Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتایون اشرف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: قایق رشته «اکستریم اسلالوم» در ایران ساخته می‌شود و علاقمندان زیادی نیز در ایران دارد. 

وی ادامه داد: در رشته اسلالوم چون پیست مصنوعی نداریم و پیست‌های طبیعی هم رودخانه‌های فصلی هستند که همه سال آب ندارند یا شرایط برگزاری مسابقات را ندارند بنابراین به دنبال این هستیم تا با کمتر شدن کرونا، بتوانیم از پیست کشورهای همسایه استفاده کنیم و کمپ‌های مشترک بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از همه‌گیری کرونا برگزاری کمپ‌های مشترک را برنامه‌ریزی کرده بودیم اما با شیوع کرونا برنامه‌ها لغو شد. با بهتر شدن اوضاع برای برگزاری اردو در کشورهای همسایه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

نایب رییس زنان فدراسیون قایقرانی همچنین خاطر نشان کرد: در مسابقات لیگ مانند فصل گذشته پنج باشگاه شرکت کرده بودند. گرچه انتظار داشتیم تا تعداد باشگاه‌ها بیشتر شود اما با توجه به اینکه فعالیت اسلالوم بیشتر در رودخانه است و پرورش ورزشکار چندان کار ساده‌ای نیست، تعداد باشگاه‌ها در این رشته افزایش نیافت؛ با این وجود تعداد ورزشکاران نسبت به سال گذشته بیشتر و سن ورزشکاران قهرمان پایین‌تر بود. برخلاف آن، تعداد باشگاه‌های مردان نسبت به فصل گذشته، یک برابر و نیم شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا شاهد هستیم که بسیاری از رقابت‌های بین‌المللی یا به تعویق افتاد یا لغو شدند و به همین دلیل یکی از راه‌هایی که بتوانیم ورزشکار را آماده نگاه داریم، برگزاری مسابقات داخلی است. این شانس برای دختران فراهم می‌شود تا بیشتر تمرین کنند و آماده‌تر شوند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی باشگاه‌ها درگیر مسابقات لیگ می‌شوند، این حُسن را دارد تا برخلاف تیم ملی که قایقرانان کمی به اردو دعوت می شوند، دختران بیشتری به تمرینات باشگاه‌ها دعوت شوند و آمادگی بیشتری پیدا می‌کنند و می‌توانیم از بین دخترانی که در لیگ شرکت کردند نخبه‌ها را انتخاب و به تیم ملی دعوت کنیم.

اشرف یادآور شد: تمرینات دختران قایقران در استان‌ها مداوم برگزار می‌شود و در کنار آن نیز در لیگ روئینگ، اسلالوم و آب‌های آرام حضور دارند که سبب می‌شود آمادگی خودشان را حفظ کنند.

نایب رییس زنان فدراسیون قایقرانی همچنین گفت: در روئینگ قایق‌های خوبی وارد شد و در اختیار نفرات برتر قرار گرفت. قایق‌های اسلالوم هم در ایران ساخته می‌شود و در مسابقات لیگ شاهد این بودیم که بسیاری از ورزشکاران با قایق‌های شخصی شرکت کردند. 

وی ادامه داد: اردوی تیم ملی آب‌های آرام در بندر خمیر با مربی برزیلی برگزار می‌شود و البته مربیان ایرانی هم در کنار او هستند و به دانش آنها هم افزوده می‌شود. بندر خمیر آب و هوای بهتری نسبت به تهران دارد و ملی‌پوشان این شانس را دارند تا پیشرفت بیشتری داشته باشند. سطح تمرینات دختران بالاتر رفته و رکوردها بهتر شده است. برخی از ملی‌پوشان در تهران هستند و زیر نظر مربی ملی کار می‌کنند.
 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: قایقرانی المپیک پاریس علیرضا سهرابیان قایقرانی باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد


محمدمهدی اسماعیلی  در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه بسیار با کیفیت و تبلور هنر ایران در زمینه قرآنی است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه افزود: دولت وظیفه خود را تنها حمایت از بخش‌های خصوصی می‌داند. هر قدر حضور جریان‌های مردمی در یک فعالیت پررنگ‌تر باشد، می‌توان به تداوم آن فعالیت امیدوار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه هنر‌های قرآنی ریشه دیرینه در بخش‌های مختلف هنر ایران دارد، اظهار داشت: توصیه شد که بخشی از غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز که این روز‌ها در کشور ایتالیا برپا شده، به هنر‌های قرآنی اختصاص پیدا کند.

وی درباره برگزاری بازار‌های بزرگ برای هنر‌های تجسمی به ویژه هنر‌های قرآنی گفت: اواخر سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری بازار هنر ایران را تصویب و رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرد که یک گام مهم به شمار می‌آید. در حال حاضر برای اجرای بازار هنری قانون مصوب وجود دارد. البته خود بنده پیش از این هم آثار هنرمندان را به مسئولان فرهنگی دیگر کشور‌ها هدیه می‌دادم.

 نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی با عنوان روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید از آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • آغاز رقابت ۸ تیم برای رسیدن به جام جهانی/جدال ایران با حریف مرموز
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • آغاز تور جهانی تنیس در مازندران
  • پیام تبریک معاون وزیر ورزش به دختران المپیکی
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس