Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:29:41 GMT

عکاس سرشناس سوئیسی، قربانی بی تفاوتی پاریسی‌ها

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۱۲۴۱

عکاس سرشناس سوئیسی، قربانی بی تفاوتی پاریسی‌ها

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه گاردین، «رنه رابرت» عکاس سوئیسی پس از آنکه ۹ ساعت از زمین خوردنش در یکی از خیابان های شلوغ پاریس گذشت، در اثر سرمازدگی جان خود را از دست داد.

مرگ این عکاس مشهور ۸۵ ساله که بنا به گزارش ها پس از ۹ ساعت زمین خوردن در یکی از خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد در مرکز شهر پاریس در اثر سرما جان خود را از دست داد، اندوه، خشم و ناباوری را در فرانسه و سایر کشورها در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«رنه رابرت» عکاس سوئیسی که به خاطر عکس‌هایش از برخی از مشهورترین ستاره‌های گیتار فلامنکو اسپانیا شناخته می‌شود، هفته گذشته در حال پیاده‌روی‌های در اطراف یکی از محله های شلوغ پاریس، جایی که خانه اش هم در همان نزدیکی ها بود بر زمین خورد و دیگر بلند نشد.

«میشل مومپونته» روزنامه نگار و یکی از دوستان این عکاس سوئیسی در رشته توئیتی برای مرگ رابرت نوشت: «او پس از آنکه زمین خورد و ۹ ساعت بر روی زمین افتاده بود، تا اینکه یک فرد بی خانمان با اورژانس تماس گرفت. اما خیلی دیر بود. رابرت سرمازده شد و دیگر نتوانست به زندگی بازگردد. در طول آن ۹ ساعتی که رابرت بر زمین افتاده بود، هیچ رهگذری توقف نکرد تا ببیند که چرا این مرد روی سنگفرش دراز کشیده است. حتی یک نفر».

مومپونته که در تلویزیون "فرانس تی.وی اینفو" نیز شرایط مرگ دوستش را بازگو می کرد، گفت که رابرت به دلیل بی تفاوتی کشته شد و افزود: «اگر این مرگ هولناک می توانست پیامی برای ما داشته باشد، این بود: زمانی که یک انسان روی پیاده رو دراز کشیده است، ما باید آن را بررسی کنیم. مهم نیست چقدر سرمان شلوغ است، یک لحظه بایستیم».

مومپونته خاطرنشان کرد که بسیاری از مردم از جمله خودش وقتی صحبت از مردم خیابان می شد، اغلب به سمت دیگری نگاه می کردند. این روزنامه نگار گفت: «قبل از سرزنش کردن و یا متهم کردن کسی، باید این سوال را بپرسم که آیا من ۱۰۰ درصد مطمئن هستم اگر با با چنین صحنه ای مانند دراز کشیدن یک مرد روی زمین مواجه شوم، می ایستم؟ آیا هرگز از بی خانمانی که روز زمین افتاده، روی نگردانده ام؟»

وقوع این مرگ در منطقه ای از پاریس که بسیاری از افراد بی خانمان شب در آنجا را به صبح می رسانند، بحث در مورد مسئولیت مدنی و اصول اولیه انسانی را به راه انداخته است.  

لوفیگارو یکی از پرشمارگارترین روزنامه های فرانسه پس از مرگ رنه رابرت نوشت: «عکاس رنه رابرت، مرده از بی تفاوتی در وسط خیابان».

سفارت اسپانیا در هلند هم در توییتی نوشت: «مرگ رنه رابرت که با دوربین خود همه هنرمندان بزرگ گیتار فلامنکو را جاودانه کرد، وجدان ما را به چالش می‌کشد».

«انجمن اولیوار» که بیش از ۳۰ سال با جوانان بی خانمان در مادرید از نزدیک کار کرده است، گفت که مرگ رابرت اگرچه ناراحت کننده است، اما تعجب آور نیست. این انجمن در توئیتی نوشت: «بسیاری از مردم درباره داستان وحشتناک رنه رابرت صحبت می‌کنند. اما واقعیت این است که این تجربه بی رحمانه و روزمره کسانی است که در خیابان زندگی می کنند و می میرند. چه اتفاقی برای ما به عنوان اعضای یک جامعه افتاده که شاهد چنین رخدادهایی هستیم».

براساس آمار انجمن های بی خانمان ها، سالانه ۶۰۰ نفر در خیابان های فرانسه جان خود را از دست می دهند.

برچسب‌ها فرانسه عکاس مرگ ناگهانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه عکاس مرگ ناگهانی فرانسه عکاس مرگ ناگهانی بی خانمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار

به گزارش همشهری آنلاین علی دایی در تماسی با حمید علیدوستی پدر ترانه علیدوستی جویای حال این بازیگر سینمای ایران شد. در این تماس حمید علیدوستی عنوان کرد که در حال حاضر پیش دخترش نیست و حتما تماس شهریار فوتبال ایران را به گوش دخترش خواهد رساند.

بیشتر بخوانید:

نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید اولین تصویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان | چهره نگران حمید علیدوستی بر بالین دخترش | عکس تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید

این در حالی است که دایی هم عنوان کرد هر کمکی از دست او بر می آید حتما برای بهبود سلامتی ترانه علیدوستی انجام خواهد داد.

کد خبر 846784 برچسب‌ها ویژه ورزشی علی دایی بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • لوریان ۱-4 پاری سن ژرمن؛ جام به پاریسی‌ها چشمک زد
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار
  • چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • (ویدئو) مبارز MMA با دست خالی تمساح عظیم‌الجثه را شکار کرد