Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در 10 ماهه سال جاری به دو میلیون و 134 هزار و 773 تن کالا رسید.

ایوب کرد در گفت وگو با ایسنا- افزود: بیشترین حجم مبادلات اقتصادی این مدت در پایانه مرزی میلک و میرجاوه علی رغم شیوع ویروس کرونا با یک میلیون و 365 هزار و 739 تن کالا به صادرات اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عمده کالاهای صادراتی از پایانه های مرزی استان را ، فرآورده های نفتی، گاز مایع و مواد غذایی عنوان کرد و افزود: صادرات این مدت توسط 59 هزار و 23 دستگاه کامیون انجام شده است.

کرد با اشاره به ظرفیت های صادراتی پایانه های مرزی استان گفت: مجاورت این استان با منطقه ژئوپولیتیک خلیج فارس و آب های بین المللی، همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، همجواری با حوزه شبه قاره هند و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی از جمله پایانه های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است.

مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت کالا از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را در 10 ماهه سال جاری 542 هزار و 123 تن و واردات را 226 هزار 911 تن عنوان کرد.

کرد اصلی ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه 529 دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌نمایند که این امر نشان از اهمیت این مرزها با وجود شیوع ویروس کرونا دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سیستان و بلوچستان پایانه های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی شماره دو در استان، از افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح جمعه تا بعدازظهر شنبه (۱۰ تا ۱۱ فروردین) وزش باد شدید و گردوخاک برای شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز و با شدت کمتر در دلگان، فنوج، غرب ایرانشهر، گلشن، سراوان، مناطق شرقی شهرستان میرجاوه، خاش و مناطق غربی شهرستان زاهدان محدوده شورگز پیش بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: ساکنان و گردشگران و مسافران نوروزی حاضر در مناطق تحت تأثیر، از سفرهای غیر ضرور و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند، از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت کرده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی اظهار کرد: وضع جوی استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ فروردین نسبتاً پایدار همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6063605

دیگر خبرها

  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در شمال سیستان و بلوچستان
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در در شمال سیستان و بلوچستان
  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • کامیون بار مرغ زنده قاچاق در مرز‌های میانی سیستان و بلوچستان توقیف شد
  • کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • افزایش ۹درصدی سفر‌های نوروزی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان
  • افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳ برابری تردد مسافر از پایانه‌های مرزی