Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه ادعاهای مقام‌های آمریکایی درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین و ترویج سیاست روس‌هراسی، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به توصیف هولناکی از این جنگ احتمالی پرداخت.

میلی شامگاه جمعه طی نشست خبری در پنتاگون، مدعی شد اگر روسیه نیروهایی را که در نزدیکی مرز اوکراین جمع آوری کرده است برای حمله به همسایه خود فعال کند، نتیجه «وحشتناک» خواهد بود و منجر به تلفات قابل توجهی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی ضمن اشاره به انواع نیروهایی که روسیه در مرز اوکراین انباشته است، گفت: «همه این نیروهایی که در کنار هم قرار گرفته‌اند اگر بر سر اوکراین خراب شوند، بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود و منجر به میزان چشمگیری از تلفات نیروهای نظامی خواهد شد».

این ژنرال ارشد آمریکایی مدعی شد: «می‌توانید تصور کنید که در مناطق متراکم شهری، در کنار جاده‌ها و غیره، [این تهاجم] چه شکلی می‌تواند داشته باشد. وحشتناک و فاجعه‌بار خواهد بود».

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز که در این نشست خبری حاضر بود، گفت اگرچه واشنگتن معتقد نیست «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تصمیمی برای حمله به اوکراین گرفته باشد، اما او اکنون توانایی نظامی برای انجام این کار را دارد.

به نوشته رویترز، آستین اظهار داشت: «[پوتین] گزینه‌های متعددی از جمله تصرف شهرها و مناطق مهم، همچنین اقدامات قهری و اقدامات سیاسی تحریک‌آمیز مانند به رسمیت شناختن سرزمین‌های جداشده در دسترس را دارد».

وی همچنین با اشاره به ارسال تجهیزات ضدزره جدید توسط واشنگتن برای کی‌یف، افزود که آمریکا متعهد به کمک به اوکراین برای دفاع از خود است.

پیش از این، نشریه «اشپیگل» نوشت که سفیر آمریکا در برلین طی نامه‌ای محرمانه به وزارت خارجه آلمان، نوشته واشنگتن به‌دلیل عدم همکاری مناسب برلین در خصوص اوکراین، این کشور را یک «شریک غیرقابل اعتماد» می‌داند. (جزئیات بیشتر)

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تقابل آمریکا با روسیه تنش اوکراین روسیه ادعای حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به استقبال روسیه از مذاکرات با آمریکا، تاکید کرد که این مذاکرات تنها زمانی صورت خواهد گرفت که درباره تمام مسائل مربوطه مباحث جامعی انجام شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا دیروز گفت که سفارت مسکو از زمان حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به مسکو، به تماس‌های «موقت» با دولت آمریکا بسنده کرده است اما هفته آینده درباره «روابط دوجانبه و اینکه آیا هیچ بختی برای از بین نرفتن تمام و کمال روابط روسیه-آمریکا وجود دارد یا خیر»، رایزنی خواهد کرد.

پسکوف دراین‌باره گفته است: مسکو برای مذاکره با واشنگتن، به حد کفایت «تمایل سیاسی» دارد اما فقط در صورتی که بحث و تبادل نظر به طور تمام و کمال درباره تمام مسائل دخیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین به دفعات گفته است که ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که رایزنی جامع درباره تمام موضوعات ضروری است. البته نمی‌توان برخی مسائل که هم‌اکنون در اولویت روابط دوجانبه ما قرار دارد را جدا کرد و صرفاً به آنها پرداخت!

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در نوامبر ۲۰۲۳ گفته بود که مسکو در تلاش است تا به این موضوع پی ببرد که در شرایط موجود، آیا مذاکره با آمریکا هیچ معنایی دارد یا خیر.

 

 

دیگر خبرها

  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • روسیه: آمریکایی‌ها خودشان را در حادثه تروریستی کروکوس لو دادند
  • مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • اوکراین| سرنوشت کمک مالی آمریکا به کی‌یف روشن می‌شود