Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین ظهیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: این محصولات وارداتی شامل انواع ماشین‌آلات صنعتی، مصنوعات از چدن و آهن یا فولاد، آلومینیوم، مواد پلاستیکی، وسایل نقلیه زمینی، عصاره رنگ و مرکب، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، سنگ فلز جوش، خاکستر، کائوچو و اشیای ساخته شده از آن و انواع پارچه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ارزش دلاری مقدار کالای وارده شده در این مدت ۵۱۶ میلیون و ۱۳ هزار و ۳۲۴ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: در این خصوص ۱۳ هزار و ۲۲۷ اظهار نامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد رشد داشته است.

ظهیری به فعالیت بخش ترانزیت در گمرک بازرگان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۱۵۱ تن کالا از طریق این مرز به صورت ترانزیت خارجی ورودی (صادره از گمرک بازرگان به سایر گمرکات) انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ترانزیت داخلی در این مدت ۱۱۷هزار و ۶ تن بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۶ درصد رشد داشته است، ادامه داد: در این راستا نیز پنج هزار و ۵۲۰ مورد اظهار نامه صادر شده که ۳۶۳ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

به گزارش ایرنا، حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

برچسب‌ها گمرک بازرگان آذربایجان غربی واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک بازرگان آذربایجان غربی واردات گمرک بازرگان آذربایجان غربی واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به مدت مشابه سال آذربایجان غربی گمرک بازرگان سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ سیلوی گندم با ظرفیت ذخیره‌سازی یک میلیون و ۵۰ تن در استان برای خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز در سال زراعی جاری آماده شده است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه پارسال حدود ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری و در سیلوها ذخیره سازی شد، افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد.

شهبازی، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت، اظهارکرد: با وجود بارشها و پراکنش نامناسب در پاییز با برنامه‌ریزیهای انجام شده و تأمین کود لازم پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود یک میلیون تومان گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان تولید شود.

وی افزود: ارقام گندم تولیدی برای افزایش راندمان تولید در مزارع استان که به کشاورزان گندمکارتوصیه شده است، در گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، میهن، زرینه و ارقام دیم شامل آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا، جام و هشترود است.

شهبازی، با بیان اینکه امسال هم طرح جهش تولید گندم در دیمزارهای استان با استقبال کشاورزان مواجه شده است، اضافه کرد: سطح زیر کشت گندم امسال ۳۰۳ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۵ هزار هکتار آبی است که از این میزان ۱۸۹ هزار هکتار تحت طرح جهش تولید گندم در دیمزار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان بوکان با ۴۵ هزار هکتار گندم زار در طرح جهش تولید در دیم زارها بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است.

شهبازی افزود: امسال ۶۹ هزار و ۱۰۵ تن کود شامل سولفات آهن، سولفات روی و کودهای زیستی برای افزایش کیفیت نانوایی گندم تولیدی استان تأمین شده که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • واردات نامرئی خودرو
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • توقیف محموله اسرائیلی در مرز بازرگان