Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، یک منبع آگاه کره جنوبی روز شنبه گفت که این کشور و ایران قصد دارند ماه آینده در سئول رایزنی‌هایی در سطح کاری برگزار کنند تا راه‌های حل اختلافات چند ساله بر سر دارایی‌های مسدود شده تهران در سئول را بررسی کنند.

بیش از ۷ میلیارد دلار از وجوه ایران در دو بانک کره‌ای مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه مقامات ایرانی خواستار لغو تحریم‌ها برای توافق هستند، موضوع آزادسازی منابع ایران دوباره توجه را به خود جلب کرده است، زیرا مذاکرات برای احیای توافقنامه ۲۰۱۵ در مرحله حساسی قرار دارد.

مقامات سئول می‌گویند که گروه‌های کاری قرار است پس از لغو تحریم‌ها، جزئیات انتقال پول احتمالی را به تهران بررسی کنند.

این منبع که نخواست نامش فاش نشود به یونهاپ گفت: «انتظار می‌رود که گروه‌های کاری عمدتاً جزئیات روش پرداخت دارایی‌های ایران را در صورت اعطای لغو تحریم‌ها از سوی ایالات متحده بررسی کنند». آنها می‌توانند بیشتر در مورد احتمال از سرگیری واردات نفت از ایران پس از لغو تحریم‌ها صحبت کنند.

ایران که چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان قرار دارد، سال‌های گذشته تأمین کننده نفت کره جنوبی بوده و به نوبه خود تجهیزات صنعتی، لوازم خانگی و قطعات خودرو را از سئول وارد کرده است.

بر اساس داده‌های انجمن تجارت بین المللی کره، کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ به ارزش ۷.۸ میلیارد دلار نفت از ایران وارد کرده است، اما از سال ۲۰۱۹ به دلیل تحریم‌های ایالات متحده که صادرات نفت جمهوری اسلامی را ممنوع کرد، خرید از ایران را متوقف کرده است.

منبع: الف

کلیدواژه: لغو تحریم ها کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود!

یک نماینده سابق مجلس گفت: خوشبختانه ایران به‌خاطر مسائل جهانی توانست نفت خود را به چینی‌ها بفروشد. اگر از ۴ دلار تا ۲۰ دلاری که می‌گویند تخفیف داده می‌شود میانگین بگیریم، روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس و کارشناس و استاد علوم سیاسی، در بخشی از گفتگوی خود درباره وضعیت تحریم‌ها گفت: شاخص‌ها را می‌توان کنار هم گذاشت، خوشبختانه ایران به‌خاطر مسائل جهانی توانست نفت خود را به چینی‌ها بفروشد. اگر از ۴ دلار تا ۲۰ دلاری که می‌گویند تخفیف داده می‌شود میانگین بگیریم، روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود.

بخش‌هایی از گفت و گوی فلاحت پیشه را در ادامه می‌خوانید:

اگر این هزار میلیارد تومان را هر روز به یک استان بدهید، آن استان آباد می‌شود. یک شرایط تحریمی است که به دلیل نظام شل بایدن می‌توانیم نفت خود را بفروشیم. در سیاست خارجی یک بحثی وجود دارد که نقاط ضعف خود را به نقطه قوت کشور دیگر ربط بدهید.

ما نقطه ضعف خود را به نقاط قوت کشور چین و دیگری ربط داده‌ایم، یعنی تحریم نعمت است؟ تحریم به سود کاسبان تحریم است. وقتی اولین‌بار در مجلس از کاسبان تحریم نام بردم، این روز‌ها را پیش‌بینی می‌کردم.

در مجلس هشتم، در مخالفت با فردی صحبت کردم که می‌خواست وزیر کشور شود. گفتم آقای فلانی، یک نفر را به غیر از خودت نام ببر که امتیاز سوآپ نفت داشته باشد. این مسئله ممنوع است و فقط شرکت ملی نفت به نمایندگی از دولت و ملت ایران می‌تواند این کار را انجام بدهد.

این شخص امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که ما برای کشور عراق که تحریم بود، دل می‌سوزاندیم، او نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرز‌های غرب ایران می‌فروخت. سپس امتیاز سوآپ گرفته و در مرز‌های دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد. او تریلیارد شده بود و الآن نیز یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی حکومتی است.

ما دلمان برای کشور عراق می‌سوخت، اما ایران بدتر از آن شده است. یعنی دهان آقایان از نفت تحریم شده شیرین شده است، شرکت درست کردند و نفت را می‌فروشند. چه غوغا‌هایی بر پا شده است برای اینکه نفت ایران را با تخفیف بیشتری بفروشند، بعد می‌گویند تحریم نعمت است. کجا تحریم نعمت است؟

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • مسیر تولید برای مردم هموار شود/ مخاطب شعار سال قشر خاصی از جامعه نیست
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • ۸ بار درخواست ملاقات از طرف ترامپ داشتم | از اسنپ‌بک استفاده می‌کرد کار خیلی سخت‌ می‌شد | دو شرط ترامپ برای بازگشت به برجام چه بود؟
  • روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود!