Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - عزیزی به دنبال آغاز موج ششم کرونا و بر اساس رنگ بندی شهر‌ها از محدودیت‌های اعمال شده در استان خبر داد و گفت: همه مراسم‌های مذهبی و هیئت‌ها و همچنین عروسی‌ها و تالار‌ها در شهر‌های قرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

او گفت: جلسات اداری در تمامی ادارت فقط جلسات ضروری با تعداد محدود و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار‌ی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال شاهد توجه بیشتر و جدی‌تر جوانان و نوجوانان به قرآن بودیم، افزود: این امر شایسته تقدیر است و مسئولان فرهنگی و قرآنی استان تلاش کنند این روند را در طول سال ادامه دهند.

به گزارش مهر، وی اظهار کرد: خانواده‌ها نیز باید تلاش کنند در این مسیر حرکت کنند و بستر آشنایی هرچه بیشتر فرزندان خود با قرآن کریم را فراهم کنند، زیرا قرآن هم پاک کننده و هم رشد دهنده است.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حکایتی از دوران امام صادق (ع) و شخصی به نام «داود رقی» بیان کرد: امام صادق (ع) فرمودند که هرکس می‌خواهد به اصحاب امام زمان بعد از ظهورش توجه کند، به داود رقی نگاه کنید، داود رقی برای من به منزله مقداد برای رسول خدا (ص) است و همانقدر برای من کارگشاست.

وی به بیان مهمترین ویژگی‌های مقداد از زبان امام صادق (ع) پرداخت و افزود: بصیرت، ولایتمداری و استقامت از راه حق از ویژگی‌های مقداد بود که این ویژگی‌ها در داود رقی نیز وجود داشت.

امروز جامعه نیازمند افراد بصیر و عاقبت اندیش است

آیت الله ناصری ادامه داد: امروز در این دوران نیز به افراد بصیر، دوراندیش، عاقبت اندیش، آگاه و آَشنا با نور خدا نیاز داریم، زیرا دشمن از هر طرف موانع بسیاری بر سر راه ما گذاشته و هر حرکتی که بداند ما را از مسیر حق دور می‌کند، انجام می‌دهد.

وی گفت: دشمن با دروغ‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌کند، آن‌ها را از اسلام و انقلاب دور می‌کند و آن‌ها را در مسیری مه آلود قرار می‌دهد و در چنین فضایی نیاز به بصیرت است، زیرا ا گر کسی آگاه باشد، تفاوت بین حق و باطل را تشخیص می‌دهد و فریب دروغ‌های دشمن را نمی‌خورد.

آیت الله ناصری ادامه داد: انسان بصیر هر چیزی را با دلیل و برهان قبول می‌کند نه اینکه هر رسانه‌ای هر خبری منتشر کرد یا هر تحلیلی ارائه داد، آن را بپذیرد و راه خود را بر اساس گفته این رسانه‌ها ترسیم کند.

وی تصریح کرد: مقداد در زمان رسول خدا (ص) و داود رقی در زمان امام صادق (ع) در ولایتمداری صبور بودند و در راه حق استقامت داشتند و امروز هم اگر ما بخواهیم یار امام زمان باشیم، باید این خصلت‌ها را در خود ایجاد کنیم تا از یاران امام زمان باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله حجاب اظهار کرد: حجاب تکلیف الهی و شرعی است و کشف حجاب مقدمه و دریچه‌ای است که دشمن از آن وارد شود تا فساد را در جامعه ما ایجاد کند.

وی تاکید کرد: این دریچه راه ورود شیطان است و از مسیر بی حجابی و نگاه هوس آلود، فساد و بی دینی در جامعه گسترش می‌یابد و در نهایت جامعه‌ای بی تقوا و بی پروا و بی خدا خواهیم داشت.

آیت الله ناصری ادامه داد: غربی‌ها خود مروج بی حجابی و عریانی در کشور‌های خود هستند و در این مسیر نیز دچار مشکلات جدی شده اند، اما می‌خواهند ما را نیز آلوده کنند و اکنون از برداشتن چادر و روسری و شال آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: مردم به ویژه زنان و دختران ما بدانند و آگاه باشند که این حرکت یک دسیسه جهانی است، زیرا وقتی حجاب از بین رفت و فساد جامعه را فرا گرفت، دیگر کسی به فکر دین و خدا و جهاد و نماز نیست و این دقیقاً همان جامعه‌ای است که غرب از ما می‌خواهد.

مردم در مورد حجاب امر به معروف و نهی از منکر کنند

امام جمعه یزد بیان کرد: علاوه بر اینکه مردم و خانواده‌ها وظیفه دارند حکم شرعی رعایت حجاب را در جامعه اجرا کنند، دولت‌ها نیز وظیفه دارند که اجازه ندهند این توطئه دشمن محقق شود و شاهد بی دینی و بی توجهی در جامعه باشیم.

آیت الله ناصری تاکید کرد: دولت‌ها باید در جامعه اسلامی روی مقوله بی حجابی کار کنند و اراده و توطئه دشمن را خنثی کنند و روحانیت نیز باید در این زمینه به میدان بیایند و کار کنند.

وی تصریح کرد: معلمان، والدین، روحانیون و افراد تأثیرگذار در جامعه وظیفه دارند نسبت به مقوله بی حجابی و تبعات آن برای جامعه آگاه سازی کنند و اجازه ندهند جامعه به سمت فساد حرکت کند.

خطیب جمعه یزد با تقدیر از نیروی انتظامی برای انجام وظایف خود در این زمینه عنوان کرد: بقیه دستگاه‌ها اعم از دانشگاه و مدارس و آموزش و پرورش نیز باید پای کار بیایند و به وظایف شرعی و اجتماعی خود در این زمینه عمل کنند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: مردم نیز باید با چهره گشاده، روی خوش و کلمات مناسب امر به معروف و نهی از منکر کنند و اطمینان داشته باشند که امر به معروف و نهی از منکر مردم اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: اغلب دختران جوان ما در این زمینه پذیرش دارند و کسانی که برخورد‌های بد دارند، اغلب مزدوران دشمنان هستند و باید اهداف دشمن را پیاده کنند بنابراین طبیعی است که رفتار‌های ناهنجار در برابر امر به معروف و نهی از منکر نشان دهند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز شهدای ورزشکار اظهار کرد: در ایران اسلامی، ورزشکاران ما اغلب افرادی متدین هستند و ۵ هزار شهید ورزشکار در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم، نشان از این تدین و بیداری شهدای ورزشکار در همه دوران‌ها و همه میادین دارد.

آیت الله ناصری در مورد دوم اردیبهشت، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: در تشکیل سپاه و بسیج و کسانی که می‌خواستند ارتش را منحل کنند، امام اقدامی الهی انجام داد و امروز به واسطه این دیدگاه الهی، ارتشی قوی و منظم و سپاهی دلاور و شجاع داریم و در همه لحظات گوش به فرمان رهبری، اسلام و انقلاب و ایران را سرافراز کردند و به همه نشان دادند که ایران قوی و قدرتمند است، زیرا خدا پشتوانه کشور ماست.

وی با اشاره به حادثه طبس به عنوان اولین حرکتی که آمریکا بعد از پیروزی انقلاب در کشور رقم زد، افزود: آمریکا باید از این شکست و فضاحت درس گرفته باشد، اما هرگز از این حادثه عبرت نگرفت و هر چند وقت یکبار با اقدامی ننگین، آبروی نداشته خود را از بین برد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما چه نتیجه‌ای دارد؟
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • مدارس شیفت عصر زاهدان غیرحضوری شد
  • غیرحضوری شدن مدارس ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • غیرحضوری شدن فعالیت آموزشی مدارس شیفت عصر سراوان و زاهدان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • آمادگی میزبانی از تمامی رویدادهای مهم ورزشی را داریم
  • شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است