Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طبق مصوبه کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ و موافقت مقام وزارت متبوع، واکسیناسیون کودکان ۹ سال به بالا از شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ در سراسر کشور آغاز خواهد شد. - اخبار استانها -

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان 9 سال به بالا از روز شنبه نهم بهمن‌ماه، اظهار داشت: به خانواده‌های دارای فرزند 9 سال به بالا توصیه می‌شود برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نوزادی که به دنیا می‌آید از بدو تولد تا 1.5 سال بر اساس تقویم واکسیناسیون، در مقابل برخی بیماری‌ها واکسینه می‌شوند و واکسن کرونا هم یکی از این واکسن‌هاست که در شرایط فعلی، کودکان هم باید دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسن کرونا دارای تائیدیه سازمان غذا و دارو است، گفت: نباید شکی برای خانواده‌ها در تزریق واکسن بچه‌ها وجود داشته باشد و همیشه افراد آگاه زودتر نسبت به این امر اقدام می‌کنند و سود آن را هم می‌بینند.

وی ادامه داد: افراد سردرگم و کسانی که به صحبت‌های واهی و غیرعلمی گوش می‌کنند و مخالف تزریق واکسن به کودکان هستند، تبعات آن را تا پایان این اپیدمی می‌بینند و خدای نکرده ممکن است فرزندانشان را در اثر ابتلا به کرونا از دست بدهند.

عقدک تصریح کرد: رسانه‌ها باید خانواده‌ها را در این مورد آگاه کنند و خانواده‌ها بعد از گذشت 5 ماه موضوع را ارزیابی کنند و به این نتیجه برسند که کودکانی که واکسینه نزده و زده در چه شرایطی هستند و این درسی می‌شود برای مرحله بعدی که فراخوان واکسن داده می‌شود و عده‌ای از آن سرباز می‌زنند.

650 هزار نفر در استان اصفهان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت نکرده‌انداصفهان نارنجی شد/ رسیدن به رنگ قرمز کرونایی دور از انتظار نیستوزیر بهداشت: وارد موج ششم کرونا شده‌ایم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 سال در مقابل بیماری کرونا، اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته ملی واکسن کووید 19 و موافقت مقام وزارت متبوع، واکسیناسیون کودکان 9 سال به بالا از شنبه 9 بهمن 1400 در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی افزود: واکسن‌های مورد تایید این گروه سنی شامل سینوفارم و پاستوکووک و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت طبق معمول و مشابه سایر گروه‌های سنی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون گروه‌هاس سنی کمتر از 9 سال به تدریج آغاز می‌شود، گفت: زمان واکسیناسیون این رده سنی به صورت کتبی به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/166/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واکسیناسیون کودکان واکسن کرونا سال به بالا خانواده ها سراسر کشور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روانشناسان از سراسر دنیا خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بیش از دو هزار روانشناس و مشاور از سراسر جهان در نامه‌ای خطاب به گوترش، دبیر کل سازمان ملل و لاگدامئو، رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه خصوصا زنان و کودکان بی گناه را محکوم کرده و خواستار اخراج فوری رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن آن سازمان شدند.

در این بیانیه که به صورت نامه برای افراد مذکور ارسال شده است، روانشناسان از بی توجهی سازمان‌های جهانی نسبت به سلامت روان زنان و کودکان غزه ابراز نگرانی شدید کردند و بر لزوم اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن تاکید کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است:

امروز سوال مهم روانشناسان دنیا این است که آیا کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد تنها برای کشور‌های معدودی است و ملت غزه و زنان و کودکان آن، در این سازمان جایگاهی ندارند؟ آیا اعضای محترم کمیسیون مقام زن تاکنون در مورد سلامت روان زنان و کودکانی که روز خود را با صدای بمب و آتش و گلوله شروع می‌کنند فکر کرده اند؟

چگونه است که این رژیم با همه این تجاوز‌های هولناک، هنوز در این کمیسیون عضویت داشته و با دستان آغشته به خون بیش از ۲۵ هزار زن و کودک بی گناه از حقوق زنان و کودکان سخن می‌گوید؟ ادعای حقوق زنان دارد، در حالیکه حدود ۷۰ درصد کشته شدگان جنگ در غزه زنان و کودکان بی گناه هستند! آیا چشم‌ها و گوش‌های سازمان ملل که سازمانی بین المللی است، بر این جنایت هولناک بسته شده است؟

این جنایات، عملکرد خارج از چارچوب‌های انسانی رژیم صهیونیستی و اشغالگر، کذب بودن رویا‌های اروپایی و آمریکایی برای نظم نوین جهانی و آرمان‌های آنان را نیز معلوم کرده و نشان می‌دهد، آرمان‌های توسعه پایدار و تلاش‌های صندوق‌های وابسته به سازمان ملل متحد، صرفا برای مدیریت کردن کشور‌های ضعیف‌تر نوشته می‌شود. شش سال دیگر که در ارزیابی دستیابی به اهداف توسعه پایدار (۲۰۳۰)، به عدم تحقق آن رسیدید و نتایج نشان داد که کشور‌ها در اجرای آن با شما همکاری نکرده و نمی‌کنند، خاطرات این رسوایی‌های بزرگ را به خاطر بیاورید و دلیل عدم اعتماد کشور‌ها به سازمان ملل و صندوق‌های وابسته به آن را به درستی تشخیص دهید.

ما روانشناسان با هشدار نسبت به وضعیت سلامت روان مردم و خصوصا زنان و کودکان غزه، شما را نسبت به اعتبار سازمان ملل و خطر عدم مقبولیت جهانی این سازمان بیم داده و سریعا و قویا خواهان اخراج هرچه سریع‌تر این رژیم منحوس و جعلی از کلیه صندوق‌های وابسته به سازمان ملل متحد و در کمترین واکنش اخراج آن از کمسیون مقام زن و نیز پیمان نامه حقوق کودکان هستیم.

لینک بیانیه امضاشده به انگلیسی و فارسی : 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfL5b_5HTFERj5fUWZrPJVUB1OtvNOHDHjkENQnyHjkctUn4g/viewform?usp=sf_link

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • آغاز طرح واکسیناسیون بیماری طاعون
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از امروز ۷ فروردین
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه
  • روانشناسان از سراسر دنیا خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن شدند
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید