Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان گیلان، اظهار کرد: ۳ درصد اراضی کشور در گیلان واقع شده و ۳۰ درصد اشتغال گیلان کشاورزی است و ۶۰۰ میلیون دلار در سال صادرات محصولات از استان داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۴۸ درصد اقتصاد گیلان وابسته به کشاورزی است و قطب امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود، افزود: مصوبات بخش کشاورزی در این سفر بالای هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خودکفایی در تولید برنج یکی از محورهای کار وزارتخانه کشاورزی است، بیان کرد: نیازمند زهکشی اراضی هستیم لذا ۷۰۰ میلیارد تومان برای زهکشی اراضی شالیزارهای گیلان در نظر گرفته شد.

ساداتی نژاد افزود: برای راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی در گیلان ۱۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی یکی از مشکلات بخش صادرات محصولات کشاورزی را مربوط به قرنطینه دانست و تصریح کرد: سه پست جدید قرنطینه در گیلان ایجاد می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اعتبار ۱۷ میلیارد تومانی برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای مزارع پرورش خاویار در گیلان در نظر گرفته شده است، افزود: برای زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی استان نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم.

ساداتی نژاد گفت: برای توسعه فعالیت‌های آبخیزداری در گیلان نیز ۴۰ میلیارد تومان مصوب شد.

کد خبر 5411154

منبع: مهر

کلیدواژه: مطالبات مردم گیلان از دولت سید جواد ساداتی نژاد کشاورزی مطالبات مردم گیلان از دولت بوشهر ویروس کرونا دهه فجر بارش برف خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا خراسان رضوی واکسن کرونا شیوع کرونا مشهد برف و کولاک عکس استانها میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند. 
وی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

دیگر خبرها

  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان