Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره پیروزی شاگردانش برابر عراق و صعود به جام جهانی با یکی از رسانه‌های کشورش صحبت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت HRT کرواسی به بهانه صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2022 با هدایت دراگان اسکوچیچ، مصاحبه‌ای با این مرد کروات انجام داد و از او درباره مسیری که برای رساندن ملی‌پوشان کشورمان به قطر پیمود، سؤالاتی پرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مصاحبه را ادامه می‌خوانید:

HRT: ایران روز پنجشنبه عراق را با نتیجه یک بر صفر شکست داد آن هم سه دور مانده به پایان مرحله مقدماتی و حالا 10 امتیاز با امارات تیم سوم جدول فاصله دارد که قابل جبران نیست.

اسکوچیچ: برای ایران با توجه به همه اتفاقاتی که در مراحل مقدماتی رخ داد این صعود بسیار مهم بود. ما مسیری دشوار را برای صعود پیمودیم. من بسیار خوشحالم و احساس غرور می‌کنم. بازی ما مقابل عراق فوق‌العاده بود. حتی می‌توانستیم با گل‌های بیشتر و قاطعانه‌تر هم به پیروزی دست پیدا کنیم. ما بعد از بازی هم جشنی مفصل گرفتیم. تنها چیزی که من نگرانش بودم کرونا بود.

اسکوچیچ در 14 بازی که روی نیمکت تیم ملی ایران حضور داشت، 13 پیروزی و یک تساوی کسب کرد که آن تساوی هم مقابل کره جنوبی بود.

بله، تقریباً روندی بی‌عیب و نقص داشتیم. البته با کلی مشکل روبه‌رو شدیم و تحت فشار فراوانی هم قرار داشتیم. ما در مرحله قبلی (دور دوم انتخابی جام جهانی در آسیا) اجازه از دست دادن حتی یک امتیاز را هم نداشتیم. به خاطر همین شرایط و مسیر سختی که داشتیم، این صعود بسیار دلچسب است. من به کارهایی که انجام دادیم و همه چیزهایی که کسب کردیم، افتخار می‌کنم. به بازیکنان و اعضای کادر فنی‌ تیم تبریک می‌گویم.

اسکوچیچ: به تنها چیزی که فکر می‌کنم رفتن به جام جهانی با ایران است/ مرا دست‌کم گرفتند اما خودم را ثابت کردم

 

مردم بعد از صعود تیم ملی ایران تا مدتی طولانی در خیابان‌های تهران جشن می‌گرفتند. دراگان اسکوچیچ بعد از برانکو ایوانکوویچ دومین سرمربی کروات است که با ایران موفق به کسب چنین موفقیتی می‌شود.

بله، واقعاً لذت‌بخش است. روز قبل، برای من فیلم‌هایی از خوشحالی مردم سراسر نقاط ایران را فرستادند. دیدن خوشحالی مردم واقعاً لذتبخش بود. من خوشحالم که توانستیم ایران را شاد کنیم. ایران یک کشور فوتبالدوست است و فوتبال برای مردمش خیلی مهم است. من یک مربی باتجربه‌ام و خیلی روی خودم کار کردم، اما این تیم و رویکرد آن را هم می‌شناختم. همین شناخت به من زمانی که هدایت تیم ملی را قبول کردم، کمک فراوانی کرد.

ایران حالا برای سومین دوره متوالی در جام جهانی حضور پیدا می‌کند.

ما باید خودمان را به خوبی برای حضور در جام جهانی آماده کنیم. در برخی پست‌ها ما کمبودهای مشخصی داریم، اما در برخی دیگر هم واقعاً قوی هستیم حتی در سطح جهانی. ما مهاجمانی در کلاس جهانی داریم. من فکر می‌کنم که در قطر ما می‌توانیم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

یکی از سناریوی‌های احتمالی در جام جهانی 2022، همگروهی ایران با تیم ملی کرواسی است که اسکوچیچ را مقابل هموطنش زلاتکو دالیچ سرمربی کروات‌ها قرار خواهد داد.

همه از من درباره این موضوع سوال می‌پرسند اما واقعاً نمی‌دانم اگر این اتفاق رخ دهد چگونه از نظر احساسی باید شرایط را مدیریت کنم. احتمالاً گریه خواهم کرد. روبه‌رو شدن با کرواسی تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود. وسوسه‌انگیز است. باید دید که قرعه چه چیزی را برای ما رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال کرواسی جام جهانی قطر تیم ملی دراگان اسکوچیچ تیم ملی فوتبال کرواسی جام جهانی قطر تیم ملی دراگان اسکوچیچ جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با ۶ گل مغلوب شاگردان شمسایی شد

تیم ملی فوتسال ایران با برتری ۶ بر یک برابر قرقیزستان جواز حضور در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ را به دست آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم ملی فوتسال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا به دیدار قرقیزستان رفت و با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

ابتدا بهروز عظیمی برای ایران گلزنی کرد، ولی قرقیز‌ها خیلی زود به بازی برگشتند و با شوت آمان‌بائف دونیربک به گل تساوی دست یافتند. سالار آقاپور و سعید احمدعباسی در ادامه توانستند دو بار دیگر برای ایران گلزنی کنند.

در ادامه ایران دو گل دیگر به ثمر رساند و موقعیت سنجی مهدی کریمی باعث شد تا ایران گل چهارم را نیز وارد دروازه قرقیزستان کند و خیال ملی‌‍‌پوشان را بابت پیروزی راحت کند. او در ادامه زننده گل پنجم ایران نیز بود و توانست با ظرافت توپ را به گوشه دروازه قرقیزستان برساند. دفاع قرقیزستان که شیرازه‌اش پاشیده شده بود در ادامه یک پنالتی داد که حسن‌زاده به زیبایی آن را به گل تبدیل کرد تا ایران ۶ بر یک این دیدار را برنده شود.

ایران در نیمه نهایی با برنده دیدار ازبکستان و ویتنام روبرو خواهد شد و با توجه به حذف زودهنگام ژاپنی‌ها شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در قاره کهن را دارد.

چهار تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی، نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهند بود. ازبکستان قبلا به عنوان میزبان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و تاجیکستان نیز با برتری برابر افغانستان به جام جهانی رسید و علاوه بر این دو تیم، ۳ تیم دیگر از آسیا به جام جهانی راه خواهند یافت.

تیم ملی فوتسال ایران در دوره قبل این رقابت‌ها به دیدار نهایی راه یافته بود، ولی با شکست برابر ژاپن در رده دوم قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشویق ایسلندی‌ها پس از صعود به جام‌جهانی (فیلم)
  • صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال با بردی نفس‌گیر
  • تاج صعود به جام جهانی را تماشا کرد (عکس)
  • حسن زاده: هدف‌ بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی داریم
  • وحید شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با ۶ گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • صعود ایران به جام‌جهانی فوتسال و نیمه‌نهایی جام‌ملت‌ها
  • صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
  • صعود ایران به جام جهانی: چهارشنبه!
  • شمسایی: باید مراقب سلامت بازیکنانمان باشیم/پله به پله جلو می‌رویم