Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اینکه خراسان جنوبی از لحاظ زیرساخت‌های حمل و نقل لنگ می زند از این رو هنوز نتوانسته است صنعت گردشگری خود را رشد دهد. این مهم ضرورت ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران این بخش را آشکار می‌سازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، گردشگری امروزه صنعتی بسیار مهم در تمام جهان محسوب می‌شود و نقش پر رنگی در شکوفایی اقتصادی کشورها ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو  هر چه تعداد گردشگران بیشتری به یک منطقه وارد شوند، مشاغل بیشتری ایجاد می‌شود و این موضوع برای نقاطی که جمعیت جوانی دارند بسیار مهم است این مطلب مهم را آیت الله رئیسی در سفر به خراسان جنوبی مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه این استان در وضعیت خشکسالی قرار دارد باید صنایع دستی و گردشگری در این استان رونق بگیرد.

بنابراین در استان خراسان جنوبی نیز گسترش فعالیت‌های صنایع دستی و گردشگری از محورهای توسعه این استان است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای خراسان جنوبی در زمینه مکان‌ها و بافت‌های تاریخی و گردشگری و به ویژه وجود عرصه‌های پهناور بیابانی و کویری در این منطقه، متصدیان این حوزه باید با ارائه خدمات و برنامه‌های ویژه و همچنین راه‌اندازی تورهای کویرنوردی از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در حوزه استانی به منظور توسعه و رونق گردشگری انجام دهد، تا روز به روز شاهد پیشرفت گردشگری و حضور گردشگران بسیاری در این منطقه خونگرم و مهمان‌نواز باشیم.

صنعت تازه شکوفا شده گردشگری خراسان جنوبی از سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در کما فرو رفته و با وجود اینکه که امکانت گردشگری رشد پیدا کرده اما نبض گردشگری و صنایع دستی کند می‌زند.

حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: طی چهار سال اخیر سرمایه‌گذاری در بحث زیرساخت‌های حضور گردشگر در استان فراهم شده و این اقدامات قابل مقایسه با سال های قبل نیست.

وی ادامه داد: در روستای کلند فردوس که منابع آبی خشک و روستا خالی از سکنه شده بود و بخش عمده از مردم مهاجرت کرده بودند با پرداخت تسهیلات نه تنها جمعیت برگشت و روستا به دهکده گردشگری تبدیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: روستای راویچ سه قلعه سرایان اقامت بوم گردی شده است و عشایر راویچ و چاه قربان در کنار دامداری کار گردشگری می کنند و در این منطقه هشت اقامتگاه کویری داریم به طوری که برای تمامی اهالی روستاهای اطراف اشتغال ایجاد شده است و برای حضورد این اقامتگاه باید وقت گرفت.

رمضانی اضافه کرد: در کویردهسلم نهبندان  یکی از بهترین کمپ بیابانی را داریم به طوری که امکانات آن با هتل ۵ ستاره برابری می کند و ۳۵ نفر ظرفیت دارد که سبب ایجاد ۵ نفر اشتغال مستقیم شده است و چند خانم سرپرست خانوار خانه هایشان را به اقامت بومی گردی تبدیل و ایجاد اشتغال کرده اند.

وی گردشگری را عامل توسعه در همه زمینه ها دانست و افزود: در کویر بشرویه، سه کمپ بیابانی ایجادشده که هر دو کمپ امکانات عالی دارند و فعال هستند و در کویر طبس کاروانسرای متروک شده دوباره احیا شده است. روستای ازمیغان و کال جنی نیز رونق گرفته است.

اقدامات توسعه گردشگری کافی نیست

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در کویر به نسبت گذشته اقدامات خوبی شده است، گفت: این امکانات کافی نیست چراکه استان بسیار بیشتر از این‌ها ظرفیت دارد و بیشتر از اینها باید از کویرمان استفاده کنیم.

رمضانی گفت: برای اشتغال بخش عمده جوانان باید کار کرد تا توسعه استان محقق شود و چون بخش گردشگری بخش نوپایی است دولت باید با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت کمک کند تا سرمایه گذاری شکل بگیرد.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حوزه گردشکری سرمایه گذاری کرده است..

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید ارزش افزوده و جاذبیت ایجاد کنیم و نرخ تسهیلات در خراسان جنوبی از یزد پایین تر باشد، گفت: سرمایه گذار در یزد سرمایه گذاری می کند و ریسک کمتری را نسبت به خراسان جنوبی متحمل می شود برای حمایت و دلگرمی باید نرخ سود تسهیلات از همه استانها کمترشود تا انگیزه برای سرمایه گذاری ایجاد شود.

زیرساخت حمل و نقل در خراسان جنوبی لنگ می‌زند

رمضانی نبود زیرساخت حمل و نقل را یکی از مهم ترین مشکلات حوزه گردشگری بیان کرد و افزود: اگر تمام شهرستان های خراسان جنوبی هر کدام هتل ۵ ستاره و بهترین اماکانات گردشگری را داشته بانشد اما زیرساخت های حمل و نقل فراهم نباشد این هتل ها دست نخورده می مانند.

وی ادامه داد: یک تور وقتی از خارج کشور می آید و یک ساعت برایش اهمیت داد اگر قرار باشد ساعتها برای یک پرواز منتظر شود آن سفر را لغو می کند از این رو زیرساخت حمل و نقل هوایی از اهمیت بسزایی برخوردار است و لنگ زدن در این حوزه بیشترین ضربه را به گردشگری می زند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه باید زیرساخت های حمل و نقل هوایی وریلی فراهم شود، گفت: باید بخش خصوصی را مجاب کنیم در این حوزه سرمایه گذاری کند.

رمضانی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ماهان گردشگری کرمان را متحول کرد، خاطرنشان کرد: این گونه شیوه ها در حوزه گردشگری معضل و مانع است؛ گاهی هزینه تور به خراسان جنوبی با ترکیه برابری می کند نباید اینگونه باشد و هزینه تورها در داخل کشور باهم رقابت وجذابیت ایجاد کند.

وجود ۱۰۰ اقامتگاه بومی گردی در خراسان‌جنوبی

وی یادآورشد: در حوزه اقامت هیچ چیز کم ندریم ۱۰۰ اقامتگاه بومی گردی در استان داریم و  شهرستانی را نداریم که اقامتگاه بومی گردی نداشته باشیم اما باید همه چیز برای اینکه مقصد گردشگری باشیم فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: زمانی که می گوییم جاده ها جاده مرگ است، این به گردشگری آسیب می زند. قطعا در جاده های دیگر از قبیل کرمان تصادف اتفاق می افتد اما طوری رفتار کرده اند که گردشگران جلب شده اند.

فراهم شدن زیرساخت های گردشگری

رمضانی اظهارکرد: بسیار بیشتر از حد انتظار ما در زیرساخت های گردشگری محقق شده است ما تاکنون یک اقامتگاه نداریم از کارهای خود پشیمان باشند از این رو باید بخش خصوصی را حمایت کنیم تا بتواند امکانات تورگردی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه الان به تناسب میزان گردشگری، امکانات بسیار خوبی داریم، گفت: در حوزه تسهیلات در ۷ سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان از همه منابع تسهیلات دادیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: سال ۹۳ تعهد اشتغال اداره کل میراث فرهنگی برای یک سال ۲۵۰ نفر بوده است و سال ۹۸ و ۹۹ تعهد اشتغال ما برای یک سال یک هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

رمضانی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ از ابتدای امسال هشت میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنایع دستی دادیم که ۶۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: قبل از کرونا و سال ۹۷ و ۹۸ ، ۱۲ هزار نفر برای یک سال گردشگر خارجی داشتیم این در حالی بود که در سال ۹۳ و ۹۴، ۱۹۷ نفر جمعیت گردشگر داشتیم. میزان متوسط اقامت در گذشته شش ساعت بود اما اکنون به ۴۸ ساعت رسیده است و این خیلی خوب است.

وی یادآورشد: هنوز جای کار داریم تا خراسان جنوبی دارد به عنوان مقصد گردشگری سناخته می شود از این رو باید در حوزه زیرساخت های توسعه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ها پیش از بیش کار کرد.

محمد بهمنش عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی کشور و رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، با بیان این‌که دارا بودن ظرفیت جاذبه گردشگری دلیل بر این است که از این ظرفیت‌ها بهره مند شویم، گفت: در صنعت گردشگری مولفه های زیادی داریم تا جاذبه ها و محصولات را تبدیل به یک محصول نهایی و قابل استفاده برای گردشگر کنیم.

زیرساخت های حمل و نقل ضعیف است

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های حمل و نقل در خراسان جنوبی بسیار ضعیف و پایین است به همین دلیل ما هم به این آگاه هستیم خراسان جنوبی یکی از بهترین طبیعت‌ها و ظرفیت های بیابانی را در کشور و جهان دارد.

رئیس انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری خراسان جنوبی افزود: متاسفانه ما به دلیل اینکه ما یکی از دورافتاده ترین مسیرهای گردشگری از منظر حمل و نقل هوایی، ریلی، و جاده ها داریم و یکی از سخت ترین مسیرهای دسترسی در سطح کشور هستیم رونق گردشگری در این استان به طور کامل شکل نگرفته است.

بهمنش گفت: تمام گردشگران و بوم گردانان و متخصصین این حوزه اگر بخواهد توری را هماهنگ کنند اولین مولفه ای که به آن توجه کنند دسترسی به این جاذبه ها است.

بی توجهی دولت های گذشته به حمل و نقل هوایی برای توسعه خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی سال های سال است که سعی می‌کنیم با بعد مسافت حمل و نقل هوایی را توسعه دهیم، یادآورشد: دولت های مختلفی آمدند و وظیفه های خود را به خوبی ایفا نکردند و به بخش صنعتگران و حمل و نقل هوایی توجه نکردند.

رئیس انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه استاندار جدید خراسان جنوبی به حمل و نقل هوایی و ریلی توجه ویژه ای داشته و جلسات مختلفی برای راه اندازی حمل و نقل ریلی در استان داشتند و در حوزه هوانوردی نیزرایزنی هایی برای ایرلاین های ورودی به استان شده است.

بهمنش ابراز کرد: سرمایه گذاری برای ایرلاین‌ها سبب انگیزه بخشی به بخش خصوصی می‌شود و با فراهم شدن کامل زیرساخت های هوانوردی و هوایی شاهد رونق گردشگری خواهیم بود.

وی یادآورشد: دو ایرلاین مطرح و صاحب نام امارات و قطر، با انگیزه سازی کشورهایشان و ورود گردشگران به حوزه گردشگری خودشان، با ایجاد این دو ایرلاین یکی از پرمقصدترین کشورها و جاذبه های گردشگری هستند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی خراسان جنوبی اظهارکرد: ما در خراسان‌جنوبی می توانیم با برقراری پروازهای پارس ایر با تعداد ۴۸ صندلی قابل نشستن است به رونق گردشگری کمک کنیم و مطمئن باشیم این پروازها با ظرفیت کامل انجام می شود چراکه این گونه هواپیماها برای شهرهای کمتر از ۳۰۰ هزار نفر و کم جمعیت برنامه ریزی می شود.

انجام پروازها صرفا اداری مشکل پروازی خراسان جنوبی

بهمنش انجام پروازهای صرفا اداری را یکی از مشکلات پروازی خراسان جنوبی دانست و گفت: سال های سالها و از سال ۹۴ تنها چارتر کننده در حوزه هوانوردی بودمی هستیم و تنها خواسته ادارات پروازهای تهران و گاها مشهد بوده است.

وی تاکید کرد: ما سفر بازمراکز مختلف کشور و خارج از کشور از جمله افغانستان، عراق و کشورهای حشیه خلیج فارس می توانیم داشته باشیم و این می تواند جاذب سرمایه گذاری در ایران باشد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه دولت و فعالین این حوزه به گردشگری توجه کنند، گفت: متاسفانه با ما در سال های گذشته با بسیاری از تنگ نظری، عوام فریبی، کارشکنی و نامید کردن مردم مواجه بودیم و این به صنعت گردشگری آسیب جدی وارد کرده است.

بهمنش ضمن تصریح اینکه باید با دولت جدید در حال برقراری و ایجاد ایرلان ورودی به استان باشیم، گفت: در خراسان جنوبی و بیرجند چه بخش خصوصی و مدیران سطح دو و کارشناسان، از مجموعه داخل استان هستند. روابط خویشاوندی، دوستی و کاری سبب شده است تا افرادی غیر از این ها وارد سرمایه گذاری نشود.

باید پرواز کیش و شیراز به لیست پروازی استان افزوده شود

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ پرواز کیش را طبق نیاز استان چارتر کردیم و در این یک ماه و نیم نه تنها کمک نشد بلکه دو سه آژانس گردشگری کمپین نفروختن و نخریدن و جلوگیری از مشارکت مردم و ادارات داشتند در حالی که قبل از پروازها جلساتی برقرار و از همه همکاران خواستیم در پرواز مشارکت داشته و ما را یازی کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی خراسان جنوبی اضافه کرد: با کارشکنی یکی از مدیران و دو آژانس مسافربری که خود را در جامعه استان و در فضای مجازی فعال این حوزه می دانند جز عوام فریبی و جذب فالورو کاری نکردند.

بهمنش با بیان اینکه خوشبختانه مردم به اهمیت برقراری پروازها در مسیرهای جدید پی بردند، افزود: در برنامه ریزی جدید باید امکاناتی فراهم شود که پروازهای کیش، شیراز و شمال کشور در بهار و تابستان را داشته باشیم و این نگاه های تنگ نظرانه را با همدلی و همکاری بشوریم و در توسعه استان مشارکت کنیم.

وی یادآورشد: فرودگاه صرفا وظیفه فراهم کردن زیرساخت برای رفت و آمد و ارائه خدمات به پروازها را دارد و به هیچ عنوان در بازرگانی چارترها اظهار نظر نمی کنند و این مهم در ید بخش خصوصی است چراکه زمانی که پروازها به مشکل می خورد فرودگاه خود را کنار می کشد و می گوید جایگاه ترمینال برای ارائه دادن خدمات هستیم.

عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی کشو گفت: باید حداقل در ماه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر برای تور گردشگری شیراز برنامه ریزی کنیم. وقتی پرواز برقرار شود از شیراز نیز علاقه مند برای حضور در بیابان و طبیعت بکر خراسان جنوبی خواهیم داشت.

بهمنش خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از مسافرینی که در کیش زندگی می‌کردند و مسافر پرواز کیش بیرجند بودند بیرجندی الاصل بوده و بخاطر شرایط کاری در این شهر زندگی می کردند.

وی ایجاد پروازهای ۴۸ نفره را برای استان مناسب و به صرفه دانست و گفت: باید بر روی این پروازها و ایرلاین ها برنامه ریزی کرد.

عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی کشو علت ایجاد نابسمانی در پروازها و فروش بلیط را عدم نظارت نهادهای دولتی و عدم درایت مردم دانست و افزود: ما باید در عمل اعتماد خود را به ایرلاین ها ثابت کنیم به طوری که اگر در سال ۹۴ برای یک پروازی کمک نشود و آن پرواز تعطیل شود دیگر شرکت های برقراری پرواز کمک و همراهی نمی کنند تا اسمی از خراسان جنوبی زده شود اعتماد نمی کنند.

بهمنش ضمن تاکید بر اینکه رسانه ها باید فرهنگ استقبال از سرمایه گذار را تبیین کنند، گفت: اگر این انجام شود زیرساخت ها و جاذبه ها تقویت شده و مشکلی برای گردشگری نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: خوبشختانه تعداد هتل ها ۱۰ هتل استاندارد در سطح استان و سه هتل در بیرجند داریم که ارگان های مختلف با داشتن مهمانسراها از این هتل ها دریغ می کنند و مسافران را در مهمان سراهای خودشان جا می دهند.

عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرتی کشور گفت: یکی از انگیزه ها باید این باشد که بتوانیم از زیرساخت های هتلینگ استان استفاده کنیم چراکه ۸۰ اقامت های بومی گردی استان داریم و گردشگران ما انگیزه برای ورود به این بوم گردی ها را دارند.

تورهای غیرمجاز عامل تخریب فرهنگ خراسان جنوبی

بهمنش بیان کرد: اساس مشکل ما این است که تورگردانی را به شرکت خدمات مسافرتی واگذار نکردیم چراکه تورهای غیرمجاز باعث تخریب فرهنگ می شوند و تخریب و ویرانی را برای میزبان می گذارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید نظارت بر تورها برعهده شرکت های گردشگری باشد، گفت: زمانی که ارگان های دولتی ما را قبول ندارند و نظارت را به ما نمی دهند و نمی گذارند ما پیگیر باشیم و خودشان پیگیر نیستند شاهد حضور تورهای غیرمجاز که سبب تخریب فرهنگی می شوند خواهیم بود.

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، حمل و نقل هوایی استان را یکی از شاخصه های توسعه در خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: ما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر این امر مهم هستیم.

وی با بیان اینکه برای افزایش پرواز در استان با مدیرکل فرودگاه ها رایزنی های صورت گرفته است، گفت: هم چنین جلساتی با استاندار خراسان جنوبی برای هم افزایی پروازها صورت گرفته است.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید براینکه ما آمادگی افزایش پروازها در استان را داریم، خاطرنشان کرد: در دیدار با وزیر راه و شهرسازی توسعه پروازها و صنعت گردشگری خراسان جنوبی مورد تاکید و مکاتبه قرار گرفت.

خسروی خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی نیز قول مساعد برای تحقق افزایش پروازها در خراسان جنوبی داده اند که پیگیر تحقق این امر هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری با تلاش همه مسئولان استان امکان پذیر است، گفت: طبق جلساتی که مسئولان استان با شرکت هواپیمایی داشتند سبب افزایش پروازها به مقصد تهران شد.

طبق این گزارش، خراسان جنوبی با وجود منابع طبیعی گردشگری و بکر بسیار می تواند مقصد گردشگران بسیاری باشد و تحقق این امر نیازمند توجه به مصادیق توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل دارد.

توجه به حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و توسعه آن تاثیر بسیار زیادی در توسعه گردشگری خراسان جنوبی دارد از این رو امیدواریم تا شاهد همراهی و هم افزایی مسئولان استان در توسعه امر حمل و نقل هوایی و هم چنین توجه به ظرفیت های گردشگری و بررسی و معرفی این ظرفیت ها به گردشگران باشیم.

لازم است استاندار  و مسئولان خراسان جنوبی رایزنی هایی برای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی در افزایش پروازها و توجه به توسعه ساخت راه آهن خراسان جنوبی و زیرساخت های جاده های استان داشته باشند.

باید بیشتر از گذشته برای توسعه گردشگری در استان خراسان جنوبی که سال ها است با خشکسالی های پی در پی دست و پنجه نرم می کند قدم برداریم و بدانیم تنها راه درآمدزایی، ایجاد اشتغال و عدم مهاجرت مردم از روستاها به شهر صنعت رونق گردشگری و توجه به اهمیت زیرساخت ها و توسعه آنها است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی زیرساخت های حمل و نقل ضمن تاکید خراسان جنوبی خراسان جنوبی افزایش پروازها حمل و نقل هوایی توسعه گردشگری رونق گردشگری صنعت گردشگری سرمایه گذاری افزایش پرواز برنامه ریزی ایرلاین ها زیرساخت ها بومی گردی بخش خصوصی جاذبه ها ظرفیت ها جاده ها برای یک سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور حضور موثر استان در این نمایشگاه با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

استاندار در این نشست گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران از روز ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

آقای قناعت افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۸۴ کشور خارجی با حضور دو هزار تن از سفیران، تجار و سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت و این حضور بهترین فرصت برای خراسان جنوبی است که محصولات استراتژیک خود از جمله زرشک، زعفران، گوهرسنگ‌ها و معادن منطقه از جمله بنتونیت را معرفی کند.

به گفته وی نباید این فرصت‌ها را از دست دهیم و به دنبال بازار‌های هدف باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان جذب کنیم.

استاندار از تهیه هفت تفاهم نامه که نهایی شده است خبرداد که در این نمایشگاه به امضا خواهد رسید که نباید این فرصت را از دست بدهیم و با همکاری دستگاه‌های مربوطه زمینه ساز رشد اقتصادی و توسعه در استان باشیم.

ذاکریان مدیر کل اقتصاد و دارایی استان هم از چاپ کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: امکانات و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری در این کتاب گردآوری شده است.

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد