Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@22:30:48 GMT

گازگرفتگی ۳۵۲ اصفهانی از ابتدای سال تاکنون

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۱۴۲۶

گازگرفتگی ۳۵۲ اصفهانی از ابتدای سال تاکنون

روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری ۳۵۲ نفر در استان اصفهان دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شدند، در طول ۲۴ ساعت گذشته هم سه نفر در شهر اصفهان دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شدند.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تعداد افراد مسموم با گاز مونوکسیدکربن و تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت با گاز CO، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۳۵۲ نفر در استان اصفهان دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شدند که از این تعداد ۲۶ نفر جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوادث شبانه‌روز گذشته یک مادر و دو کودک به علت استفاده از آبگرمکن بدون دودکش در شهر اصفهان دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن (CO) شدند.

روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، از بخاری و آبگرمکن‌های بدون دودکش استفاده نشود.

کد خبر 551941

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گازگرفتگی حادثه گاز گرفتگی در اصفهان آمار گازگرفتگی مسمومیت در گازگرفتگی افزایش آمار گازگرفتگی گازگرفتگی در اصفهان مسمومیت با مونوکسید کربن حادثه مسمومیت با مونوکسید کربن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اصفهان دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار پهپادی اصفهان در کاهش خطر گازگرفتگی به سایر مناطق کشور معرفی شود

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه لازم است اقدام نمادین پهپادی شهرداری اصفهان برای به صفر رساندن مرگ و میر ناشی از گاز مونوکسید کربن به دیگر مناطق کشور معرفی شود، گفت: از مشارکت مردم در رونق صنعت گردشگری حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اصغر شالبافیان در بازدید از مجموعه باغ فدک و قرارگاه اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان به‌ویژه شهر اصفهان هر ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است و امسال نیز به جهات مختلف اقلیمی و تقارن نوروز مورد استقبال مسافران بوده است، از این رو یکی از مهمترین اقدامات کمک برای ارائه خدمات بهتر به مسافران است.

وی با اشاره به ابتکارات متعددی که نسبت به سال گذشته در این مجموعه برای رفاه مسافران صورت گرفته است، افزود: یکی از این اقدامات ارسال پیامک هنگام ورود مسافران به شهر اصفهان با اپلیکیشن مسافر یار توسط شرکت مخابرات استان است که یکی از مهمترین کاربردهای آن کمک به رفع دغدغه مسئولان برای عبور مسافران از نقاط حادثه‌خیز است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: همچنین اسکان مسافران یکی دیگر از موارد مهمی است که با همت مسئولان به‌ویژه شهرداری اصفهان در جای جای شهر محل‌هایی برای اسکان تدبیر شده که در بازدید از باغ فدک، تغییرات متنوع و محسوسی را در ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران شاهد بودیم؛ از جمله این تغییرات ایجاد شرایط استحمام با آب گرم و نیز راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری است تا برای مسافران خاطره ماندگاری از سفر به اصفهان به یادگار بماند.

ابتکار آتش‌نشانی اصفهان در کاهش مسمومیت مسافران با CO2

شالبافیان رصد پهپادی دمای چادرهای اقامتی مسافران توسط تیم آتش‌نشانی مستقر در باغ فدک را یکی از موارد خلاقانه و ابتکاری شهرداری اصفهان در جلوگیری از مسمومیت و مرگ و میرهای ناشی از نشت گاز مونوکسید کربن قلمداد کرد و گفت: این در حالی است که میزان مرگ و میر ناشی از گاز مونوکسید کربن در هفته اول نوروز ۲۲ درصد رشد داشته است، اما رصد پهپادی چادرها خطرات را به صفر کاهش داده است؛ از این رو لازم است ابتکار آتش‌نشانی اصفهان به دیگر مناطق کشور نیز اطلاع‌رسانی شود و به‌عنوان یکی از اقدامات نمادین نوروز ۱۴۰۳ در کشور معرفی شود.

وی در خصوص میزان پذیرش گردشگران خارجی نسبت به دوران قبل از کرونا و نیز شرایط جنگ در منطقه، تصریح کرد: در حال حاضر به لحاظ آماری تطبیقی بین دستگاه‌ها ایجاد نشده است و آمار سال گذشته را نمی‌توان به صورت دقیق اعلام کرد، اما آمارهای ۱۱ ماه نخست سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد گردشگران خارجی ورودی به بیش از شش میلیون نفر رسیده که رشد قابل توجهی داشته است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تحولات اخیر باکو و حوزه قفقاز تاکید کرد: قبل از شیوع کرونا نزدیک به ۲ میلیون نفر گردشگر از جمهوری آذربایجان به ایران سفر می‌کردند، اما بر اساس مسائل سیاسی به وجود آمده در حال حاضر امکان پذیرش این تعداد گردشگر را نخواهیم داشت و ورود آن‌ها به ایران ناچیز شده است؛ با این حال چنانچه موضوعات سیاسی حل شود مطمئناً آمار گردشگران از دوران قبل از کرونا بیشتر خواهد شد.

لغو روادید یک‌طرفه با ۳۳ کشور برای توسعه صنعت گردشگری

شالبافیان تصریح کرد: یکی از اقدامات دولت در این خصوص لغو روادید یک‌طرفه با ۳۳ کشور بوده است که این مهم از پانزدهم بهمن در مورد ۲۸ کشور اجرایی شده است و نیمی از جمعیت جهان می‌توانند بدون روادید امکان سفر به ایران را داشته باشند؛ البته در این طول این مدت بعضی کشورها درخواست داشته‌اند که تفاهم‌نامه لغو روادید به صورت دو جانبه انجام شود که تعداد این موارد در ماه‌های اخیر افزایش خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ابتکارات متعددی در حوزه گردشگری ورودی صورت گرفته است که برخی از مصادیق آن را می‌توان در اولویت قرار گرفتن پروژه جذب گردشگر ورودی به عنوان یکی از پروژه‌های سیزده‌گانه ریاست جمهوری دانست که اتفاقی مبارک و یکی از اولویت‌های اصلی کشور است.

تصویب ۲۰ مصوبه حمایتی از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین اولویت حوزه گردشگری وزارت میراث فرهنگی را به مشارکت گرفتن بخش خصوصی برای توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: بدین منظور راهبردهایی در این دو سال تدبیر شده است؛ حمایت از مشارکت مردم از جمله احکامی بود که در برنامه هفتم توسعه توسط دولت پیشنهاد شد و به تصویب رسید و امسال نیز با توجه به شعار سال تسریع خواهد شد.

وی اذعان کرد: اصلی‌ترین راهبرد ما به مشارکت گرفتن مردم و بخش خصوصی برای توسعه صنعت گردشگری است و احکام و مصوبات حمایتی خوبی نیز در این حوزه تصویب و ابلاغ شده است؛ در همین زمینه حدود ۲۰ مصوبه حمایتی برای تشویق سرمایه گذاری تصویب شده که برخی از اینها حتماً در افزایش میزان سرمایه گذاری گردشگری و برخی در تسهیل سرمایه گذاری دخیل خواهند بود.

شالبافیان ادامه داد: یکی از احکامی که کاملاً با شعار سال سنخیت دارد و در برنامه هفتم سال قبل توسط وزارت میراث پیشنهاد و ابلاغ شد، موضوع استفاده از ظرفیت شرکت‌های تسهیلگر بهره بردار و تسویه دهنده است که مصداق مشارکت مردم و در کنار مشوق‌هایی که برای ورود سرمایه به این حوزه انجام می‌شود از جمله ظرفیت‌های تسهیلگری مردم برای توسعه صنعت گردشگری است.

رشد ۲۰۰ درصدی تعداد بیمارستان‌های داری مجوز IPD طی ۲ سال گذشته

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اقدامات در نظر گرفته شده برای جذب گردشگر سلامت، تشریح کرد: شورای راهبردی گردشگری سلامت متشکل از دستگاه‌های مختلف ذی‌نفع در حوزه گردشگری سلامت از جمله وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی است که در دولت سیزدهم فعالانه کار خود را با رویکرد تعاملی و هم‌افزا انجام می‌دهد که در همین رابطه کمیته‌های استانی فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از گردشگران ورودی به کشور با هدف سلامت به ایران سفر می‌کنند، ابراز کرد: یکی از برنامه‌هایی که بین دو وزارتخانه تدوین شد حمایت از فعالان و شبکه رسمی بیمارستانی و دفاتر خدمات مسافرتی است و به همین جهت سطحی از مشوق‌ها در نظر گرفته شد؛ همچنین هزینه تبلیغات مجموعه‌ها به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی در نظر گرفته شد.

شالبافیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد بیمارستان‌های داری مجوز IPD رشد بیش از ۲۰۰ درصدی را طی دو سال داشته است که نشان می‌دهد دولت فعالانه به دنبال هدایت گردشگران سلامت به شبکه رسمی بیمارستان و درمانی است و تلاش می‌کند از آن اتفاقات ناخوشایند نادر مراجعه بیماران به مراکز غیر رسمی اجتناب شود.

کد خبر 740007

دیگر خبرها

  • ابتکار پهپادی اصفهان در کاهش خطر گازگرفتگی به سایر مناطق کشور معرفی شود
  • مسمومیت ۵ نفر در اردبیل براثر گاز مونوکسید کربن
  • مسمومیت 5 نفر در اردبیل براثر گاز مونوکسید کربن
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • مسمومیت ۲ نفر با گاز مونوکسیدکربن در مشگین‌شهر
  • مسمومیت ۳ نفر با گاز مونوکسیدکربن در مشگین‌شهر
  • مسمومیت ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز
  • مسمومیت بیش از ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز
  • مسمومیت ۸ نفر با گاز مونوکسیدکربن در سامان
  • نجات ۳ کودک دچار مسمومیت با گاز در عباس آباد