Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:14:43 GMT

ساخت ۵۱ واحد مسکن ملی در نقده آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۰۳۲۶

ساخت ۵۱ واحد مسکن ملی در نقده آغاز شد

رشید نقی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع دفعات پیشین، برای مسکن ملی حدود ۲ هزار متقاضی مسکن در نقده وجود داشت که از این تعداد ۱۹۰ نفر حائز شرایط شدند.

وی ادامه داد: از واجدان شرایط نیز برای ۶۸ واحد پروانه ساخت و ساز صادر شد تا عملیات اجرایی ساخت مسکن را شروع کنند.

رییس بنیاد مسکن نقده گفت: برای هر واحد مسکونی متقاضی ساخت مسکن ملی سه میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تناسب پیشرفت فیزیکی پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقی زاده افزود: برای نهضت ملی مسکن در دوره جدید ثبت نام نیز تدابیر لازم اندیشیده شده و پس از غربالگری تعداد نهایی ثبت نام کنندگان و واجدان شرایط نیز اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: تامین زمین برای ساخت مسکن در اولویت بوده و تدابیر لازم برای ارائه خدمات به متقاضیان مشکن ملی اندیشیده شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش ایرنا نقده دارای ۱۲۷ هزار نفر جمعیت بوده و  ۹۵ روستا دارد که ۷۷ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۱۸روستا زیر ۲۰ هزار خانوار است و یکهزار و ۱۹۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۷ هزار و ۴۲ نفر در این روستاها زندگی می کنند.

برچسب‌ها نقده آذربایجان غربی ارومیه مسکن مسکن ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نقده آذربایجان غربی ارومیه نقده آذربایجان غربی ارومیه مسکن مسکن ملی مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا

خبرگزاری مهر گروه استان‌ها: ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در مازندران وعده دولت سیزدهم به مردم استان بود که تعدادی سال گذشته روند اجرای آن عملیاتی شده است.

اگرچه طی ۲۴ ماه گذشته اجرای پروژه‌های مسکن در مازندران تا حدودی کند بوده است اما پیش‌بینی می‌شود طی فرصت باقیمانده از عمر دولت با اجرای طرح‌های ویژه روند آن شتاب بیشتری به خود گرفت.

بیش از ۱۰۰ هزار مازندرانی برای پروژه مسکن ملی ثبت نام کرده بودند اما در فرایند بررسی‌ها، صلاحیت برخی از آنان تأیید نشد و تعدادی از آنها نیز پالایش شدند.

ساخت پروژه مسکن ملی در مازندران در سه قالب خودمالکی، انبوه سازی و مشارکتی در دست اقدام بوده و طی دو سال گذشته مقدمات ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان فراهم شده است.

محدودیت زمین مهمترین مانع در اجرای پروژه‌های مسکن در مازندران به شمار می‌رود و از سوی دیگر ارزش بالای زمین و مزارع در استان اجازه تغییر کاربری و ساخت را در این عرصه‌ها غیر ممکن می‌سازد. در این شرایط چشم متولیان امر و متقاضیان مسکن به اراضی دستگاه دولتی است از آن را برای اجرای پروژه‌های مسکن سازی در اختیار سازندگان قرار دهند.

مقاومت دستگاه‌های اجرایی نیز برای دل کندن از اراضی تحت پوشش از دیگر چالش‌های فرا روی تهیه زمین برای مسکن ملی در مازندران به شمار می‌رود مقاومت دستگاه‌های اجرایی نیز برای دل کندن از اراضی تحت پوشش از دیگر چالش‌های فرا روی تهیه زمین برای مسکن ملی در مازندران به شمار می‌رود. با این حال با همه موانع و مشکلات سطح قابل توجه‌ای زمین برای ساخت پروژه‌های مسکن در مازندران تهیه شده است و قرار است تا هفته دولت کلید ۲۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان داده شود.

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران ساخت مسکن برای جوانان در قالب مسکن ملی را از اولویت‌های دولت سیزدهم بیان کرد و خواستار همراهی و مشارکت دستگاه‌های مختلف برای تحقق این پروژه شد.

مجوز سه شهرک مسکونی در استان دریافت شد

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مجوز ساخت ۳ شهرک مسکونی در استان دریافت شد، افزود: با اجرای این پروژه ساخت مسکن ملی در استان شتاب بیشتری می‌گیرد.

حسینی‌پور با اشاره به محدودیت زمین در مازندران ساخت مسکن در ارتفاع و در قالب انبوه سازی را از جمله راهکارها برای جهش در تولید مسکن بیان کرد و گفت: باید از این ظرفیت برای تحقق اهداف استفاده کرد.

وی همچنین خواستار همکاری ادارات برای واگذاری اراضی بدون استفاده جهت ساخت مسکن ملی شد و گفت: طی ماه‌های اخیر روند ساخت مسکن در استان تاب بیشتری گرفت و تا هفته دولت بخشی از این خانه‌ها به متقاضیان ارائه می‌شود.

بخشی از متقاضیان مسکن ملی در مازندران روستاییان تشکیل می‌دهند از این رو سهمیه حدود ۱۶ هزار واحدی در این مناطق برای پاسخگویی به نیاز روستاییان در نظر گرفته شده است.

علی اصغر احمدی مدیر کل بنیاد مسکن استان مازندران با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن جزو تعهدات این بنیاد به شمار می‌رود، گفت: این طرح در روستاها و شهرهای کوچک عملیاتی می‌شود.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ساخت ۱۱۰۰۰ واحد مسکن در روستاها عملیاتی شده است، گفت: هزار و ۱۰۰ واحد مسکن در شهرهای کوچک نیز ساخته شده است.

در دولت سیزدهم ساخت ۱۷ هزار و ۷۴۳ واحد مسکن روستایی آغاز شد و تاکنون ۱۱ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است

وی گفت: در دولت سیزدهم ساخت ۱۷ هزار و ۷۴۳ واحد مسکن روستایی آغاز شد و تاکنون ۱۱ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده که ۲ هزار واحد آن امسال و در چهل و پنجمین سالگرد افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن افتتاح شد.

به تاکید کارشناسان و صاحبنظران با توجه به وجود نوار ساحلی در استان، همگون سازی ساخت و ساز مسکن در این محدوده نیازمند بازنگری است.

ساخت برج و آپارتمان در حریم دریا!

احمد توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه پلاک اول و دوم سواحل دریا بر اساس طرح، بنا بود تا واحدهای دو طبقه ساخته شود، یادآورشد: با توجه به تغییر ذائقه شهروندان و تمایل برای سکونت در آپارتمان‌های ساحل، ساخت برج در پلاک یک رونق گرفت و نیاز است تا مصوبات این بخش امکان سنجی و همگون شود.

توکلی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن زمین‌های با توان اکولوژیک درجه ۳ به بالا را ملاک ساخت قرار دادند، تصریح کرد: زمین‌های با این قابلیت عمدتاً در ارتفاع بالای هزار متر قرار دارند و در حالی که جمعیت در شهرها و نزدیک به شهرها ساکن هستند و دوری ساخت مسکن از محل تجمع جمعیت توجیه و استقبال ندارد.

وی با اشاره به اینکه در آمار جمعیتی مازندران نفوس ملاک است در حالی که در بازه زمانی فشرده ۲ هفته‌ای ایام تعطیلات نوروز ۲۰ میلیون اقامت در استان ثبت شد، خاطرنشان کرد: عمده ثبت اقامت مربوط به خانه دومی است و نیاز است تا در اعلام جمعیت مازندران، مسکن ملاک ارائه آمار قرار بگیرد.

طرح مسکن ملی با همه فراز و نشیب‌ها در استان مازندران در دست اجرا است و برای شتاب بخشی به آن باید ضمن رفع موانع از ظرفیت دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف و مردم برای جهش در تولید آن بهره گرفت تا همپای شعار سال این پروژه محقق شود.

کد خبر 6079426

دیگر خبرها

  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود
  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا
  • واگذاری ۲۷۶ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد ایلام
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس
  • ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد
  • ۲ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران افتتاح شد
  • ساخت ۱۱ هزار مسکن روستایی مازندران در دولت سیزدهم
  • افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسکن روستایی در مازندران
  • پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات ساخت و خرید مسکن
  • دولت سیزدهم وارث مسکن مهر دولت نهم