Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@18:28:05 GMT

مهمتر از دفاع مقدس و دفاع از حرم

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۹۵۶۳

مهمتر از دفاع مقدس و دفاع از حرم

خبرگزاری فارس، یادداشت-مهدی فضائلی: شاید عده‌ای چنین تصور کنند که پاگذاشتن در میدان جنگ سخت و جهاد نظامی، مهمترین و دشوارترین کارهاست و مردان میدان از این جهت سرآمد همه هستند.

در ارزش و جایگاه جهاد سخت تردیدی نیست و همین بس که کشته شدگان این میدان "شهید" محسوب می شوند و پاداش های گوناگونی را از خدای متعال دریافت می کنند از جمله "عند ربهم یرزقون را".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو، شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم، نزد مردم ما جایگاه رفیعی دارند و غبطه برانگیز هستند.

در عین حال، اگر دقیق نگاه کنیم و نیک بنگریم، مجاهدان میدان رزم، محصول یک روشن بینی و تشخیص درست و به هنگام وظیفه خود هستند و این روشن بینی و تشخیص درست، نتیجه روشنگری کسانی است که توانسته اند چنین تأثیری داشته باشند.
شاید یک دلیل اینکه فرموده‌اند: مداد العلما افضل من دماء الشهداء همین باشد.

رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز بتازگی در دیدار با جمعی از مداحان اهل بیت، با اشاره به ادای وظیفه در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و حضور در عرصه علمی و  میدان خدمات اجتماعی فرمودند:"...لکن از همه‌ی اینها مهم‌تر عرصه‌ی تبیین و روشنگری است. اگر روشنگری بود، همه‌ی این عرصه‌های گوناگون در وقت خود و جای خود وضعشان روشن خواهد شد و مردان خودشان را پیدا خواهند کرد."

همین یک عبارت کافی است تا اهمیت " جهاد تبیین" را خصوصا" در دوران کنونی دریابیم.

همانطور که ورود به میدان رزم و جهاد علمی، پیش نیازهایی دارد کسانی که می خواهند وارد میدان جهاد تبیین بشوند نیز باید مقدماتی را طی کنند.

مجاهدان عرصه تبیین، باید کلیات این جهاد مانند مفهوم جهاد، اهمیت جهاد تبیین، چرایی ضرورت آن و ثمرات این جهاد را بدانند.

الزامات جهاد تبیین نظیر رعایت اخلاق و قانون، بهنگام بودن، استقامت و بصیرت، مداومت در تکرار،نوآوری و بهره‌گیری از معارف اندیشمندان انقلاب اسلامی، دومین پیش نیاز این جهاد است.

سومین مقدمه دیگر جهاد تبیین، آشنایی با روشها و تکنیک های جهاد تبیین است؛ از مواجهه حضوری با مخاطب گرفته تا تشکیل حلقه های معرفتی و تولید محصولات چند رسانه‌ای.

و چهارمین حلقه زنجیره جهاد تبیین، تشخیص موضوعاتی است که نیاز به تبیین دارند.
اعتقادات بنیادین، شناخت انقلاب اسلامی، شناخت امام(ره) و خط امام، درک صحیح از دشمنان انقلاب اسلامی بویژه شیطان بزرگ، هویت ملی و زن و خانواده از جمله این موضوعات هستند.

با توجه به تعدد و تنوع موضوعات، اولویت بندی آنها پنجمین کاری است که برای جهاد تبیین باید صورت گیرد.

عمل به این جهاد، امروز در صدر وظایف علاقمندان به انقلاب اسلامی و ترک آن مخاطره آمیز و میدان دادن به مهمترین تهدید و تهاجم دشمن یعنی جنگ نرم است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد تبیین تهاجم دشمن انقلاب اسلامی جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا سید محسن حسینی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مسجد جامع سنندج اظهار کرد: در دین مبین اسلام جنگ نفی شده اما دفاع از شرف، پرچم و مردم در تاریخ مقدس بوده است و نظام ایران اسلامی همیشه در حالت تدافعی بوده و همچنان خواهد بود.

وی با تقدیر از سپاه پاسداران در عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی افزود: عملیات وعده صادق بیانگر دفاع ایران از خون پاک شهدای این مرز و بوم است که شادی را به مردم ایران اسلامی داد و ابهت اسرائیل را فرو شکست.

امام جمعه موقت سنندج گفت: حضرت رسول اکرم (ص) وطن و حب وطن را مهم دانسته و دوستدار وطن بوده است و علاقه به وطن از رسول اکرم (ص) به ما رسیده است و باید همه ما دوستدار آب و خاک وطن خود باشیم و برای دفاع از آن، همه ما بکوشیم.

کردستانی‌ها مردمانی وطن دوست هستند

ماموستا حسینی با بیان اینکه مردم کردستان، مردمانی وطن دوست و سرزمین و دین دوست هستند، اضافه کرد: همه ما باید از آب و خاک کشورمان دفاع کنیم و قدردان نیروهای نظامی و امنیتی در حراست از این کشور باشیم تا همچنان آسایش و آرامش را در این سرزمین ببینیم.

وی همچنین ضمن قبولی طاعات و عبادات همه بندگان در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: عظمتی که در عبادت و راز و نیاز با پروردگار وجود دارد در هیچ چیز دیده نمی‌شود و پناه بردن به خداوند متعال راهکار برون رفت از مشکلات و گرفتاری‌ها است و باید همواره به خداوند متعال توکل کرد و به عبادت پرداخت و راز و نیاز را فقط به ماه رمضان محدود نکنیم.

امام جمعه موقت سنندج با تبریک روز ارتش به نیروهای مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایران و لشکر ۲۸ پیاده کردستان اذعان کرد: ارتش در ایجاد امنیت و آرامش مردم و کشورمان نقش مؤثری دارد و وجود نیروهای ارتش و تلاش شبانه روزی آنها قابل تقدیر است و برای مردم جایگاه ارزشمندی دارند.

وی همچنین خدمت مسؤولان به مردم خواستار شد و بیان کرد: هر مسؤولی که به مردم خدمت می‌کند مایه سربلندی مردم و استان است و برای آنها از خداوند متعال خواهان موفقیت خواهیم بود.

کد خبر 6082410

دیگر خبرها

  • دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • یک قدرت بازدارندگی بی بدیل در کشور ایجاد شده است
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • نیروهای مسلح تا آخرین نفس‌های خود از انقلاب دفاع می‌کنند
  • حماسه‌آفرینی‌های ارتش چراغ راه مجاهدان عرصه حق و باطل است
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود