Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حالا اما سال ۱۴۰۰ هم روزهای پایانی‌اش را سپری می‌کند و آنچه که باید، رخ نداده است، منظور همان آبرسانی به بخش بیرم و شهر و روستاهای اطرافش است که دغدغه چندین ساله مردم این خطه را سبب شده است. مردمی که ماه پیش با سیل و خرابی‌های ناشی از آن نیز گریبانگیر شدند.

سیلی که بسیاری از خانه‌ها را ویران کرد و وسایل زندگی را با خود برد و حالا مانده‌اند مردمی که چشم امیدشان به تصمیم‌های مسئولانی است تا شاید بتوانند دوباره به زندگی عادی‌شان بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار بیرم اوضاع را خوب نمی‌بیند و از اتفاق‌هایی که نمی‌افتد سخن می‌گوید.

بامداد، اتفاقات و وعده و وعیدها را منحصر به کاغذ می‌داند و می‌گوید: به دلیل عدم تامین اعتبار طرح هنوز در مرحله مطالعاتی است و کار چندانی از پیش نبرده است.

ماجرا را از سوی نماینده مردم لار، گراش، خنج و اوز پیگیری کردیم.

حسین‌زاده از پیگیری کد ماده ۲۳ توسط نماینده لامرد و مهر خبر داد که در کنار پروژه بیرم آبرسانی خواهد شد و اظهار داشت: با توجه به اینکه آبرسانی به لار و توابع آن نیاز به ثبت کد ماده ۲۳ دارد پیگیر شدیم تا این بخش و همچنین بخش‌هایی از لارستان شامل گراش، عمادشهر، خیرگو، علا مرودشت، چاهورز و بیرم آبرسانی شوند.

وی افزود: بر این اساس طرح مطالعاتی مورد نیاز انجام شد و امروز مهمترین مشکل آبرسانی به این بخشها بحث مالی است که پیرامون آن جلساتی در شیراز با حضور معاون وزیر و رئیس کمیسیون عمران مجلس، معاون استاندار و غیره برگزار شده و راه حل‌های موقت شامل نصب آب شیرین کن در حال انجام است، اما ادامه پیگیری‌ها از تهران به اتفاق استاندار و برگزاری جلسه با وزیر نیرو به این منتج شد که با توجه به کد ماده ۲۳ قراردادهای لازم منعقد شود و با اضافه شدن سه بخش دیگر از لامرد، این کار تسریع شود.

چندصدایی، عامل کندی کار در پروژه‌ آب‌رسانی به بیرم

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه چندصدایی در فارس ما را از انجام کار دور کرده است، گفت: نکته اینجاست که تا بحث ایجاد مناقصه و انعقاد قرارداد و تجهیز کارگاه نیز پیشرفته ایم اما اجرای عملی همچنان در مرحله کاغذ است این راستا از وزارت نفت و دفتر ریاست جمهوری قول کمک گرفته‌ایم.

نماینده مردم شهرستان‌های لار، اوز، خنج و گراش ادامه داد: اما نکته اینجاست که شورای راهبردی آب استان همکاری خوبی نداشته و به جای نگاه مردمی تنها نگاه اقتصادی دارد به‌گونه‌ای که در این شورا نماینده لارستان با وجود این که نماینده مردم منطقه است حق اظهار نظر ندارد، لذا این چند صدایی در فارس سبب شده است که پروژه پیشرفتی نداشته باشد.

وی افزود: بنابراین پیگیری‌های ما همچنان ادامه دارد تا کار به نتیجه برسد اما لزوم اتحاد مسئولان در اجرایی شدن سریع‌تر پروژه‌ها باید در اولویت باشد.

بروز سیل در ابن مناطق مشکل دیگری است که طی یک ماه اخیر مردم را دچار آسیب‌ها و مشکلات بسیار کرد.

سیلی که در پی آن خرابی‌های بسیاری به بار آمد و بسیاری از منازل تخریب شد از این رو و در پی حضور میدانی مسئولان در منطقه مبالغی وام جهت کمک به ساخت و بازسازی این مناطق تخصیص داده شد اما مبلغ وام‌ها پس از چند روز کاهش یافت که با توجه به هزینه بالای ساخت و ساز اعتراض نردم را در پی داشت.

نماینده لارستان در این باره توضیح داد: با اعلام سازمان هواشناسی نامه‌نگاری‌های شروع شد و ببنیادهای مختلف از جمله بنیاد علوی، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان را به خط کردیم  و پیگیری‌های لازم در جهت کمک به مردم و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی اتفاق افتاد.

حسین‌زاده افزود: حضور میدانی و بسیارخوب مدیران مختلف، وزیر کشور، وزیر نیرو و بازدید کوچه به کوچه را داشتیم و طی این بازدیدها مصوباتی نیز انجام شد و‌مدیریت بحران استانداری در حال برنامه‌ریزی و پیگیری مصوبات است.

وی ادامه داد: هلال احمر، بنیاد برکت، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان حضور میدانی خوبی داشتند و تخصیص وام برای خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل در حال انجام است که تین وام‌ها برای خانواره شهدا و افرادی که جهیزیه‌شان را آب برده است ویژه‌تر دیده‌ایم.

او با اشاره به اینکه در حال مذاکرده برای انجام اتفاقات ویژه هستیم، یادآور شد: اقدامات مقدماتی برای بازسازی شهر انجام شده است و جا دارد از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و به‌ویژه شهرداری شیراز که به محض درخواست ماشین‌الات خود را برای کمک به منطقه فرستاد تشکر و قدردانی کنیم.

این نماینده مجلس همچنین از بسیجیان و جهادگرانی که از ابتدا تا انتهای سیل در این مناطق حضور داشتند و همچون همیشه در کنار مردم بودند و به یاری آنها شتافتند بسیار تشکر و درددانی کرد و گفت: شاید اگر بسیجیان جهادگر نبودند این اتفاقات به گونه دیگری رقم می‌خورد لذا از آنها سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم با پیگیری مصوبات اتفاقات خوبی در منطقه رقم بخورد.

او افزود: بنیاد مستضعفان ۱۵ میلیارد تومان برای سیل جنوب استان کمک کرد که مبلغ ۵ میلیارد تومان با دستور وزیر کشور فقط به بیرم‌ختصاص یافت.

حسین‌زاده همچنین در ارتباط با خبر منتشر شده مبنی بر کاهش مبلغ وام ساخت مسکن در این مناطق گفت: ما با مردم حق می دهیم و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت بسیار پایین است اما ظرفیت ها هم محدود است؛ چرا که پس از فارس، کرمان نیز دچار شرایط حادتری شد و تخصیص ها کاهش یافت؛ لذا مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان به ۲۱۰ میلیون تومان کاهش یافت.

ا و با اشاره به اینکه ستاد بحران خانه های نیازمند به بازسازی را تشخیص داده است، افزود: حدود ۸۰۰ خانواده شهری و ۱۰۰ خانواده روستایی نیاز به بازسازی دارند که کمبود نقدینگی را با کمک گرفتن از بنیادهای یاد شده جبران خواهیم کرد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: بیرم غیزانیه فارس آبرسانی وزیر کشور حسین زاده نماینده لار حسین زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر

حبیب شیعه‌زاده نماینده مجری طرح‌های بنیاد علوی در خوزستان گفت: این بنیاد در راستای خدمات رسانی و محرومیت زدایی تاکنون ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به روستا‌های محروم در خرمشهر عملیاتی کرده است.

 به گفته او بنیاد علوی ۳۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شبکه آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر را خریداری و به آبفا این شهرستان اهدا کرد.

این طرح آبرسانی شامل احداث ۳۰ کیلومتر خط آبرسانی با قطر ۲۵۰ میلیمتر است که با اجرایی شدن آن افت فشار و تنش آبی در تابستان و پیک مصرف مرتفع خواهد شد.

در ۱۵ ماه گذشته ۲۰ کیلومتر از لوله‌های خریداری و با هدف محرومت زدایی، ترمیم و توسعه شبکه آبرسانی روستایی خرمشهر اجرایی شده است.

نماینده مجری طرح‌های بنیاد علوی در استان خوزستان گفت: با اجرای این طرح تاکنون روستا‌های بخش حومه غربی و شرقی خرمشهر از نعمت الهی آب بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • نماینده مردم دشتستان: واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است