Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@14:53:20 GMT

هوای قصرشیرین برای سومین روز ناسالم است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۱۴۱۲

هوای قصرشیرین برای سومین روز ناسالم است

«پژمان فتاح‌پور» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص کیفی هوا در ۲۴ ساعت گذشته (از ساعت ۱۴۰۰/۱۱/۰۸تا ساعت ۹ صبح ۱۴۰۰/۱۱/۰۹)بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا عدد ۱۳۷ است که بیانگر وضعیت ناسالم و اعلام هشدار برای گروه‌های حساس است.

وی اظهار داشت: شاخص استاندارد هوای سالم بین ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: در شهرستان قصرشیرین در چنین وضعیتی گروه های حساس از جمله سالمندان، مادران باردار، بیماران قلبی عروقی، بیماران تنفسی و کودکان  از منزل خارج نشوند و سایر افراد نیز حضور خود را در هوای آزاد به جز موارد ضروری کاهش دهند.

دید افقی در قصرشیرین بریا سومین کاهش یافت 

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین نیز گفت: ورود سامانه ناپایدار در۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان باعث کاهش دید افقی امروز شنبه به ۶ هزار متر شده تا  این منطقه  برای  سومین پی در پی غبار آلود شود.

«امیرپرویز نجفی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون دید افقی ناشی از غبار در این شهرستان چهار هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم که ۱۰ هزار متر است، کمتر است.

وی اظهار داشت:از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۵۷روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار ، آذر ماه ۱۰ و دی ماه چهار روز و بهمن ماه چهارروز  بوده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست قصرشیرین گرد و غبار آلودگی هوا سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست قصرشیرین گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست قصرشیرین گرد و غبار آلودگی هوا سازمان هواشناسی آلودگی هوا گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۲۱۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر هندیجان با شاخص ۱۰۸ و ایستگاه‌های استانداری، نیوساید و اداره کل محیط زیست در اهواز به ترتیب ۱۳۵، ۱۲۵ و ۱۱۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است.

همچنین شهر‌های امیدیه، اندیمشک، بهبهان، حمیدیه، دزفول، سوسنگرد، شادگان، کارون و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

در این مدت هوای شهر‌های رامشیر، رامهرمز، شوش و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارد.

بر اساس این گزارش سال گذشته اهواز هیچ روز سالم و پاکی را نداشت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • هوای بهاری مطبوع در استان البرز
  • هوای مشهد در دهمین روز فروردین ماه پاک است
  • کیفیت هوای مشهد پاک است
  • هوای تهران پاک است
  • راهپیمایی خشم و انزجار در مشهد؛ در سومین جمعه ماه مبارک رمضان
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • هوای شهر مشهد ناسالم است / پاک‌ترین هوا سهم ایلام شد
  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • کیفیت هوای مشهد ناسالم است
  • هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت