Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - عادل دریس می‌گوید: یکی از مهمترین طرح‌های اقتصادی در شهرستان شادگان در جهت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی، رونق بندر تجاری شادگان است که  امسال نیز توجهات بسیار خوبی به این بندر معطوف شد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بندر شادگان با ظرفیت پذیرش شناور‌های زیر ۵۰۰ تن و توانایی تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن در سال، با هدف رونق کسب و کار و تجارت در منطقه با اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در انتهای خور بوخضیر ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول گفت:  واردات کالا‌های همراه ملوان، واردات کالا‌های تجاری، صادرات کالا از جمله دام زنده غیر مولد، سرامیک و سنگ‌های ساختمانی، کاه و همچنین ترانزیت احشام از مبدا ترکیه و ارمنستان و اخذ کد ترانزیتی اختصاصی واردات و ترخیص پارچه از جمله عملکرد‌های این بندر در امسال است.

دریس  پیگیری تخصیص ۲۵ درصد تخفیف سود بازرگانی برای کالا‌های وارده به بندر شادگان، فعال کردن رویه ترانزیت کالا، حمایت از صادرکنندگان، تسهیل رویه ورود کالای همراه ملوان از جمله تخصیص ۳۰ دستگاه نیسان برای هر شناور با تعرفه عوارض ۴ درصدی برای تعداد ۹۷ قلم مجاز، افزایش تعداد سفر‌های مجاز شناور و آمادگی جذب سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع مونتاژ، تبدیل و فرآوری، استحصال نمک، صنایع پایین دستی نفت و گاز و نیز فولاد از طریق واگذاری اراضی در قالب قرارداد‌های بلندمدت و تسهیل اخذ مجوز‌های لازم، را  از جمله اقدامات صورت گرفته یا در حال پیگیری در بندر عنوان کرد.

به گفته او امسال تعداد ۱۵ فروند شناور شامل ۷ شناور حامل کالا‌های تجاری وارداتی، ۷ شناور کالا‌های صادراتی مانند احشام، سنگ و سرامیک و یک شناور کالای ترانزیتی، تخلیه و بارگیری شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بندر شادگان تخفیف سود بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد

سعید تاجیک رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران در نشست خبری امروز گفت: در واقع با هم‌ترازی بین‌المللی استاندارد، این امکان برای شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های ایرانی فراهم می‌شود تا گواهینامه کیفیت قابل پذیرش در سایر کشور‌ها را صادر کنند که براساس آن هزینه و زمان تست و بازرسی کالا‌های صادراتی ایرانی کاهش خواهد یافت.

او افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این هم‌ترازی ۲۰ میلیارد دلار از کالا‌های صادراتی کشور را تحت تاثیر قرار داده و با انجام عملیات تست و بازرسی کالا‌ها در داخل کشور، سالانه از خروج تقریباً ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

تاجیک‌ تصریح کرد: روند تولید خودروهای برقی در دنیا مشخص است. در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۳ درصد تولید خودرو در دنیا برقی بوده است، طبق پیش بینی انجام شده از سال ۲۰۳۰ دیگر خودروی فسیلی تولید نخواهد شد.

او بیان کرد: متاسفانه در کشور یک سیاست و یک نهاد گذار مطلوب برای خودروهای برقی نداریم، به طوری که ما عزمی درست در زیرساخت خودروهای برقی توسط وزارت نیرو را نمی بینیم و به نظر می رسد باید یک نهاد مطلوب در این زمینه دست به کار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • ◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان