Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدجواد ساداتی نژاد جمعه شب در جلسه شورای اداری گیلان اظهار داشت: استان گیلان با داشتن ۴۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، سه درصد از اراضی کشور را دراختیار دارد و ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محصولات آن دارد ضمن اینکه ۶۰۰ میلیون دلار صادرات سالانه د ارد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی از مسایل مهم کشور، تولید محصول برنج است که هم اینک، یک میلیون تن در سال واردات این محصول را داریم و یکی از اهداف دولت سیزدهم، خودکفایی در این محصول استراتژیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به این امر، زهکشی اراضی نیاز است که سه استان شمالی گیلان، مازندران  و گلستان برای این امر درنظر گرفته شده و برای زه کشی اراضی گیلان، ۷۰۰ میلیارد تومان برای زه کشی اراضی کشاروزی در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد بیان کرد: برای بازسازی ، نوسازی و جوان سازی باغات چای و مرکبات استان گیلان، ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار درنظرگرفته شده و با وجود اینکه گیلان یکی از مراکز مهم تولید فندق و کیوی در کشور محسوب می‌شود، برای مرکز تحقیقات این ۲ محصول نیز ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اخیر محصولات کشاورزی مربوط به فلفل دلمه است و به همین دلیل سه پست جدید قرنطینه با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای سلامت محصولات و مبارزه با آفات کشاورزی درنظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی به محصول خاویار نیز اشاره و اظهار کرد: بحث خاویار به عنوان یک سرمایه محسوب می شود و برای تولید و افزایش این محصول، ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تا پرورش ماهیان خاویاری افزایش یابد ضمن اینکهه ۴۰ میلیارد تومان برای تقویت یگانهای جنگلبانی ، ۴۰ میلیارد تومان برای آبخیزداری و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای نوسازی شالیکوبی در نظر گرفته شده است. 

برچسب‌ها رشت سفر استانی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری گیلان پروندهٔ خبری گیلان سرسبز مقصد پانزدهمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سفر استانی رشت سفر استانی گیلان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نخستین نشاء برنج در استان مازندران در فصل زراعی جاری امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و دیگر مسئولان اجرایی بصورت مکانیزه در روستای فیروزکلای علیا شهرستان آمل انجام می‌شود.


رمضانی با اشاره به اینکه شخم و شیار اراضی شالیزاری تاکنون در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از شالیزار‌های استان (معادل ۸۱ درصد سطح کل) انجام شد گفت: آب تخت اولیه در سطح ۱۳۳ هزار هکتار (معادل ۶۳ درصد سطح کل) انجام شد.


وی تصریح کرد: خزانه‌گیری برنج تاکنون در سطح ۱۶۷ هزار هکتار (معادل ۷۸ درصد سطح کل) و بذر پاشی هم در سطح ۱۵۰ هزار هکتار (معادل ۶۹ درصد سطح کل) از اراضی شالیزاری استان انجام شد.


رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: کشاورزان امسال راغب شدند به کشت ارقام پرمحصول بپردازند و پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار به کشت ارقام پرمحصول در استان افزوده شود.


به گفته رمضانی ۱۷۸ بانک نشاء در استان مازندران فعال هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • نخستین نشاء برنج در مازندران
  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج
  • وزیر جهاد کشاورزی از پروژه ملی سیلوی گرمسار بازدید کرد
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد