Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@15:13:57 GMT

چرا باید نرم افزار ITSM را در سازمان پیاده سازی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۱۲۷۲

چرا باید نرم افزار ITSM را در سازمان پیاده سازی کنیم؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، نرم افزار مدیریت خدمات IT چیست؟ برای پاسخ به سوال ITSM چیست باید بگوییم که هم زمان که یک کسب و کار رشد کرده و تکامل پیدا می‌کند، به طور کلی لازم است تا خودش را با توجه به نیازهای روز تجهیز کرده و تجهیزات IT خریداری کند. البته، داشتن یک زیرساخت فناوری اطلاعات متشکل از رایانه‌ها و سایر دستگاه‌های فناوری روز به این معنی است که این تجهیزات باید به طور مرتب توسط متخصصان فناوری اطلاعات که در بخش مدیریت خدمات فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند، نگهداری و به روز رسانی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر سازمان‌های IT برای طراحی و اجرایی سازی فرایند مدیریت خدمات اطلاعات، از راه حلی به نام نرم افزار ITSM استفاده می‌کنند.

دلایل اساسی استفاده از نرم افزار ITSM

بسیاری از سازمان‌ها، کسب و کارشان را به ابزاری مجهز می‌کنند که فرایند مدیریت خدمات فناوری اطلاعات را برای مجموعه تسهیل می‌کند: یک راه حل به نام نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات.

اما استفاده از یک نرم افزار مدیریت خدمات IT، چه مزایایی را می‌تواند برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد؟

۱. با نرم افزار ITSM هزینه‌ها را کاهش دهید

استفاده از نرم افزار ITSM برای بهینه سازی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات سازمان می‌تواند منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌ها در میان مدت و بلند مدت شود. در واقع، پیاده‌سازی یک نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می‌تواند گسترش و مقیاس دهی به عملیات سازمان را بدون نیاز به استخدام کارکنان پشتیبانی یا IT بیشتر، بسیار آسان کند. این نرم افزار به طور خودکار چندین کار را انجام می‌دهد تا به کارکنان سازمان در انجام فعالیت‌هایشان کمک کند؛ نتیجه این که نیاز به نیروی کار اضافی به حداقل می‌رسد.

علاوه بر این، انجام این وظایف توسط نرم افزار مدیریت خدمات IT باعث صرفه جویی در وقت و هزینه کارکنان سازمان می‌شود. نرم افزار ITSM کارمندان را قادر می‌سازد تا تغییراتی را که می‌توان برای بهبود مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ایجاد کرد، به سرعت و کارآمد و در صورت نیاز به صورت خودکار اعمال و مشاهده کنند.

۲- نرم افزار ITSM کارایی فرآیندهای IT سازمان را بهبود می بخشد

مدیران کسب و کارها و سازمان‌های مختلف نیاز به بهبود مستمر کارایی فرآیندهای تجاری سازمان را درک می‌کنند. یک نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، مانند نرم افزار دانا پرو، می‌تواند به مدیران سازمان‌ها در دستیابی به این هدف کمک کند؛ زیرا دارای عملکردهای متعددی است که به کسب و کارها امکان می‌دهد تا بهره برداری از منابع خود را به حداکثر برسانند. نرم افزار دانا پرو با بهره گیری از مجموعه فرآیندهایی برای بهینه‌سازی مدیریت چرخه عمر دارایی‌های فناوری اطلاعات و همچنین یافتن مقرون‌به‌صرفه‌ترین استراتژی‌ها برای مدیریت آنها، می‌تواند به مدیریت دارایی‌های فناوری اطلاعات سازمان‌ها کمک کند.

۳. نرم افزار ITSM نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهد

ایجاد یک چارچوب در جهت مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می‌تواند سرمایه گذاری قابل توجهی برای یک سازمان باشد. نرم افزار ITSM می‌تواند با ارائه بهترین ابزارهای مدیریتی به متخصصان فناوری اطلاعات به سازمان‌ها کمک کند تا نرخ و میزان بازگشت این سرمایه را به حداکثر برسانند. در واقع نرم افزار مدیریت خدمات IT میزان بازدهی را افزایش داده و حجم کار بسیار بالایی را با حد اکثر دقت انجام می‌دهند.

بعلاوه، این راه‌حل‌های نرم‌افزاری در تمام بخش‌های یک کسب و کار یا سازمان ادغام می‌شوند تا فرآیندهای مدیریت فناوری اطلاعات را به نفع همه بخش‌ها استاندارد سازی کرده و پیش ببرند. بنابراین، بهینه سازی خدمات فناوری اطلاعات با استفاده از نرم افزار ITSM امکان بازگشت سرمایه بهتری را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند.

۴. نرم افزار ITSM کیفیت خدمات را افزایش می‌دهد

اکثر کارکنان بخش فناوری اطلاعات برای حمایت از سایر کارکنان کسب و کار یا سازمان که برای انجام کارهای خودشان به خدمات فناوری اطلاعات نیاز دارند، تلاش و فعالیت می‌کنند. یک نرم افزار ITSM می‌تواند به بهبود ارائه خدمات فناوری اطلاعات کمک کند تا از ایجاد یک تجربه بهتر برای کاربرانی که نیاز به پشتیبانی IT دارند اطمینان حاصل شود. به عنوان مثال، نرم افزار ITSM با اطمینان از اینکه به هر رخداد گزارش شده به بخش فناوری اطلاعات در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود، مدیریت بهتر رخدادها را ممکن می‌سازد. در نتیجه، پروژه‌های سازمان به ندرت به دلیل قطعی سرویس و یا برای مدت طولانی متوقف می‌شوند.

۵. نرم افزار ITSM میزان هماهنگی تیم‌های مختلف سازمان را افزایش می‌دهد

نرم افزار مدیریت خدمات IT به شما در استانداردسازی رویه‌های فناوری اطلاعات در سازمان تان کمک می‌کند. ساده‌سازی خدمات فناوری اطلاعات نیز آسان‌تر می‌شود.

استفاده از ابزارهای ITSM به کارکنان کمک می‌کند تا وظایف خود را بهتر انجام دهند. همچنین هماهنگی بین بخش‌های مختلف کسب و کار را نیز بهبود می بخشد. این یکی از مزایای کلیدی استفاده از نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است.

۶. تجسم گردش‌های کاری آسان‌تر می‌شود

به جای اینکه مجبور باشید هر فکر و نکته‌ای را روی کاغذ بیاورید یا در صفحات گسترده طراحی کنید، عاقلانه تر است که از یک نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات به منظور انجام دقیق‌تر این کار استفاده کنید. با بهره گیری از یک نرم افزار مدیریت خدمات IT بهتر می‌توانید گلوگاه‌ها را در فرآیندهای گردش کار سازمان تجسم یا مصور سازی کنید.

استفاده از نرم افزار ITSM در عیب یابی نیز مفید است. با استفاده از این راه حل نرم افزاری شما تصویر بزرگ‌تر و جامع‌تری از مشکلات و رخدادها پیدا می‌کنید. نرم افزارهای ITSM پیشرفته‌تر مانند نرم افزار دانا پرو همچنین می‌توانند تحلیل‌های کاملاً شفافی از وضعیت موجود خدمات فناوری اطلاعات سازمان را تنها با چند کلیک ساده در اختیار مدیران و تصمیم گیرندگان سازمان‌ها قرار دهند.

بنابراین، تجهیز کسب و کار یا سازمان شما به یک نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا علاوه بر تجربه کردن یک بازگشت سرمایه خوب و بهبود کیفیت و سرعت خدمات فناوری اطلاعات، هزینه‌های طولانی مدت کسب و کارتان را کاهش بدهید.

مدیریت خدمات IT با نرم افزار دانا پرو

شرکت داناپرداز با تولید نرم افزار ITSM پیشرفته با نام نرم افزار دانا پرو هر آنچه برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. این نرم افزار ITSM مبتنی بر ITIL است و تجربه نصب و راه اندازی موفق در بیش از ۱۰۰۰ سازمان دولتی و خصوصی را دارد.

دانا پرو دارای ماژول‌ها و امکانات متعددی از جمله موارد زیر است:

مدیریت رخدادها و درخواست‌ها

مدیریت دارایی‌ها

مدیریت پیکر بندی

مدیریت تغییرات

سفارشی سازی آسان

پایش و تحلیل داده‌ها و اطلاعات

توسعه یکپارچه و آسان با سایر نرم افزارها و پلتفرم‌ها

مدیریت سطح خدمات

پایگاه دانش

نظر سنجی

مدیریت انبار

سرویس و نگهداری (PM)

شما می‌توانید همین حالا با ورود به سایت داناپرداز درخواست دمو اختصاصی خود را ثبت کنید تا از مزایای متعدد یک نرم افزار پیشرفته ITSM بهره مند شوید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5411396

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نرم افزار کسب و کار فناوری اطلاعات کسب و کار اینترنت پرسرعت تبلیغات خرید آنلاین نوزاد صنایع دستی آبگرفتگی تولید داخلی بلیت هواپیما اسنپ افزایش سرمایه بانکها قهوه ارتودنسی تابلو سازی نرم افزار مدیریت خدمات IT استفاده از نرم افزار ITSM سازمان ها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، صبح امروز در دیدار با رئیس و کارکنان مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان فناوری اطلاعات، با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور در دیدار نوروزی مدیران دولت مبنی بر این که ابر پروژه دولت در سال جاری، ارتقای امید در میان مردم است، اظهار داشت: انجام تکالیف و توسعه بدنه اجرایی سازمان فناوری اطلاعات ایران، نیازمند تعامل و مشارکت بخش خصوصی است و در این میان پیگیری‌های مستمر و به موقع مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی از سایر بخش‌ها و تمهیدات تأمین منابع مورد نیاز، نقش بسزایی را در رفع موانع و مشکلات این تعامل ایفا می‌کند.

وی در این رویداد بر جمع‌آوری و به روز رسانی آمار و شاخص‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف ارائه در مجامع داخلی و بین‌المللی تاکید کرد و از مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی خواست تا نقش قوه محرکه‌ی شفافیت و اثربخشی در سایر بخش‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران را ایفا کند.

در ادامه این دیدار، مالک شمسی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی به طور خلاصه «گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳» این مرکز را تشریح کرد و در خصوص اهم اقدامات انجام شده بیان داشت: تدوین و تصویب برنامه عملیاتی سال گذشته و سال جاری، تدوین برنامه و منشور پروژه‌های سند تحول دولت مردمی، برگزاری هشتمین دوره پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با مشارکت ۲۶ دستگاه اجرایی؛ کسب رتبه دوم بهره‌وری در ستاد وزارت ICT، همکاری برای تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه فناوری اطلاعات و برگزاری چهار مجمع عمومی سازمان، بخشی از اقدامات این مرکز در سال گذشته است.

وی هم‌چنین از نقش این مرکز در تهیه گزارش‌های آمارهای ملی و جهانی یاد کرد و محاسبه شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استانی در سالی که گذشت و تکمیل شاخص‌های مرتبط با کشور ایران در اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) را نمونه‌ای از این اقدامات دانست.

شمسی، نظام مند کردن فرآیند پایش اقلام اطلاعاتی و شاخص‌ها، یکپارچه سازی منابع اطلاعاتی و سامانه‌‏ها، چابک سازی فرآیند کنترل پروژه و شاخص‌ها و کاهش مکاتبات اداری را از دستاوردها و نتایج اقدامات این مرکز در سال گذشته دانست.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در خاتمه برنامه اجرایی سال پیش رو، چالش‌ها و انتظارت این مرکز را تبیین کرد.

کد خبر 6080023 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی
  • چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار راه اندازی کنیم؟
  • اژه ای: عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی علیه دو مقر نظامی بود/ توسعه فناوری اختیاری نیست، مجبور به توسعه هستیم/ همه مدیران قضایی موظف و مکلف به پیاده‌سازی مفاد سند تحول قضایی هستند +متن سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی
  • شعار سال چگونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق می‌شود؟
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ راه یافت
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعات راه یافت