Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک منبع آگاه به این رسانه گفته است که تهران و سئول در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های کاری در ماه آینده (میلادی) به منظور بحث درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران در حساب‌های بانکی کره جنوبی هستند.

 

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در ادامه تصریح کرد: ایران و کره جنوبی قصد دارند در سئول این رایزنی‌ها را انجام دهند تا راه‌های چگونگی حل موضوع دارایی‌های مسدود شده تهران در کره جنوبی تحت تحریم ‌های آمریکا را که سال‌هاست به مسئله مورد مناقشه میان دو کشور تبدیل شده، بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، مقامات کره‌ای می‌گویند که کارگروه‌های پیشنهادی قرار است پس از لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران جزئیات احتمالی انتقال پول ایران را که بالغ بر هفت میلیارد دلار است، بررسی کنند و در صورت عدم توافق سایر جنبه‌ها را نیز مورد بحث قرار دهند.

این منبع آگاه همچنین به یونهاپ گفت: انتظار بر این است که کارگروه‌ها به‌طور عمده روی جزییات روش‌های انتقال پول ایران و به‌علاوه ممکن است درباره احتمال از سرگیری واردات نفت از ایران پس از رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کنند.

کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ هشت میلیارد دلار از ایران نفت خریداری کرد اما در سال ۲۰۱۹ این واردات را به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف کرد. از این‌رو، پول ایران هم اکنون در دو بانک کره جنوبی مسدود شده است.

310 310

کد خبر 1597381

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی ایران کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد

شهردار منطقه ۲۰ تهران با تأکید بر برخورد قاطع در جلوگیری از تخلفات ساختمانی در حریم، از تخریب و آزادسازی مستحدثات در حریم این منطقه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، رضا شنگی با اشاره به تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز اظهار داشت: با توجه به بخشنامه‌های مربوط به تعیین تکلیف ساخت‌وسازهای حریم و براساس بازدیدهای مستمر و دستور قضایی، چند مورد تخلفات ساختمانی و زمین های زراعی شناسایی و با حضور اداره حریم، شهرداران نواحی، نیروهای کلانتری، یگان حفاظت، شهربان و حریم‌بان تخریب و آزادسازی شد. 

وی با تأکید بر افزایش گشت‌های نظارتی برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: 10 هزار و 500 مترمربع آزادسازی زمین و تخریب فنس‌کشی، دیوارکشی، پی کنی، در محدوده اراضی کوی مقداد و صنعت 2 انجام شد.

شهردار منطقه 20 تهران در ادامه سخنانش گفت: در همین راستا تخریب دیوار غیرمجاز سفره‌خانه سناتور واقع در خیابان شهید آوینی، تخریب ضلع غربی تصفیه‌خانه به مساحت 180 مترمربع و آزادسازی 40 هزار متر زمین زراعی و تخریب 1000 متر مربع بنای غیرمجاز در خاوران، روستای قاسم‌آباد تهرانچی، اراضی حریم قاسم‌آباد و کریم‌آباد انجام شد.

35 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

 شنگی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری، مسئله ورود جدی و قاطع به ساخت‌وسازهای بدون مجوز است که با تمام قدرت با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • طوفان قایقرانی ایران در سئول
  • وام ۲.۱ میلیارد دلاری کره جنوبی به اوکراین