Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- چن گانگ، سفیر پکن در آمریکا در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا گفت: اگر مقامات تایوانی که با حمایت‌های همه جانبه واشنگتن جسارت پیدا کرده اند به راه خود در راستای استقلال طلبی ادامه دهند، ممکن است باعث درگیری نظامی میان دو کشور بزرگ چین و آمریکا شوند.

به گفته خبرگزاری رویترز، گانگ افزود: اجازه بدهید من بر این موضوع تاکید کنم؛ مسئله تایوان یک موضوع مهم برای روابط آمریکا و چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آمریکا در واکنش به اظهارات این مقام چینی گفت: آمریکا به تعهدات خود در برابر چین واحد و اجرای قوانین در راستای روابط با تایوان متعهد است.

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: ما به کمک‌های خود به تایوان و تقویت نظامی این منطقه برای مقابله با هر گونه تجاوز و دفاع از امنیت مردم تایوان ادامه می‌دهیم.

ساعاتی پس از این اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با وانگ یی، همتای چینی خود برای بررسی موضوع اوکراین با یکدیگر گفتگو کردند. جو بایدن بار‌ها اعلام کرده در صورت هر گونه حمله نظامی چین به تایوان به تعهدات خود در قبال تایپه برای تقویت نظامی و دفاع از امنیت این منطقه عمل خواهد کرد.

چین بار‌ها نسبت به دخالت‌های واشنگتن در موضوع تایوان و دریای چین جنوبی هشدار داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفیر چین جزیره تایوان دخالتهای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری خیابانی خونین در تهران منجر به قتل یک جوان شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بعد از ظهر روز گذشته ۳۰ فروردین‌ماه، کارکنان انتظامات بیمارستان لقمان حکیم از طریق تماس تلفنی با کلانتری ۱۱۲ ابوسعید مرگ مشکوک پسر جوانی را با ضربات چاقو روی تخت بخش اورژانس، گزارش کردند.

به دنبال اعلام این گزارش، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه قاضی سالار صنعتگر؛ بازپرس ویژه قتل شعبه هشتم دادسرای امورجنایی پای در سردخانه بیمارستان گذاشتند و با جسد پسر حدودا ۱۸ ساله‌ای مواجه شدند که براثر ضربه چاقو به گردن به قتل رسیده بود. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که پسر جوان در یک نزاع ۳ نفره در تقاطع خیابان مدرس ـ ولی‌عصر(عج) قربانی جنایت شده است.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، مقتول به همراه دوست خود به نام بهنام که مشروبات الکلی مصرف کرده بودند با یک پسر جوان دیگر در خیابان درگیر شده اما احتمالاً بهنام سهواً دوست خود را هدف ضربه چاقو از ناحیه گردن قرار داده است، همچنین پسر جوانی که با این ۲ نفر درگیر شده بود و چاقو به همراه داشته پس از وقوع جنایت از صحنه متواری می‌شود.

بیشتر بخوانید یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز

بدین ترتیب بهنام خیلی زود بازداشت شد. در ادامه نیز کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم و اقدامات اطلاعاتی، پسر جوانی که یک طرف درگیری بوده را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، با دستور قاضی سالار صنعتگر، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت همچنین تحقیقات در خصوص دستگیری دیگر متهم فراری پرونده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227646 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • درگیری خیابانی خونین در تهران منجر به قتل یک جوان شد
  • پیام حمله سپاه به اسرائیل از نگاه مرتضی نبوی /هماهنگی میان «میدان» و «دیپلماسی» شرط عقل است
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار