیار افزود: از جمله اقدامات مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد اینکه طرح های نیمه تمام بخصوص در حوزه گاز به بهره برداری برسند در غیر این صورت زمستان سال آینده با مشکل کمبود گاز مواجه می شویم و از طرف دیگر صنعت کشور وابسته به گاز است و ما در اقصی نقاط کشور شهرک های صنعتی را داریم که با تداوم ناترازی دچار اختلال می شوند، همچنین اکثر نیروگاه های کشور وابسته به گاز هستند و باید سوخت مطمئن برای این بخش در دسترس قرار گیرد.

وی اظهار داشت: برق به عنوان زیرساختی است که بخش های صنعتی و تجاری برای تداوم فعالیت ابتدا وابسته به گاز هستند، بنابراین باید برای رونق بخش تولید؛ تولید گاز را جدی بگیریم، ضمن اینکه استفاده بهینه از مصرف را در دستور کار قرار دهیم و برای بهینه سازی مصرف هم باید اقدامات جدی انجام شود و این یک اولویت برای انرژی کشور است.

این عضو پیشین کمیسیون انرژی مجلس گفت: در طی سال های گذشته با فراز و نشیب های زیادی در حوزه مصرف مواجه بوده ایم، هرچند اقداماتی در حال انجام است اما همچنان مصرف انرژی در کشور ما نسبت به متوسط دنیا بالاست، به عبارت دیگر مصرف انرژی در کشور ما علاوه بر بخش خانگی در حوزه صنایع نیز بهینه نیست و باید برای حل موضوع مصرف برق و گاز که در سال های اخیر که در حوزه حمل و نقل، صنعت، خانگی، تجاری و کشاورزی چالش برانگیز شده؛ اقداماتی انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد در کردستان مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد
  • ۷ کیلومتر از محور کندوان نیازمند تعریض و چهاربانده شدن است
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم