Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@03:50:33 GMT

استعلام و پرداخت قبض برق با سوپراپلیکیشن تاپ

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۱۱۱۰

استعلام و پرداخت قبض برق با سوپراپلیکیشن تاپ

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، قطع برق به دلیل عدم پرداخت قبض برق تازه شروع یک ماجراست، ماجرایی که در آن باید با قطعی برق دست و پنجه نرم کنید و منتظر بمانید تا پس از پرداخت قبض، جریان برق شما متصل شود. تصوراتی که در گذشته از پرداخت قبوض داریم، مانند ایستادن در صف و … باعث شده تا در پرداخت قبوض کمی تنبلی کنیم و تمام ماجرا را به دقیقه ۹۰ موکول کنیم، در حالی که می‌توانیم از طریق سوپر اپلیکیشن تاپ و تنها در ۱ دقیقه قبض برق و سایر قبوض را پرداخت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبض برق مانند تمامی قبوض به صورت Post Paid یا پرداخت پس از مصرف برای شما صادر می‌شود. شما در صورتی که قبض خود را در زمان مندرج شده پرداخت نکنید، بعد از چند مرتبه اخطار، جریان برق شما قطع می‌شود و باید بعد از پرداخت، از واحد قطع برق برای وصل مجدد آن پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

برای پرداخت قبض برق چه اطلاعاتی لازم داریم؟

شیوه پرداخت قبض با توجه به حذف قبوض کاغذی دستخوش تغییراتی قرار گرفته است، این موضوع در حال حاضر صرفاً برای قبوض تلفن همراه و تلفن ثابت اعمال شده است و شاید در آینده‌ای نزدیک قبوضی مانند برق، آب، گاز و … را هم تحت پوشش قرار دهد. در حال حاضر شما می‌توانید با وارد کردن شماره همراه و یا ثابت برای پرداخت قبوض تلفن ثابت و تلفن همراه خود اقدام کنید.

پرداخت سایر قبوض هم دست خوش تغییراتی قرار گرفته است، برای مثال شما برای پرداخت قبض برق از اپلیکیشن تاپ نیاز به شناسه قبض خود دارید، البته هنوز در بعضی از درگاه‌ها شما نیاز دارید تا علاوه‌بر شناسه قبض، شناسه پرداخت را هم وارد کنید که این موضوع به دلیل حذف قبوض کاغذی و عدم ارسال پیامک برای برخی مشتریک مشکلاتی را به همراه داشته است.

با توجه به حذف قبوض کاغذی داشتن شناسه پرداخت که جای خود، شناسه قبض هم که در تمامی ادوار یکسان هست گاهی در دسترس نیست تا شما برای پرداخت قبض برق خود با مشکل مواجه شوید.

در پرداخت قبض با سوپر اپلیکیشن تاپ شما فقط به شناسه قبض نیاز دارید و نیازی به داشتن شناسه پرداخت نیست و این یعنی شما در پرداخت قبض یک قدم جلو هستید؛ اما ممکن است شما شناسه قبض هم نداشته باشید که در این شرایط کار کمی سخت می‌شود.

آیا پرداخت قبض بدون شناسه قبض ممکن است؟

در یک کلام خیر! در واقع این یک استاندارد است و شما برای پرداخت قبوض نیاز دارید تا حتماً شناسه قبض خود را وارد کنید. اگر شناسه قبض برق را نداشته باشید می‌توانید از ۲ طریق زیر این شماره را بدست آورید:

این موارد برای کاربرانی است که پیامک قبض برق را به هر دلیلی دریافت نمی‌کنند، البته که عدم دریافت پیامک هم از جانب اداره برق منطقه شما کامل قابل پیگیری و رفع شدنی است.

۱. قبوض دوره قبل: شناسه قبض در تمامی ادوار یکسان است و شما اگر یک قبض برق کاغذی داشته باشید می‌توانید از روی همان قبض و شناسه‌ای که برروی آن درج شده استعلام قبض برق خود را دریافت کنید.

۲. شماره بدنه کنتور: راه دیگری که برای دریافت شناسه قبض می‌توانید از طریق آن اقدام کنید دریافت شناسه قبض از طریق شماره بدنه کنتور است. شماره بدنه کنتور کدی است که بالا یا پایین بارکد مندرج برروی کنتور برق قرار دارد و شما می‌توانید به‌وسیله آن و از طریق تماس با اداره برق منطقه خود برای بدست آوردن شناسه مورد نظر اقدام کنید.

نداشتن شماره بدنه کنتور یک چالش بسیار بزرگ برای مشترکینی است که قبض برق دوره‌های گذشته خود را ندارند، طیف وسیعی از افرادی که با این چالش دست و پنجه نرم می‌کنند افرادی هستند که در شمال کشور ویلای فصلی دارند و اگر هم قبض کاغذی برای آن‌ها ارسال شود، به‌واسطه باران یا … این قبض از بین می‌رود، پس جای نگرانی نیست! از طریق شماره بارکد به‌راحتی می‌توانید از شناسه قبض خود مطلع شوید.

اپلیکیشن برق من

در سال ۱۳۹۸ دولت اعلام کرد که دیگر قبوض کاغذی برق برای مشترکین ارسال نمی‌شود تا علاوه‌بر صرفه جویی در هزینه‌های جانبی ارزش محیط زیست حفظ شود. این موضوع باعث شد تا مشترکینی که شناسه قبض برق را ندارند برای پرداخت با مشکل مواجه شوند، در بالا یکی از راه‌های بدست آوردن شناسه قبض را بیان کردیم و در این قسمت راه دوم را به شما معرفی می‌کنیم.

شما می‌توانید با دانلود اپلیکیشن برق من که زیر نظر اداره برق فعالیت می‌کند، استعلام قبض برق خود را از طریق شماره بدنه (شماره بارکد) کنتور دریافت کنید.

پرداخت قبض از سایت و اپلیکیشن تاپ

شما می‌توانید با دانلود و نصب سوپر اپلیکیشن قبض برق و سایر قبوض اعم از آب، گاز، تلفن و تلفن همراه را پرداخت کنید؛ علاوه‌بر آن می‌توانید از ده‌ها خدمات پرداختی دیگر مانند خلافی خودرو، خرید شارژ، کارت به کارت، موجودی و ده‌ها خدمات دیگر استفاده کنید. برای این کار کافیست به قسمت قبض مراجعه کنید و پس از آن با انتخاب نوع قبض و وارد کردن اطلاعات درخواستی استعلام قبض خود را بگیرید و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

دانلود سوپر اپلیکیشن تاپ

سوپر اپلیکیشن تاپ، اپلیکیشن قدرت گرفته از بانک پارسیان با ارائه خدمات کامل در بستری امن درکنار شماست. برای دانلود و نصب اپلیکیشن تاپ، فقط نیاز به دسترسی به اینترنت و یک گوشی موبایل هوشمند دارید. استفاده از خدمات تاپ رایگان است و برای همیشه رایگان باقی خواهد ماند. برای دانلود سوپر اپلیکیشن تاپ اگر کاربر اندروید هستید می‌توانید از طریق این لینک (دانلود تاپ برای اندروید از گوگل پلی) اقدام کنید و کاربران نسخه ios می‌توانند با مراجعه به وب سایت تاپ از نسخه وب اپلیکیشن تاپ استفاده کنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5411381

منبع: مهر

کلیدواژه: قبض برق اپلیکیشن موبایل اپلیکیشن کسب و کار اینترنت پرسرعت تبلیغات خرید آنلاین نوزاد صنایع دستی آبگرفتگی تولید داخلی بلیت هواپیما اسنپ افزایش سرمایه بانکها قهوه ارتودنسی تابلو سازی سوپر اپلیکیشن تاپ پرداخت قبض برق شما می توانید پرداخت قبوض برای پرداخت قبوض کاغذی اقدام کنید شناسه قبض قبض خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله درخواست خودرو رونمایی کرد. بر اساس این به‌روزرسانی، موقعیت مکانی کاربر با مجوزی که برای دسترسی به لوکیشن خود به اپلیکیشن می‌دهد به صورت خودکار توسط مکان‌یاب تشخیص داده می‌شود تا برای درخواست خودرو تنها به انتخاب مقصد سفر روی نقشه نیاز باشد.

به گفته تپسی قابلیت فوق در راستای هدف‌ همیشگی‌اش یعنی ساده‌سازی هرچه بیشتر سفر برای مسافران طراحی شده و به کاربران امکان صرفه‌جویی در زمان را می‌دهد. این شرکت اعلام کرده که طبق آخرین به‌روزرسانی، مبدا مشخص‌شده با هدف سنجش صحت مکان‌یابی، همچنان نیازمند تایید از سمت کاربران است، اما به‌زودی این مرحله از درخواست نیز به کلی حذف خواهد شد. به این ترتیب افراد سریع‌تر به صفحه پیش‌نمایش می‌رسند تا هزینه سفر را دریافت کنند. تپسی پیش از این، قابلیت تشخیص لوکیشن‌های پرتکرار مبدا و مقصد به کمک هوش مصنوعی را به خدمات خود اضافه کرده بود که با استقبال مسافران مواجه شد.

مصطفی قلی‌زاده معاون رشد تپسی در رابطه با این خدمت جدید گفت: هدف اصلی ما از این طرح، راحتی هر چه بیشتر کاربران تپسی است. خوشحالیم که تعداد زیادی از مسافران ما در مرحله آزمایشی، بدون تغییر مبدا پیشنهادی اپلیکیشن، درخواست سفر خود را ثبت کرده‌اند. آخرین به‌روزرسانی قابلیت «تشخیص خودکار مبدا» دقت ۸۰ درصدی دارد و هم‌اکنون برای همه کاربران در دسترس است.

قلی‌زاده در رابطه با چالش‌های طراحی این قابلیت افزود: خطای احتمالی در تشخیص موقعیت اولیه کاربر به عوامل مختلفی وابسته است که اغلب از حیطه اختیارات ما خارج است. قدیمی بودن یا مشکل نرم‌افزاری تلفن همراه، اختلالات شبکه، استفاده از فیلترشکن و شکست سیگنال‌های ارسالی GPS از این موارد هستند. با این حال تمام توان خود را برای پیدا کردن راهکار و رفع مشکل با استفاده از هوش مصنوعی معطوف کردیم. با همه این تدابیر، در شرایط بروز اختلال یا زمانی که کاربر قصد درخواست سفر از مبدا دیگر را داشته باشد، امکان ویرایش لوکیشن اولیه به صورت دستی وجود دارد.

گفتنی است برای تشخیص موقعیت مکانی توسط اپلیکیشن، باید GPS تلفن همراه روشن باشد. قابلیت جدید تپسی از ابتدای زمستان سال ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی برای نسخه تحت وب در دسترس بود، در حالی که همه افراد از جمله کاربران سیستم عامل اندروید هم‌اکنون می‌توانند با به‌روزرسانی اپلیکیشن خود از آن استفاده کنند.

کد خبر 6087300

دیگر خبرها

  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • استعلام و پرداخت قبض برق در یک چشم برهم‌زدن
  • کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد