Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – تصمیم عجیب کمک داوران مسابقه  شیلی و ارژانتین در رقابتهای انتخابی جام جهانی در استفاده از چوب و جلیقه به جای پرچم آفساید، عواقبی جدی را برای مسئولان برگزاری این مسابقه و همچنین خود داوران در پی دارد.

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبول ) اعلام کرد محرومیتی سنگین برای داوران خط این مسابقه بابت به همراه نداشتن تجهیزات لازم برای قضاوت در مسابقه در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فابریسیو ویلارینیو و رودریگو کوریا، دو داور برزیلی که به عنوان کمک داور در کنار داور اصلی آندرسون دارونکو، قضاوت این بازی را برعهده داشتند چهار ماه از حضور در مسابقات ورزشی محروم شدند. در این مدت آنها اجازه نخواهند داشت تا در هرگونه مسابقه فوتبال که زیر نظر کنفدراسیون آمریکای جنوبی برگزار می شود قضاوت کنند. این تصمیم توسط کمیته داوران این کنفدراسیون اتخاذ شده است.

در بیانیه کنمبول در این باره توضیح داده شده است: «ویلارینیو و کوریا در انجام وظیفه محوله به آنها ناتوان بودند چرا که تجهیزات پایه‌ای برای انجام وظیفه خود را به همراه نداشتند (پرچم)  و با این رفتار، روند طبیعی مسابقه را در خطر قرار دادند.»

طبق گزارشهای منتشر شده تیم داوری تجهیزات کامل را در شهر کامالا شیلی به همراه داشته اما این دو داور هنگام رفتن به ورزشگاه وسایل خود را در هتلل جا گذاشتند و زمانی متوجه این موضوع شدند که به ورزشگاه رسیده بودنتد و زمان زیادی تا شروع مسابقه باقی نمانده بود. بنابراین آنها فکر کردند با امکانات موجود برای جبران اشتباه خود استفاده کنند و به همین دلیل از یک جلیقه زرد رنگ که معمولا ماموران امنیتی می پوشند استفاده کرده و آن را روی یک چوب گره زدند تا نقش پرچم را برای آنها ایفا کند.

این محرومیت شامل داور وسط و داور چهارم نمی شود. بازی شیلی و آرژانتین با نتیجه ۲-۱ به سود آرژانتین به پایان رسید.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: شیلی اشتباهات داوری تیم ملی آرژانتین داور فوتبال سوتی شیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیدری: وجود امثال منصوری برای داوری کشورمان غنیمت است/ کمیته داوران فغانی را فراری دادند

 محمدرضا منصوری کمک داور با تجربه کشورمان که سابقه حضور در ۲ جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، المپیک ۲۰۱۶ برزیل و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را کارنامه خود دارد  روز جمعه در دیدار پرسپولیس - ملوان برای آخرین بار پرچم زد و این در حالی است که با توجه به قوانین فیفا او می‌توانست تا سن ۵۰ سالگی نیز قضاوت کند، اما کمیته داوران فدراسیون فوتبال با این موضوع موافقت نکرد تا او در سن ۴۵ سالگی از قضاوت بازنشسته شود.

حیدر سلیمانی پیشکسوت داور فوتبال کشورمان در خصوص بازنشستگی منصوری گفت: منصوری کمک داور باتجربه کشورمان سابق حضور در مسابقات بزرگی همچون جام جهانی، المپیک و جام ملت های آسیا را داشت، اما پس از رفتن فغانی شاید دیگر داوری در حد و اندازه وجود نداشت تا او در کنارش قضاوت کند و علی رغم اینکه طبق قانون فیفا منصوری می‌توانست تا سن ۵۰ سالگی نیز قضاوت کند، اما به نظرم بهتر شد که او بازنشسته شد چرا که شاید دیگر او با این وجود دیگر انگیزه لازم را نمی داشت و به نظرم او برای خودش ارزش قائل بود و خودش را بازنشسته کرد.

او ادامه داد: کمیته داوران فدراسیون فوتبال با ترفند بازنشستگی داوران باتجربه می‌خواهد مثلا جوانگرایی کند چرا که رضا سخندان نیز می‌توانست تا چندین سال دیگر نیز قضاوت کند، اما او را هم بازنشسته کردند و همچنین قصد داشتند که علیرضا فغانی را نیز بازنشسته کنند در حالی که کمیته داوران می‌توانست داوران جوان‌تر را در کنار فغانی و امثال او قرار دهد تا کسب تجربه کنند.

سلیمانی بیان کرد: داوران ما حقوقی از بابت قضاوتشان دریافت نمی‌کنند و همگی شغل دیگری دارند و وجود امثال منصوری برای داوری کشورمان غنیمت است، اما کمیته داوران برای داوران خود ارزش و احترام قائل نیست و گرنه فغانی را فراری نمی‌دادند چرا که ما تا ۱۵ تا ۱۰ سال دیگر داوری مثل فغانی نخواهیم نداشت که در مسابقات بزرگ نماینده داوری کشورمان باشد. ما باید فغانی و منصوری را حفظ می کردیم و آن ها در مسابقات پیش رو نیز نماینده کشورمان می بودند تا کم کم داوران دیگر تجربه لازم را کسب می کردند و جایگزین آن ها می شدند.

پیشکسوت داوری کشورمان در خصوص هفته پایانی لیگ برتر و تنش‌های ایجاد شده در مسابقات هفته‌های گذشته گفت: معمولا ۸۰ درصد تنش‌ها در بازی‌ها مربوط به بازی‌های استقلال و پرسپولیس است و در حال حاضر که هر دو تیم نیز در کورس قهرمانی هستند و علیه همدیگر نیز شروع به بیانیه نویسی کرده اند و در این بیانیه‌ها نیز فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و داوران را به متهم به جانب داری از تیم رقیب می‌کنند. در حال حاضر که از VAR در لیگ برتر استفاده نمی‌شود و کمیته داوران باید با چیدمان خوب چندین داوران با تجربه‌ای که در لیگ قضاوت می‌کنند سعی در کنترل اشتباهات داوری داشته باشد.

او ادامه داد: معمولا داوران در بازی‌های این ۲ تیم در ۱۰ دقیقه اول بازی دچار استرس می‌شوند و باید داوران که قدرت مدیریت را دارند برای بازی‌های پیش روی این ۲ تیم انتخاب شوند. متاسفانه بعضی از مسئولان کمیته داوران یا ناظران دقایقی قبل از شروع بازی‌ها به رختکن داوران می‌روند و در خصوص بازی به آن‌ها توصیه‌های می‌کنند که این کار باعث وارد شدن استرس به داوران می‌شود در حالی که توصیه‌های پیش از بازی‌ها را باید حداقل ۲ روز قبل از بازی به داوران گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • قضاوت ۲ داور ایرانی در جام جهانی قطر
  • قضاوت دو داور ژیمناستیک ایران در جام جهانی قطر
  • اعتراض سریع سپاهان به داور دربی اصفهان
  • گلایه داوران لیگ برتر درباره ابلاغ‌های دیرهنگام
  • مصلایی‌پور قضاوت در المپیک را از دست داد
  • قضاوت داور چهارمحال و بختیاری در لیگ دسته یک فوتبال کشور
  • سوت فینال شرق آسیا در دست داور مشهور!
  • داور سرشناس فوتبال ایران؛ به من پیشنهاد چند میلیاردی داده شد
  • قضاوت داوران چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های کشوری  کوراش
  • حیدری: وجود امثال منصوری برای داوری کشورمان غنیمت است/ کمیته داوران فغانی را فراری دادند