Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - احمد فعله‌گری گفت: با توجه به هوای سرد و یخبندان، مصرف گاز طبیعی در کشور به ویژه کردستان افزایش قابل توجهی داشته است که می‌طلبد مشترکان احساس مسوولیت کرده و بهینه سوخت مصرف کنند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خواستار رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه) در منزل شد و می گوید: مصرف روزانه گاز مشترکان استان در چند روز اخیر رکورد چند سال اخیر را شکسته و از مرز ۱۵ میلیون مترمکعب (بدون احتساب نیروگاه سنندج) گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به افزایش حدود ۳۵ درصدی گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه پارسال،گفت: با وجود سرمای شدید هوا و یخبندان، در هیچ نقطه‌ای از استان گزارش قطعی یا افت فشار گاز گزارش نشده است.

فعله گری گفت : مدتی که سرما و یخبندان بر استان حاکم بوده است، بیش از ۵۸۰ نفر در قالب گروه‌های امداد، تعمیراتی و گازبانی برای نگهداری تاسیسات و پایداری جریان گاز بصورت شبانه روزی حضور داشتند و به بیش از یک هزار و ۱۳۴ پیام امدادی گاز T پاسخگویی عملیاتی داشتند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان  می گوید: مشترکان زمانی که از منزل خارج می‌شوند وسایل گازسوز را خاموش و از لباس گرم در منزل استفاده کنند، ضمن اینکه استفاده از پرده ضخیم و پنجره دوجداره، تاثیر قابل توجهی در کاهش هدر رفت انرژی دارد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف گاز صرفه جویی انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز و از روز جمعه با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته به ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان‌دهنده خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز از استان و پایداری جو تا میانه روز جمعه سی‌ویکم فروردین، است.

وی افزود: بر این اساس امروز شرایط جوی به صورت ابری در اوایل روز بارش پراکنده در مناطق جنوب و جنوب شرق استان، گاهی وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه‌ای به تدریج از بعدازظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از فردا تا بعدازظهر وقت جمعه وضعیت جوی پایدار بر استان حاکم است که به تدریج از بعدازظهر پایان هفته با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته به‌ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دمای کمینه طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: آران و بیدگل با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 745544

دیگر خبرها

  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • رشد نم هوا در اروند
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • انتخاب کولر مناسب برای منزل شما: گازی یا آبی؟
  • کاهش ناپایداری‌های جوی در کرمان 
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • شروع بارندگی در استان یزد
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان