Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان  نماینده مردم بندرانزلی در مجلس از نیاز هزار میلیارد تومانی پروژه ۲۲ ساله کنار گذر این شهر خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان گیلان قول تامین اعتبار این پروژه گرفته شد.

در حالی که پروژه کنار گذر انزلی بعد از ۲۲ سال هنوز به اتمام نرسیده و عده‌ای به دلایل زیست محیطی با اجرای آن مخالف بوده و این پروژه را یکی از عوامل افزایش رسوب‌گذاری و خشک شدن تالاب بین‌المللی انزلی می‌دانند، برخی نیز این دلیل را رد کرده و کنارگذر انزلی را مسیری برای کاهش بار ترافیکی شهر و دسترسی سریع ورودی شرقی و غربی بندر انزلی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه که از سال ۷۸ آغاز شده، بعد از ۲۲ سال هنوز به اتمام و بهره‌برداری کامل نرسیده یکی از پروژه‌هایی بود که امروز و در سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه به استان گیلان مورد بازدید معاون وزیر و رئیس محیط زیست کشور قرار گرفت.

احمد دنیامالی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید رئیس سازمان محیط زیست از این پروژه اظهار کرد: کنارگذر انزلی برای ادامه کار در حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 وی افزود: با تعهد دولت، بانک ملی تصویب کرده ۲۵۰ میلیارد تومان وام در اختیار این پروژه قرار دهد و بازپرداخت آن از طریق سازمان برنامه و بودجه باشد.

دنیامالی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز رئیس جمهور در سفر خود به استان گیلان در نظر گرفته که البته بخشی از آن برای راه انزلی به رضوانشهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت ولی بخش بیشتر آن برای کنارگذر انزلی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در منابع سال آینده نیز بخشی از هزینه‌های این پروژه پیش‌بینی شده، تصریح کرد: صبح امروز در بازدید وزیر راه از مجتمع بندری انزلی دستور داده شد از محل منابع بنادر و کشتیرانی ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه تامین شود.

دنیا مالی گفت: در طراحی کنارگذر دو تقاطع غیر همسطح در دو سمت آن، بشمن و طالب‌آباد در نظر گرفته شده که البته اینها در این عدد نیست و در فاز بعدی لحاظ می‌شود.

 الزامات محیط زیستی کنارگذر انزلی را باور داریم

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث‌هایی که از ابتدای اجرای این پروژه با محیط زیست بوده قطعاً مورد نظر قرار دارد،ادامه داد: الزامات محیط زیستی را باور داریم و در جاهایی که نیاز است باید برای جلوگیری از رسوب‌گذاری تالاب و جریان آب پل زده شود.

 دنیامالی با بیان اینکه تالاب از رسوب پر شده و عمق آب در آن به حداقل رسیده، تاکید کرد: لایروبی رودخانه‌های منتهی به تالاب به ویژه سمت طالب‌آباد باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه اسکله شماره ۱۰ یکی از مواردی است که در رسوب‌گذاری تاثیر داشته، گفت: در سال‌های ۷۰ تا ۷۲ بالاترین حد آب دریا را داشتیم و زمانی که موج می‌آمد خیابان ۳۰ متری زیر آب می‌رفت که برای کنترل امواج، اسکله شماره ۱۰ احداث شد.

دنیامالی گفت: با صحبتی که با بنادر و کشتیرانی داشتیم قرار شد این اسکله جمع شود زیرا سرعت جریان آب را گرفته و موجب ایجاد حوضچه آرامش و رسوب‌گذاری برای تالاب می‌شود.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد توجه به آبخوانداری و آبخیزداری در بالادست است که سرعت جریان آب باید از آنجا گرفته شود.

اسکله شماره ۱۰ برداشته شود

همچنین در حاشیه این بازدید اکبر سبحانی، دادستان بندر انزلی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: کنارگذر از جهاتی به عنوان کمربندی شهر محسوب می‌شود و از باب رفت و آمد و رفع ترافیک شهر حائز اهمیت است که اگر به خوبی به انجام برسد و بتواند حقوق زیست محیطی را رعایت کند با توجه به اینکه رئیس سازمان محیط زیست نیز آن را تایید کردند، این قضیه حرکت خوبی است.

وی افزود: ولی چیزی که باعث نگرانی من به عنوان دادستان شده و از باب حقوق عامه هم ورود و از نزدیک مسئله را مورد بررسی قرار دادیم با توجه به بازدید میدانی که در روزهای مختلف از آب زیر گذر داشتیم پیشنهاد داشتیم زیر موج شکن بزرگ چندین زیرگذر برای جریان آب ایجاد شود.

سبحانی تصریح کرد: زیرا طبق مشاهده میدانی در روزهای مختلف صورت گرفت آب مشرف به تالاب کدر بود ولی آن سوی زیرگذر شفافیت داشت لذا اگر تدابیری برای رفت و آمد آب ایجاد شود و رسوبات حرکت داشته و ماندگار نشود خوب است.

دادستان بندر انزلی گفت: آنطور که شرح وظایف دادستان و دستورالعملی که ریاست قوه قضاییه وقت به دادستان‌ها اختیار دادند در مواردی که بر خلاف مصالح و منافع جامعه بوده و جنبه عمومی دارد دادستان می‌تواند به ادارات ذی‌ربط و سازمان‌ها اخطار کند لذا در خصوص اسکله شماره ۱۰ بهتر است کار کارشناسی صورت گیرد.

سبحانی تصریح کرد: طبق اعلام رئیس سازمان محیط زیست کشور بهتر است اسکله شماره ۱۰ کلا برداشته شود زیرا یکی از مواردی که باعث ایجاد رسوبات شده موج‌شکنی است که جریان آب از تالاب به طرف دریا را منقطع کرده و باعث بروز مشکلاتی شده است.

به گزارش ایسنا در طراحی مسیرکنار گذر انزلی ۵۸ دستگاه پل کوچک ۸ دستگاه پل بزرگ جهت سهولت جریان آب تالاب بین‌المللی انزلی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سفر رئیسی به گیلان رئيس جمهور بندر انزلي نماینده مردم بندر میلیارد تومان کنارگذر انزلی انزلی در مجلس بندر انزلی رسوب گذاری گذر انزلی محیط زیست جریان آب ۲۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصدق ملک طی گفت‌وگویی در شبکه جیو نیوز پاکستان پیرامون مسائل مرتبط با خط لوله گاز ایران و پاکستان اظهار داشت: ما صادقانه در تلاش برای پیشبرد این پروژه هستیم و این تعهد را بار‌ها به برادران ایرانی خود منتقل کرده‌ایم.

وی در واکنش به سنگ اندازی آمریکا در مسیر اجرای پروژه مشترک گازی با ایران گفت: پاکستان قطعا به تماس‌های خود با طرف آمریکایی درخصوص معافیت تحریمی ایران ادامه خواهد داد.

وزیر نفت پاکستان افزود: از آنجایی که عراق، ترکیه و یا جمهوری آذربایجان قادر به بهره‌گیری از معافیت تحریمی هستند پس پاکستان نیز باید بتواند از این امتیاز برای اجرای خط لوله گاز ایران بهره‌مند شود.

وی به زعم خود افزود که تحریم‌های آمریکایی ممکن است با ۵ روش بر پاکستان اعمال شود که شامل تبادل ارز با ایران، همکاری با شرکت‌های اصلی مرتبط با صادرات گاز ایران و اتصال مستقیم به زیرساخت‌های گازی این کشور است لذا ما با طرف‌های ایرانی در ارتباط هستیم که چگونه بدون تاثیر پذیری از تحریم‌ها بتوانیم گاز ایران را وارد پاکستان کنیم.

وزیر نفت پاکستان تاکید کرد: ما قطعا درصدد دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهیم بود و همزمان به کشور برادر خود ایران نیز اطمینان می‌دهیم پاکستان به پروژه گاز متعهد و خواهان سرمایه‌گذاری روی آن است.

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های کشورش در مسیر همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد اعلام کرد که واشنگتن از ادامه اجرای طرح ساخت خط لوله انتقال گاز میان ایران و پاکستان حمایت نمی‌کند.

وی در عین حال تصریح کرد: ما همیشه به همه هشدار می‌دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم‌های آمریکا را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزار و ۲۰۰ گردشگر از تالاب کانی‌برازان مهاباد بازدید کردند
  • تالاب زیبای ایران پس از ۳ سال دوباره زنده شد /عکس‌ها
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • تالاب زیبای ایران پس از ۳ سال دوباره زنده شد | تصاویر
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • شروع به کار دستگاه دروگر سنبل آبی در تالاب انزلی
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • تشکیل کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک