Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی از فعالیت دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی در کشور خبر داد.

محمد حسین فرهنگی در جلسه شورای راهبردی بانوان جامعه اسلامی کارگران آذربایجان شرقی ضمن تشریح اقدامات به عمل آمده در راستای توسعه‌ی مشارکت زنان در عرصه‌های اقتصادی اظهار کرد: قانون ساماندهی و توسعه‌ی مشاغل خانگی یکی از دستاوردهای مهم مجلس در حمایت از فعالیت‌های خانگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در کنار حمایت از کارگران ساختمانی و قالی بافی نقش بسیار مهمی در تقویت و توسعه‌ی بخش عظیمی از مسائل اقتصادی خانواده‌ها ایفا کرد. 

فرهنگی، بر دسته‌بندی و تقسیم بندی مشکلات و مسائل موجود با هدف رفع موانع و ارائه راهکارهای مناسب برای توسعه‌ی این بخش تاکید کرده و یادآور شد: باید از تمامی ظرفیت‌های قانونی در کمیسیون‌های مختلف مجلس برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده استفاده کنیم.

وی با تاکید بر حسن همکاری و موافقت وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی در حمایت از تداوم بیمه پردازی قالیبافان ادامه داد: وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی موافقت لازم را با طرح پیشنهادی برای تداوم بیمه‌پردازی قالیبافان که به علت تاخیر در پرداخت حق بیمه وقفه‌ای داشته‌اند را اعلام کرد که امیدواریم این امر بزودی اجرایی شود. 

وی گفت: البته افرادی که در مشاغل غیر از قالیبافی اشتغال دارند و اشتغال آنها از طریق مبادی ذی‌ربط احراز شود مشمول این طرح نخواهند بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اشتغال اشتغالزايي مشاغل خانگی توسعه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند