Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران در رشت از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای تکمیل ۱۶ طرح نیمه تمام صنعتی استان گیلان در راستای سفر رییس جمهور و هیات دولت به این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سید رضا فاطمی امین پس از پایان نشست با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: گیلان ظرفیتهای مختلفی در حوزه های سلولزی، کشاورزی برای اشتغال و توسعه صنعتی دارد، در وهله اول باید موانع پیش روی واحدهای موجود ( سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) در زمینه های مختلف رفع گردد.

معرفی اولویت‌های سرمایه‌گذاری به تفکیک هر بخش در طرح آمایش صنعتی

وی با اشاره به اجرای طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ تصریح کرد: در این راستا اولویت‌های سرمایه‌گذاری به تفکیک هر بخش در شهرستان‌های مختلف هر استان مشخص می‌شوند تا اشتغال لازم فراهم آید.

تکمیل حلقه های مفقوده صنعت با اجرای طرح آمایش وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت توزیع متعادل امکانات و منابع را از اهم مزیت های این طرح دانست و گفت: در این راستا صنایعی معرفی می شوند که تکراری نیستند و حلقه های مفقوده صنعت تکمیل خواهد شد.

فاطمی امین با بیان اینکه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در حوزه انرژی (برق و گاز) نداشته ایم، ادامه داد: به همین خاطر در فصول سرما محدودیت‌هایی برای تامین سوخت (گاز و برق) پیش می‌آید و واحدهای تولیدی متضرر می شوند.

انعقاد تفاهمنامه با وزارت نیرو برای احداث ۱۰ هزارمگاوت ظرفیت جدید نیروگاهی

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با وزارت نیرو برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید، تصریح کرد: به دنبال راه‌اندازی بازار برق با مشارکت وزارت نیرو هستیم که به توزیع و قیمت گذاری عادلانه برق کمک می کند.

در کنار افزایش ظرفیتها باید به سمت بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی نیز برویم

وی همچنین بیان کرد: البته باید به سمت مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی برویم که این موضوع را نیز به صورت همزمان پیگیری می نماییم.

شناسایی ۲۱۵ مسئله‌ای که عموماً واحدهای تولیدی با آن مواجه هستند

وزیر صمت با اشاره به اجرای پروژه فعال سازی ظرفیت های تولید اضافه کرد: در قالب این پروژه ۲۱۵ مسئله‌ای که عموماً واحد های تولیدی با آن مواجه هستند مشخص شده است و راهکارهای لازم نیز معرفی گردیده است.

فاطمی امین همچنین گفت: در این راستا مسائل خاص بنگاه‌ها ازجمله ( اهلیت سرمایه گذار، تولید بیش ازظرفیت و ...) نیز شناسایی و مورد پیگیری و رفع قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا کشاورزی اشتغال سرمایه معدن صنعت معدن و تجارت انرژی سرما وزارت نیرو برق قیمت گذاری وزیر صمت سید رضا فاطمی امین واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر فرج نیا روز دوشنبه در نشست تخصصی گذر از اوج بار تابستان ۱۴۰۳، با اشاره به موضوع تنش آبی در کلانشهر تبریز، افزود: با توجه به این موضوع و اینکه تأمین برق پمپ‌های آب در نقاط مختلف برعهده برق تبریز است، باید اعتبارات کافی برای تأمین برق واحدهای مختلف صنعتی و تولیدی این منطقه تخصیص یابد.

وی ادامه داد: چون واحدهای صنعتی تبریز در مسیر تأمین برق پمپ‌های آب قرار دارند، تسهیل برق رسانی به این پمپ‌ها نیازمند تأمین شبکه برق مستقل است.

فرج نیا اظهار کرد: رشد و توسعه شهری به معنای افزایش تقاضا برای تأمین برق است و با توجه به این موضوع نیازمند راه اندازی پست‌های فوق توزیع در حوزه استحفاظی تبریز هستیم که باید از اکنون تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی گفت: در بخش‌های مختلف نیرو و انرژی نیاز به ارتقای خدمات داریم به خصوص در بخش مبلمان شهری حوزه روشنایی معابر نیازمند اصلاح و بهبود خدمات هستیم.

فرج نیا یادآور شد: با توجه به رشد و توسعه جهشی کلانشهر تبریز، برای پیشگیری از بروز مشکلات برق در آینده به ویژه پیش از آغاز اوج بار تابستان امسال، نیازمند پست‌های فوق توزیع هستیم و گریزی از آن نیست.

وی ساماندهی برق بازار تاریخی تبریز و نقش اساسی آن در بخش اقتصادی را یکی از برنامه‌های اولویت دار شرکت توزیع نیروی برق تبریز اعلام و اضافه کرد: این طرح یکی از مطالبات مهم شهروندان و رسانه‌های گروهی است که با تأمین اعتبارات مورد نیاز به طور اساسی اقدامات لازم انجام می‌شود.

کد خبر 6079195

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد
  • طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در کردستان اجرایی می‌شود
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • ۵۷۶ جواز تاسیس در بخش صنعت قم صادر شد
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • زیرسازی ناحیه صنعتی نیر تکمیل می‌شود