Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - مهدی کمال نیا گفت: داروخانه‌ها مجاز به دریافت حق مکانیزاسیون نیستند و اگر شهروندی با این موضوع مواجه شد به مجتمع بهداشتی پزشکی سازمان تعزیرات مراجعه و اعلام شکایت کند.

به گفته معاون اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران براساس ماده ۱۱ قانون بهداشت و درمان تعزیرات حکومتی پرونده‌های مشابه به کمیسیون بهداشت و درمان ارجاع داده می‌شود و اگر این تخلف توسط کارشناسان علوم پزشکی تایید شود، قطعا پرونده تخلف تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر رئیس سازمان غذا و دارو گفته بود که هیچ مصوبه قانونی برای اخذ حق مکانیزاسیون در داروخانه‌ها نداریم و فقط تعیین اصالت دارو و مشخص کردن آن توسط بیمه‌ها قانونی است.

در برخی از داروخانه ها از مراجعه کنندگان هزینه ای به عنوان ارائه خدمات اضافه «حق مکانیزاسیون» دریافت می شود. 

بیشتر بخوانید

هرچه نظارت صنفی در حوزه بهداشت و درمان بیشتر شود شاهد کاهش شکل گیری پرونده‌های قضایی خواهیم بود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی تخلفات صنفی داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی پرستاری در شبکه بهداشت و درمان هشترود

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود گفت: ما سعی داریم کمبود نیروی پرستاری را در این مرکز درمانی به حداقل برسانیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود اظهار کرد:  به علت کمبود پرستار در تنها مرکز درمانی هشترود که به مراجعه کنندگان چندین شهرستان، مسافران و ۹۰ کیلومتر از اتوبان پیامبراعظم(ص) خدمات درمانی ارائه می‌کند و با ۶۰ درصد پرسنل درمان، کارهای خود و مراجعه کنندگان را پیش می‌برند، کادر این مرکز در فشار کاری بسیار بالایی هستند.

احمد شیرجنگ خاطرنشان کرد: وزارتخانه از کمبود پرسنل درمانی، بخصوص از کمبود شدید پرستار خبر دارد و باید به فکر استخدام تعداد زیادی از پرستاران باشد تا مراکز درمانی بیش از این از کمبود نیرو در مضیقه نباشند.

وی تاکید کرد: مطالباتی که از سال‌های قبل مانده است نیاز به تخصیص اعتبارات خاص دارد تا با پرسنل تسویه حساب شود، از این رو، از مسئولان می‌خواهم با رایزنی با مسئولان بالا، مشکل پیش رو را هم مرتفع سازند.

وی ادامه داد: بخش اورژانس هشترود علاوه بر کارهای مرتبط با اورژانس، کار درمانگاهی و کلینیکی نیز به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد چرا که در شهر هشترود کلینیک و درمانگاه شبانه روزی وجود ندارد.

شیرجنگ گفت: درست است که مطالبات پرسنل در بیمارستان هشترود به روز نیست اما از آمار متوسط استانی در میان بیمارستان‌ها، واریزی رو به بالایی داریم.

 رئیس بیمارستان هشترود هم پاسخ‌گوی سوالاتمان در خصوص مشکلات پرستاران شد و گفت: برای فایق آمدن به مشکلات کادر درمان شاغل در اورژانس و حمایت همه جانبه از پرستاران این بخش، ۱۴ مورد پیشنهاد به دانشگاه علوم پزشکی ارائه شده است و ما در حمایت از این بزرگواران پیگیر تصویب شدن پیشنهاداتمان هستیم.

امین اعلمی اظهار کرد: افزایش دریافتی پرسنل اورژانس از طریق اصلاح سیستم، افزایش امتیاز حضور، دو برابر شدن دریافتی پرستاران اورژانس، افزایش حق اعزام و ... از جمله این پیشنهادات است.

وی اضافه کرد: برای بهبود وضعیت بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان هشترود که به مراجعه کنندگان زیادی خدمات درمانی و بالینی ارائه می‌دهد یک عدد دستگاه رادیولوژی پرتابل، دو عدد تخت احیای نوزاد، دو عدد مانیتور بد ساید، یک عدد دستگاه چهار لامپه فتوتراپی،یک عدد دستگاه اتو آنالیزور،چندین مورد تجهیزات آزمایشگاهی و یک عدد دستگاه سل کانتر به همراه یک عدد دستگاه نوار قلب خریداری شده است.

وی از افتتاح بخش آی سی یو در چند ماه آینده در این مرکز درمانی خبر داد و یادآور شد: ما سعی داریم کمبود نیروی پرستاری را در این مرکز درمانی به حداقل برسانیم از این رو در تلاش هستیم ۱۷ درصد از درآمد بیمارستان که به حساب پرستاران واریز می‌شود را به ۳۴ درصد برسانیم و غالب افزایشی‌ها نیز به نفع پرستاران اورژانسی خواهد بود.

وی به مراجعه بیش از ۴۵۰ نفر به اورژانس بیمارستان هشترود برای درمان در ایام تعطیلات عید نوروز اشاره کرد.

وی گفت: در هفت روز اول سال‌ جاری که در تعطیلات عید به سر می‌بردیم نزدیک به ۳۲۰۰ نفر به بخش اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) هشترود مراجعه کرده بودند و این در حالی است که در موارد مشابه فقط ۲ هزار نفر به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز مراجعه کرده بودند و باید این موضوع مهم به سمع و نظر مسئولان بلند پایه دانشگاهی و وزارتخانه‌ای برسد که کادر درمانی آن بیمارستان با بیمارستان هشترود از لحاظ کثرت قابل قیاس نیست.

در این راستا با یکی از پرستاران که کمی هم کسالت داشت و با همان حال برای مراجعه کنندگان خدمات تزریقاتی انجام می داد همکلام شدیم، او از وضعیت موجود بسیار ناراضی بود و گفت: متاسفانه کارهای طاقت فرسا، شیفت‌های طولانی و انواع و اقسام سختی‌های دیگر بر گردن پرستار است.

وی افزود: من با این وضعیت جسمی که دارم نیازمند استراحت کافی هستم تا به بهبودی نسبی برسم اما با کمبود شدید پرستار، من و سایر پرستاران باید این کمبود را با تحمل شیفت‌های طولانی جبران کنیم.

یکی دیگر از پرستاران اظهار کرد: دریافتی‌های کم با کارکرد بسیار بالا و رو در رو شدن با مراجعه کنندگان بیشمار، بعضا کادر پرستاری را به فکر استعفا می‌اندازد، آنچنان که در طول یک ماه اخیر سه نفر از همکاران پرستار ما استعفا داده‌اند.

یکی دیگر از پرستاران خاطرنشان کرد: مظلوم‌ترین قشر از پرستاران، پرستارهای شاغل در اورژانس هستند و آنچنان اهمیتی به این بخش داده نمی‌شود.

وی مسائل اقتصادی را از دیگر مشکلات دانست و از وضعیت موجود واریزی‌ها گلایه کرد و گفت: این پرستاران و کادر درمان هستند که در مقابل انواع مشکلات ایستادگی کرده و با جان و دل با وجود این همه مشکلات در خدمت مراجعه کنندگان می‌باشند.

وی اضافه کرد: در بیمارستانی که به شدت با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم، چه لزومی دارد که هر چند وقت یک بار از بین پرستاران سوپر وایزر انتخاب شود و پرسنل پرستاری بیش از پیش در فشار کاری باشند؟

لزوم توجه به مشکلات نیروی انسانی در بخش پرستاری توسط مسئولان می‌تواند پایان‌بخش کمبود پرستار و به تبع بهبود رسیدگی به وضعیت بیماران باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟
  • اعلام تعرفه‌های جدید ویزیت پزشکان ۱۴۰۳
  • دریافت ۱۵ درصد حق کمیسیون تاکسی های اینترنتی منصفانه نیست
  • عدم درج قیمت بیشترین تخلف صنوف
  • محکومیت ۶ ماهه تعزیرات حکومتی برای نانوایی متخلف در یزد
  • محکومیت نانوای متخلف در یزد
  • با حکم تعزیرات حکومتی نانوای متخلف نقره داغ شد
  • امحای سه تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در فریمان
  • کمبود نیروی پرستاری در شبکه بهداشت و درمان هشترود
  • محکومیت ۵ میلیاردی برای قاچاقچیان سوخت