Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ماه سپتامبر هشدار داده بود که اگر مصر به شرایط تعیین شده از سوی واشنگتن برای رعایت حقوق بشر توجهی نکند کمک‌های نظامی به این کشور قطع خواهد شد.

به گفته خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در این رابطه گفت: اگر تحولات عمده‌ای در دو روز آینده در مورد رعایت اصول حقوق بشری در مصر رخ ندهد کمک ۱۳۰ میلیون دلاری واشنگتن در زمینه نظامی به قاهره لغو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع خبری این بودجه از سال ۲۰۱۷ به منظور تقویت توانایی نظامی از سوی واشنگتن در اختیار مقامات نظامی قاهره قرار گرفته است. این خبر در حالی منتشر شد که دولت آمریکا در اوایل هفته گذشته از فروش احتمالی رادار‌های دفاعی و هواپیما‌های نظامی به ارتش مصر به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار خبر داده بودند.

مقامات آمریکایی می‌گویند روابط واشنگتن با قاهره بسیار پیچیده است و این کشور همچنان متعهد به ادامه حمایت‌های خود از مصر به منظور تقویت توانایی دفاع از امنیت در این کشور است.

کریس مورفی، سناتور دموکرات مجلس آمریکا از این تصمیم دولت بایدن استقبال کرد گفت: عبدالفتاح سیسی، رییس جمهور مصر باید شرایط حقوق بشری مورد درخواست واشنگتن را در مصر فراهم کند.

مورفی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم دولت به خوبی نشان می‌دهد ما به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر عملاً پایبند هستیم و دیگر روز‌هایی که دیکتاتور‌های جهان به دنبال گرفتن تضمین از کاخ سفید هستند دیگر به اتمام رسیده است.

طبق آمار‌های منتشره در ماه‌های اخیر، ده‌ها هزار نفر در مصر به جرم تهدیدات امنیتی در زندان‌های این کشور به سر می‌برند. سیسی، فرمانده سابق ارتش مصر سالهاست از سوی مقامات کشور‌های خارجی از جمله آمریکا دلیل سرکوب گسترده مخالفان مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقامات آمریکا دولت مصر حقوق بشر کمک نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن

واکنش آمریکا به تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن

دیگر خبرها

  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • این رزومه باعث استخدام یک برنامه‌نویس با حقوق سالانه 300 هزار دلاری در گوگل شد
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • واکنش آمریکا به تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن