Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@15:39:09 GMT

سازش طلاق‌های توافقی امسال به ۱۶.۵۳ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۱۷۳۰

سازش طلاق‌های توافقی امسال به ۱۶.۵۳ درصد رسید

بهزاد وحیدنیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی برنامه‌ریزی منسجم بهزیستی و مداخلات روانشناسی، میزان سازش کل از ابتدای راه‌اندازی سامانه از سال ۹۷ تاکنون به حدود ۱۵.۲۴ درصد رسیده است.

وی در مورد سایر دعاوی طلاق نیز گفت: در مورد سایر دعاوی طلاق و ورود بهزیستی جهت پوشش مشاوره های سایر دعاوی، به رغم اینکه سازمان بهزیستی زیرساخت‌های سامانه‌ای، تخصصی و اجرایی را فراهم کرده و این را در کارگروه ملی پیشگیری، کنترل و کاهش طلاق مطرح کرده اما تامین منابع برای پیشبرد کار و توسعه خدمات میسر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: برای پوشش مشاوره‌ای سایر دعاوی طلاق، نیازمند مشارکت سازمان برنامه و بودجه در این زمینه هستیم. وزارت کشور هم می‌تواند منابع بیشتری در اختیار قرار دهد تا بتوانیم این برنامه را توسعه دهیم.

وحیدنیا خاطرنشان کرد: فعلا ۵ استان سایر انواع دعاوی را نیز می‌پذیرند و مشاوره‌های آن را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: براساس نگاه پیوستاری به خانواده و رویکرد منسجمی که باید در این حوزه باشد، به طور قطع مداخلات نه صرفا قبل از طلاق بلکه باید قبل از ازدواج در قالب پیوستار طرح‌ریزی شود و برنامه مشاوره‌ای دوره‌های مختلف رشدی انسان، قبل، حین و بعد از تشکیل خانواده در امتداد هم قرار گیرند، افراد رصد شوند و مداخلات نیز صورت بپذیرد که طرح مفصلی است که در این قالب نیز طرح‌هایی ارائه شده است.

برای پوشش مشاوره‌ای سایر دعاوی طلاق، نیازمند مشارکت سازمان برنامه و بودجه در این زمینه هستیم. وزارت کشور هم می‌تواند منابع بیشتری در اختیار قرار دهد تا بتوانیم این برنامه را توسعه دهیم.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه به صورت پایلوت نیز اقداماتی را در برخی از استان‌ها پیش می‌بریم، افزود: بعد از آنکه نتایج منتشر شد راجع به توسعه فعالیت به سایر بخش‌ها ورود پیدا خواهیم کرد.

وی در ادامه به خط صدای مشاوره بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ اشاره و تصریح کرد: عمده مسائل مطرح شده در این خط در زمینه مشکلات بین فردی، مسائل مربوط به کودک و نوجوان و مشکلات روانشناختی بوده است.

وحید نیا گفت: افزایشی چشمگیری بابت نگرانی ناشی از اومیکرون در تماسهای تلفنی وجود نداشته است. از ابتدای سال تا کنون یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۹۰۳ تماس موفق داشته ایم.

به گزارش ایرنا، سامانه تصمیم از سال ۹۷ ایجاد شد و هدف از آن کاهش آمار طلاق است. سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات مشاوره‌ ای به زوج ‌های درآستانه طلاق و منصرف کردن آن‌ ها از طلاق با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه سامانه‌ای به نام تصمیم راه اندازی کرده است.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال ۹۵ در راستای لایحه برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی کشور را مکلف کردند در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق به ۲۰ درصد طی پنج سال آینده اقدام کند.

براساس آمار موجود روی سایت ثبت احوال در بهار و تابستان در مجموع ۴۲ هزار و ۳۳۱ مورد طلاق ثبت شده است.

برچسب‌ها طلاق دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طلاق سازمان بهزیستی کشور طلاق سازمان بهزیستی کشور سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرخانه بیماری‌های غیر واگیر راه اندازی می‌شود | عرضه نان کامل در ۱۸۰۰ نانوایی

به گزارش جام جم آنلاین، حسین فرشیدی امروز در نشست خبری هفته سلامت با اشاره به اینکه دبیرخانه بیماری‌های غیرواگیر امسال در وزارت بهداشت راه اندازی می‌شود، افزود: پس از اجرای موفق «پویش ملی سلامت» و شناسایی ۱۰ میلیون بیمار جدید غیرواگیر که دارای بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت بودند، راه اندازی این دبیرخانه برای پیگیری وضعیت بیماران انجام می‌شود.

به گفته وی برنامه غربالگری بیماری اس ام‌ای نیز در سطح کشور از هدفگذاری‌های امسال معاونت بهداشت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به این که تغذیه، ورزش همگانی، پرهیز از مصرف غذا‌های پرکالری، کاهش مصرف نمک، قند و کاهش استرس در کنترل بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی که شایع‌ترین بیماری‌های کشور هستند بسیار موثرند، بیان داشت: اطلاع رسانی رسانه‌ها در گسترش فرهنگ ورزش همگانی و تغذیه سالم بسیار موثر است و خبرنگاران باید فرهنگ سازی کنند که مردم حداقل روزی چهار کیلومتر پیاده روی داشته باشند.
 

عرضه نان کامل در ۱۸۰۰ نانوایی


فرشیدی با بیان اینکه عرضه نان کامل که در ۱۸۰۰ نانوایی کشور با ارائه نان سبوس دار آغاز شده است، عنوان کرد: این رویکرد در کنترل پرفشاری خون و دیابت افراد موثر است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: امسال برای کنترل بهتر بیماری‌های غیرواگیر و در پی تجربه موفق اجرای «پویش ملی سلامت» در سال ۱۴۰۲، پویش ملی سلامت ۲ راه اندازی خواهد شد.

وی با اعلام این که دو وزیر بهداشت و آموزش و پرورش زنگ سلامت را در آغاز هفته سلامت در مدارس کشور خواهند نواخت، گفت: شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت» بر مبنای شعار سال کشور که توسط مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردمی» اعلام شد، انتخاب شده است.

 فرشیدی با اشاره به وجود ۱۶ میلیون دانش آموز در کشور گفت: دانش آموزان در ارتقای مفاهیم سلامت در خانواده‌ها نقش اساسی دارند. حداقل ۳ میلیون سفیر سلامت دانش آموزی نیز داریم که در پویش ملی سلامت به وزارت بهداشت برای فراخوان مردم جهت شرکت در این پویش کمک شایانی کردند.

وی با بیان این که مطابق تفاهمنامه‌ها با وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌های متعددی در این حوزه با کمک گرفتن از سامانه‌هایی نظیر سامانه شاد برای اجرا در نظر داریم، عنوان کرد: امسال شاهد ارتقای همکاری‌ها بین این دو دستگاه بر اساس تفاهم نامه‌ها در جهت رشد سلامت جامعه و دانش آموزان خواهیم بود.

 ضرورت توجه بیشتر به حوزه بهداشت


معاون بهداشت وزارت بهداشت حوزه بهداشت را مظلوم‌ترین بخش در نظام سلامت دانست و گفت: بازرسی‌های سالانه سلامت حرفه‌ای و محیط به ویژه در طرح‌های سلامت نوروزی کار‌های بزرگی است که انجام می‌شود، ولی کمتر دیده می‌شود. حتی مواردی مانند پاکیزگی شهرها، چون دائم جلوی چشم ماست کمتر دیده می‌شود. در حالی که این مساله مورد توجه و تقدیر مدیر دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در جریان بازدید از اصفهان قرار گرفت؛ لذا از رسانه‌ها انتظار داریم بیشتر به حوزه بهداشت توجه کنند.

 فرشیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جلوگیری از سقوط آزاد نرخ رشد جمعیت در کشور با اجرای برنامه‌های مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: باروری و رشد جمعیت هر سال با شیب تندی کاهش می‌یافت که با اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت از شتاب این کاهش کاسته شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: البته مهم‌ترین کار در زمینه جمعیت، فرهنگسازی است که در این زمینه «طرح نفس» در شبکه بهداشت در حال اجراست و در زمینه جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری اقدامات دیگری همچون مشاوره‌های موثر به زوجین و خانواده‌ها و راه اندازی مراکز درمان ناباروری توسط معاونت درمان در کشور و پوشش بیمه‌ای گسترده درمان ناباروری نیز انجام شده است.

 ۳ برنامه اصلی وزارت بهداشت

وی سلامت خانواده، جوانی جمعیت و کنترل بیماری‌های غیرواگیر را سه برنامه اصلی امسال وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: در کنار این سه برنامه توجه به بیماری‌های واگیر از جمله مهار بیماری هپاتیت C و همچنین واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک که در کشور آغاز شده نیز در دستور کار قرار دارد.

 فرشیدی همچنین آموزش بهداشت دهان و دندان به جمعیت ۱.۵ میلیونی عشایر کشور را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: برنامه ارتقای سطح سواد سلامت عشایر با آموزش بهداشت دهان و دندان در مرحله اول، آغاز شده است.

وی در ادامه سخنانش اجرای قوانین و برنامه‌های کاهش مصرف دخانیات در کشور را به عنوان عامل بسیاری از بیماری ها، مورد تاکید قرار داد و گفت: تبلیغات مصرف دخانیات دو قشر مهم جوانان و بانوان را مورد هدف قرار داده و متاسفانه دانش آموزان و بانوان در معرض خطر این تبلیغات مسموم قرار دارند.

 فرشیدی عنوان کرد: در حوزه عدم دسترسی به دخانیات باید قوانین اجرا و اخذ مالیات از تولیدکنندگان مواد دخانی، افزایش یابد. مالیات بر دخانیات در دنیا چهار برابر قیمت‌های عرضه دخانیات است، ولی در ایران این عدد فقط ۳۰ درصد نرخ این مواد است که باید اصلاح شود.

وی یادآور شد: هر بیماری که از طریق نظام ارجاع به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند ۹۵ درصد هزینه‌های درمانش تحت پوشش بیمه و رایگان خواهد بود. همچنین درمان کودکان زیر هفت سال که از طریق سیستم ارجاع درمان شوند نیز در کشور رایگان شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۲۸۳ خدمت پزشکی در مراکز جامع سلامت خمین ارائه شد
  • دبیرخانه بیماری‌های غیر واگیر راه اندازی می‌شود | عرضه نان کامل در ۱۸۰۰ نانوایی
  • حل و فصل ۳۵ درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان
  • سازش ۳۵ درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان
  • الزام تزریق واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک در کشور
  • خواب سنگین طرفداران گفتمان سازش
  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای