Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوردر ادامه برنامه‌های سفر به استان گیلان عصر جمعه از مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در رشت بازدید و بر لزوم پاسخگویی دقیق و سریع به درخواست‌ها و مطالبات مردمی تاکید کرد.

به گزارش برنا، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید از نزدیک در جریان روند رسیدگی به ثبت درخواست‌ها و مشکلات مردم استان گیلان و چگونگی پاسخگویی به این درخواست‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در این بازدید همچنین شخصاً چند درخواست مردمی را بررسی کرد و به تماس تلفنی یکی از شهروندان گیلانی در این زمینه پاسخ داد.

مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور  در هر سفر استانی به صورت فعال و متمرکز و ویژه درخواست‌ها و مطالبات مردمی و استانی را دریافت و پیگیری می‌کند و پاسخ می‌دهد.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی مشکلات استان گیلان رشت آیت الله رئیسی درخواست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی کردن اقتصاد از راهبرد‌های اصلی دولت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای مخبر پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در «گردهمایی مدیران و کارگزاران دولت مردمی» که در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی برگزار شد، گفت: دولت سیزدهم از زمان آغاز بکار با انباشتی از مشکلات و مسائل روبرو بود و در سال ۱۴۰۱ که اتفاقاتی غیرقابل پیش بینی در سطح بین الملل رخ داد، مسائل متعدد دیگری بر انباشت مشکلات کشور اضافه شد.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری مسائل و مشکلات کشور در سال ۱۴۰۱ و همچنین چالش‌های بین المللی همچون جنگ اوکراین خاطر نشان کرد: دولت تلاش کرد که میزان تورم در سال ۱۴۰۱ علی رغم همه مسائل و مشکلات از تورم سال ۱۴۰۰ بالاتر نرود.
وی افزود: زمانی که وارد سال ۱۴۰۲ شدیم باید به یاد داشته باشیم که مسائل و مشکلات گذشته همچنان پابرجا بود و چالش‌هایی همچون وضعیت رشد اقتصادی پایین، تورم ۶۰ درصد، درآمد‌های اندک حاصل از فروش ۲۰۰، ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت و وضعیت نامناسب پایه پولی و رشد نقدینگی وجود داشت و کار بسیار مهمی که انجام شد این بود که برنامه‌ها و کار‌های سال ۱۴۰۱ را در سال ۱۴۰۲ ساماندهی کردیم و بر تحقق شعار سال متمرکز شدیم.
آقای مخبر ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در ابتدای سال ۱۴۰۲ برنامه‌ای مدون را برای تحقق شعار سال تدوین کردند و این برنامه در شورای اقتصاد به تصویب رسید و به همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به شکل گیری کمیته رصد برای بررسی نتایج اقدامات خاطر نشان کرد: کمیته‌ای در این خصوص شکل گرفت و به طور مرتب شاخص‌ها را در تک تک دستگاه‌های اجرایی متناسب با اهداف تعیین شده مورد بررسی قرار داد.
وی با اشاره به اقدام دیگر دولت از ابتدای سال ۱۴۰۲ تحت عنوان ایجاد اتاق وضعیت رصد تورم و رشد تولید افزود: در همین راستا جلساتی مستمر با دستگاه‌های اجرایی ذیربط برگزار شد و روند تورم و رشد تولید در طول سال به طور مستمر مورد بررسی قرار گرفت ضمن آنکه ۲۹ محور مهم راهبردی که از سوی رئیس جمهور ابلاغ گردید نیز بصورت هفتگی رصد و بررسی و گزارش آن را ارائه میشد.
آقای مخبر با بیان اینکه دولت علاوه بر پیگیری مجدانه برنامه تدوین شده از سوی سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲، تمرکز اصلی خود را بر چند دستگاه یعنی وزارت نفت، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و وزارت امور خارجه که بیشترین تاثیر را در رشد تولید داشتند، معطوف کرد و برای هر یک از این بخش‌ها وظایف و اقداماتی را تعریف کردیم.
معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: سال گذشته دولت تصمیم گرفت با ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری، میزان تولید نفت را از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار برساند که این مهم تا ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه محقق شد و افزایش بیشتر آن نیز در دستور کار امسال قرار دارد. در بخش گاز نیز افزایش تولید برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به هجمه‌هایی که نسبت به وعده دولت برای تولید ۴ میلیون مسکن صورت می‌گیرد و آن را برنامه‌ای ناممکن توصیف می‌کنند، گفت: اولاً عدد اعلام شده در سوی دولت سیزدهم، مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده و امروز با تدابیر و اقدامات صورت گرفته توسط دولت، تولید ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار واحد شروع شده و این در حالی است که بخش مسکن سال‌ها تعطیل بوده و اقدام جدی در این بخش صورت نگرفته است.
آقای مخبر کریدور‌های حمل و نقل و ترانزیتی را یکی از مزیت‌های مهم کشور برشمرد و با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای ایجاد کریدور‌های موازی و کم کردن بهره ایران از درآمد‌های ترانزیتی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که دولت محکم پای آن ایستاد تکمیل کریدور‌های شرق ـ غرب و شمال ـ جنوب بود که بخشی از این کریدور‌ها راه اندازی شده هرچند برنامه‌ای زمان بر است.
معاون اول رئیس جمهور از ناترازی در بخش‌های مختلف به عنوان یکی از مسائل و مشکلات کشور در سال‌های گذشته یاد کرد و گفت: همه به یاد داریم که در شهر‌های مختلف سهمیه‌های خاموشی برای برق خانگی تعیین شده بود، اما خوشبختانه در این دولت این مشکل تا حد زیادی مرتفع شد.
وی در ادامه به اهمیت منابع و مدیریت مصرف آب اشاره و تصریح کرد: آب جزو منابعی است که تمام دنیا نسبت به آن حساسیت دارند و ایران نیز که کشوری خشک و نیمه خشک است باید اهتمام ویژه‌ای در مدیریت منابع آب داشته باشد. در شمال و جنوب ایران دریا قرار دارد که باید با مدیریت صحیح، برنامه دقیقی برای تامین آب مناطق مرکزی داشته باشیم.
آقای مخبر با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام دولت برای انتقال آب از دریا افزود: بخشی از خط یک انتقال اجرا شده و بخش‌های دیگر نیز در حال اجرا است و با اجرای سایر خطوط انتقال، اطمینان نسبی برای تامین آب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، اصفهان و خراسان رضوی که با بحران مواجه هستند، ایجاد می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور احیای واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه فعال را از مهمترین کار‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و در ادامه با اشاره به اقدامات دولت برای تامین مالی غیر تورمی افزود: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان مشکل بزرگ یاد کردند کسری بودجه بود و رئیس جمهور نیز تاکید جدی داشته اند که نباید بودجه با کسری بسته شود و خوشبختانه در روز‌های پایانی سال گذشته شاهد تحقق ۹۵ درصدی بودجه بودیم.
آقای مخبر با اشاره به دستاورد‌ها و توفیقات دولت در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان و اقدامات موثر صورت گرفته حوزه سلامت در اقصی نقاط کشور و حتی روستا‌های دور افتاده افزود: در بخش دیپلماسی نیز توفیقات و نتایج خوبی حاصل شده به نحوی که از ۲۰۵ توافق منعقد شده با طرف‌های خارجی، تاکنون ۱۲۱ توافق به قرارداد تبدیل شده و تقریباً هر دو سه هفته شاهد تبدیل یک توافق به قرارداد و یا یک تفاهم به توافق هستیم.
معاون اول رئیس جمهور به توفیقات دولت در بخش مهار تورم نیز اشاره و تصریح کرد: تورم ماهانه مصرف کننده از ۴،۷ درصد در اسفند ۱۴۰۱ به ۲ درصد در اسفند ماه ۱۴۰۲ رسید و لازم است به این نکته توجه کنیم که کاهش تورم زمان بر است، اما ایجاد آن به سرعت انجام می‌شود.
وی افزود: تورم نقطه به نقطه در اسفند ۱۴۰۱ که ۵۴ درصد بود امروز به ۳۲،۳ درصد رسیده و تورم ماهانه تولید کننده از ۴.۵ درصد اسفند ۱۴۰۱ به ۱.۲ درصد اسفند ۱۴۰۲ کاهش یافته است. دکتر مخبر اضافه کرد: تورم نقطه به نقطه تولید کننده از ۴۲ درصد در اسفند ۱۴۰۱ به ۲۸ درصد رسیده و این تورم در اردیبهشت ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۳ درصد بود.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه رشد اقتصادی که سال‌ها در کشور منفی بود در دولت سیزدهم مثبت شده است، گفت: رشد سرمایه گذاری کشور در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ به عدد ۴،۷ درصد رسیده است.
وی در ادامه سخنان خود به شعار سال جدید تحت عنوان «رشد تولید با مشارکت مردم» اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته نیز که شعار سال را «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کرده بودند، در سخنرانی خود در حرم مطهر رضوی گفتند که تحقق این شعار بدون فعال کردن مردم میسر نیست بنابراین شعار سال جاری نیز ادامه شعار سال قبل است.
آقای مخبر افزود: دولت علاوه بر اینکه برنامه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ را تدوین و دنبال می‌کند، تلاش خواهد کرد بر مزیت‌های کشور نیز تمرکز نماید و اهداف تعیین شده را محقق سازد که یکی از این اهداف رساندن میزان تولید روزانه نفت به ۴ میلیون بشکه خواهد بود.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در بخش برق نیز قرار است برای ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و ۱۰ هزار مگاوات برق تجدید پذیر در بخش دولتی و خصوصی در میان مدت سرمایه گذاری شود و علاوه بر آن ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین با اشاره به سایر مزیت‌های کشور و بخصوص بخش معدن گفت: یکی از مزیت‌های کشور وجود معادن مس است به گونه‌ای که یکی از سه رگه اصلی معادن مس جهان از ایران می‌گذرد و با تولید هر یک میلیون تن کاتد مس ۱۰ میلیارد دلار درآمد برای کشور حاصل می‌شود و این در حالی است که تاکنون فقط ۷ درصد از معادن مس کشور اکتشاف شده است.
آقای مخبر توسعه دریا محور و ایجاد شهر‌های جدید ساحلی، پتروشیمی و مولد کشاورزی را از دیگر برنامه‌های دولت برشمرد و گفت: دولت برای جلب مشارکت مردمی و فعال کردن ظرفیت مردم ۱۰ روش را تعریف و برنامه ریزی کرده است تا از این طریق جهش تولید با مشارکت مردم محقق شود.
معاون اول رییس جمهور گفت: دغدغه اصلی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور معیشت مردم است و دولت تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف و معیشت مردم را بهبود بخشد و در همین راستا طی یکی دو ماه اخیر ۶۰ میلیون نفر توانستند ۱۱ قلم کالای اساسی را از طریق کالابرگ با قیمت سال گذشته تهیه کنند و یارانه آن را دولت پرداخت کرده است که در سال جدید این گونه برنامه‌ها استمرار‌خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • مشارکت مردم بر پایه توجه به نظرات شهروندان است
  • توصیه‌ها و تاکیدات رئیس جمهور در دیدار خیرین
  • اقدام مطلوب مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز در پاسخگویی به میهمانان نوروزی
  • یکی از راهبردهای اصلی دولت مردمی کردن اقتصاد است
  • مردمی کردن اقتصاد از راهبرد‌های اصلی دولت است