Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@13:35:32 GMT

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۱۴۵۴

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور آسمان صاف تا قسمتی ابری است. 

وی افزود: از اواخر وقت دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال وبختیاری، لرستان و ارتفاعات غربی اصفهان سبب ابرناکی و بارش برف و باران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: روز سه شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) ضمن تشدید بارش‌ها در این مناطق در استان‌های اصفهان، شمال بوشهر و فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، یزد، شمال کرمان، قم، سمنان و احتمالا در بخش‌هایی از استان تهران و به‌تدریج در خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز بارندگی رخ می‌دهد و این بارش‌ها در استان‌های جنوبی در بعضی ساعات با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود. 

وی ادامه داد: چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) با عبور این موج از کشور تنها در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی شاهد بارندگی خواهیم بود که به‌تدریج از این مناطق نیز عبور خواهد کرد.

ضیاییان ضمن اشاره به مواج بودن خلیج فارس و تنگه هرمز اظهار کرد: صبح شنبه (۹ بهمن‌ماه) در شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر کاهش نسبی دما در حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد و طی روزهای شنبه و یکشنبه (۹و۱۰ بهمن‌ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ بهمن ماه) صاف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۱ بهمن ماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: ضیاییان در پایان گفت: امروز(۹ بهمن‌ماه) تبریز و سنندج با کمینه دمای ۱۲- درجه سانتیگراد و فردا (۱۰ بهمن‌ماه) تبریز با کمینه دمای ۱۲- و سنندج ۱۳-درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۹ و۱۰ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

منبع: الف

کلیدواژه: درجه سانتیگراد بهمن ماه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان بارانی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی قدیمی با اشاره به ناپایدار شدن وضعیت جوی از آخر هفته جاری افزود:‌ هم اکنون آسمان استان صاف و گاهی با وزش باد ملایم همراه است.

وی یادآور شد: از روز جمعه هفته جاری تا یکشنبه هفته بعد شرایط جوی نسبتا ناپایداری در استان حاکم خواهد شد که به شکل وزش باد و بارش پراکنده باران خود را نشان می دهد.

قدیمی دمای هوای استان را طی روزهای آتی افزایشی بیان کرد و ادامه داد:‌ در شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با منفی چهار درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان در شهرستان طارم با ۲۵ درجه سانتیگراد، گرمترین نقطه استان زنجان بودند.

وی اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان سه و ۱۹ درجه، ابهر یک و ۱۷ درجه،‌ خرمدره سه و ۱۷ درجه، آب‌بر ۹ و ۲۵ درجه، قیدار هفت و ۱۵ درجه، سلطانیه منفی یک و ۱۸ درجه و ماهنشان پنج و ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سامانه قوی بارشی درجنوب کرمان فعال شد
  • ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان‌غربی
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • سامانه بارشی در راه جنوب غرب خوزستان
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی
  • ورود سامانه بارشی ‌به‌ خوزستان از امروز
  • ورود سامانه بارشی از جنوب خوزستان
  • سامانه بارشی از خراسان رضوی خارج شد/ آغاز روند افزایشی دما در استان
  • زنجان بارانی می‌شود