Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد-امام‌جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات گفت : راهبرد قطعی ایران مذاکره برای رفع تمامی تحریم‌ها آن‌هم به‌صورت توافق پایدار و نه موقت است . ضمن اینکه این مذاکرات باید ، تضمین محور و نه تعهدمحور باشد. قطعی و قابل‌اعتماد باشد. در غیر این صورت مذاکرات بی‌نتیجه خواهد بود. به گزارش امتداد، حجت‌الاسلام سید مجتبی […]

امتداد-امام‌جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات گفت : راهبرد قطعی ایران مذاکره برای رفع تمامی تحریم‌ها آن‌هم به‌صورت توافق پایدار و نه موقت است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه این مذاکرات باید ، تضمین محور و نه تعهدمحور باشد. قطعی و قابل‌اعتماد باشد. در غیر این صورت مذاکرات بی‌نتیجه خواهد بود.

به گزارش امتداد، حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی امام‌جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در خطبه‌های نخست نماز جمعه 8 بهمن‌ماه گفت: امیرالمؤمنین در صفات متقین می‌گوید آن‌ها اگر همه توان و دارایی خود را درراه خدا هزینه کنند بازهم از انجام کارهای نیک خسته نمی‌شوند و همواره فکر می‌کنند که در شکر نعمت‌های خداوند متعال کم‌کاری کرده‌اند. متقین این‌گونه اند که اگر درراه عبادت خداوند رنج زیادی بکشند و اعمال کثیری را انجام بدهند بازهم خود را بدهکار پروردگار الهی می‌دانند که البته کاملاً درست هم هست.
وی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه اولین گام در مباحث مهدویت مهدی شناسی است و مهدی باوری ، مهدی یاوری و مهدی زیستی 3 گام بعدی در مسیر است، ادامه داد: یکی از عناصری که ما را در معرفت به مقامات عالیه حضرت حجت مدد می‌دهد توجه به القاب، تام‌ها و صفات آن حضرت است.
امام‌جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات، افزود: القاب و صفات که در دنیا برای افراد و اشخاص در نظر گرفته می‌شود از دو حالت خارج نیست. گاهی گوشه‌ای از شخصیت فرد را نشان می‌دهد یا اینکه گاهی هم مبالغه است. حال‌آنکه در خصوص حضرت ولی‌عصر این القاب و صفات حق واقع است. بلکه الفاظ و صفات حتی کوتاه‌تر از آن است که حقیقت وجودی حضرت را نشان بدهد. مقام و شخصیت حضرت مهدی، فوق همه این اوصاف است.
وی همچنین در توضیح سخنان خود گفت: به‌عنوان‌مثال اگر بخواهند شجاعت کسی را توصیف کنند می‌گویند مثل شیر است. اگر بخواهند بگویند که اوج عدالت است نمی‌گویند که او عادل است، می‌گویند عدل است. باید توجه داشت که عدل مصدر است. ما معمولاً برای توصیف شخصیت افراد از اسم فاعل استفاده می‌کنیم. یعنی اینکه می‌گوییم فلان کس عادل است. اما وقتی عرب به کسی می‌گوید عدل یعنی اینکه او نهایت عدالت است.
حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی ادامه دادند: در زیارت‌نامه‌های حضرت مهدی می‌خوانیم (السلام علی الحق الجدید). نمی فرماید سلام بر تو ای گوینده حق یا برپا دارنده حق یا صاحب حق؛ بلکه می‌گوید سلام بر خود حق. یعنی حضرت مهدی خودش حق است و این البته از باب مبالغه نیست زیرا خود حق است. نگاهش بیانش اقدامش عبادتش هدایتش و همه وجودش حق محض است و عین حق است. در قرآن می فرماید” و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا ” این حق همان امام زمان است. مفسرین با تمسک به روایت اعلام کرده‌اند که مصادیق اکبر زهق الباطل امام زمان است.

*محکومیت جنایات مرگبار مردم مظلوم یمن*

امام‌جمعه بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در خطبه دوم نماز جمعه همچنین گفت: ما جنایات وحشیانه و نسل‌کشی دشمن عبری عربی غربی از آستین کثیف عربستان و امارات در کشتار مردمان مظلوم یمن را محکوم می‌کنیم . از این بدتر و دردناک‌تر سکوت مرگبار سازمان‌های مدافع حقوق بشر است.
او افزود: نکته تأسف‌بارتر این‌که ائتلاف جنایتکار سعودی و امارات علاوه بر محاصره همه‌جانبه مردم یمن، با قطع اینترنت و اخلال در سیستم اطلاعات یمن، جلوی خبررسانی صادقانه و بی‌طرفانه از این جنایات را گرفته‌اند . آن‌ها نمی‌گذارند فریاد مظلومیت این ملت بزرگ به گوش جهانیان برسد. آن‌ها می‌خواهند که کسی ندادند که در یمن چه جنایاتی در حال اتفاق افتادن است. مسلمان این کشور که نزدیک به 7 سال است پایداری می‌کنند و ما هم بعد از نماز جمعه فریاد انزجار خود را از دشمنان خود به‌خصوص امارات و عربستان اعلام خواهیم کرد و با مردم مظلوم یمن هم‌صدا خواهیم شد. ننگ بر شما که دستان در دست دشمنان درجه‌یک اسلام است.

*جهاد تبیین در هیئت‌های مذهبی*

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی به دیدار‌ جمعه از مادحان با رهبر فرزانه اشاره کرد و گفت: بیشتر ائمّه با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان «جهاد تبیین» بود. مثل امام باقر و امام صادق علیه‌السلام که روایت‌ها را از برای ما زنده کردند و اجازه ندادند که ارزش‌های دین توسط دشمنان اهل‌بیت و اسلام ناب از بین رود. رهبری تأکید کرده‌اند که هیئت محلّ تبیین است. کسی مخالف سینه‌زنی و شور نیست. اما نباید هیئت‌ها را تنها به این مسائل محدود کنیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند که هیئت‌ها، مساجد محلّ بیان مهم‌ترین مفاهیم معارف اسلامی و علوی و محلّ پاسخ به‌سؤال ها باشد.
او همچنین اظهار داشت: امروز دشمنان ما روی افکار جوانان ما سوار شده و در حال درست کردن شبهه هستند . آن‌ها معارف ما را به تمسخر گرفته و اسلام را پوچ معرفی می‌کنند. در چنین شرایطی روحانیون و مداح‌ها وظیفه‌دارند که حقایق دین را به مردم به‌خصوص جوانان معرفی کنند. هم در روضه‌خوانی، هم در مدیحه‌گویی، هم در مطالبی که بیان می‌شود، مطالب متقن و مستند را مطرح کنید.
حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی بابیان اینکه جهاد یعنی تلاش در مقابله‌ با دشمن، ادامه داد : در منطق اسلامی جهاد کاری است که در مقابل دشمن انجام می‌گیرد. اگر کار علمی در برابر دشمن انجام شود، می‌شود جهاد علمی. اگر کار اقتصادی در مقابل دشمن صورت گیرد می‌شود جهاد اقتصادی . اگر حرف بزنید، تبیین کنید برای خنثی‌کردن توطئه دشمن، می‌شود جهاد تبیین .

*تغییر جهت از حالت تدافعی به حالت تهاجمی*

او همچنین به هک کردن برخی از شبکه های صدا و سیما اشاره کرده و گفت: دشمنان با این اقدامات سخیف نمی توانند جلوی درخشش خورشید انقلاب را بگیرند. البته اتفاقاتی از این دست این هشدار را به ما می دهند که در فناوری های روز از دشمن عقب بمانیم. متاسفانه ما معمولاً حالت تدافعی داریم یعنی بعد از اینکه اتفاقی افتاد به فکر اصلاح می افتیم و یک بار سیستم سوخت رسانی ما هک می‌شود و یک بار صدا و سیمای ما . مسئولان باید به دنبال این باشند که از حالت تدافعی خارج شده و حالت تهاجمی را بگیریم.

*مذاکره برای رفع تحریم‌ها به‌صورت پایدار*

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی در ادامه سخنان خود مذاکرات وین را مورداشاره قرارداد و گفت: همه مشکلات از گور آمریکایی‌ها بیرون می‌آید . ما نباید به حرف‌های آن‌ها خیلی اعتماد کنیم. در پی این رفتار دیپلماسی خنجرهایی پنهان‌شده است.
وی تأکید کرد که راهبرد قطعی ایران مذاکره برای رفع تمامی تحریم‌ها آن‌هم به‌صورت توافق پایدار و نه موقت است . ضمن اینکه این مذاکرات باید ، تضمین محور و نه تعهدمحور باشد. قطعی و قابل‌اعتماد باشد . یعنی اینکه با پذیرش راستی آزمایی توسط ایران صورت گیرد. در غیر این صورت مذاکرات بی‌نتیجه خواهد بود.
بزک پهلوی؛ محور عملیاتی جریان تحریف

او همچنین بازگشت “امام خمینی”(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و افزود: دهه فجر بهار تبیین است آن مسئله‌ای که اکنون جامعه را در گیرکرده، موضوع اثرگذاری بر شش محور: باورها، تشخیص‌ها، اراده‌ها، اعتمادها، امیدها و اتحادهای مردم هست.
حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی گفت: بزک پهلوی؛ محور عملیاتی جریان تحریف که به شکل تبلیغات گسترده و بمبارانی سعی دارد تا با تحریف و تقطیع آرشیوها شرایط رفاه و آرامش و پیشرفت در آن دوران را القاء کند!
او تصریح کرد: حتی گاهی برای دفاع از دیکتاتوری سیاه پهلوی به انتشار تک عکس‌هایی روی می‌آورد که ظاهراً نمایی جذاب و دل‌نشین از شهرهای آن روزگار را نشان می‌دهد اما کوچک‌ترین اشاره‌ای به زاغه‌نشین‌های تهران و اوضاع سخت زندگی روستاییان محرومی که از امکانات اولیه زندگی هم برخوردار نبوده‌اند نمی‌کند. در چنین شرایطی فعالیت جبهه مؤمن انقلابی در مقابل جریان تحریف انقلاب نیازمند تقویت است.

*حمایت نمازگزاران رودبار قصران از مردم مظلوم یمن*

گفتنی است که نمازگزاران رودبار قصران بعد از نماز جمعه با برپایی تجمع اعتراضی و راهپیمایی، با محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود،از مردم مظلوم یمن حمایت کردند.
در این راهپیمایی که پس از نماز جمعه برگزار شد، نمازگزاران با سردادن شعارهایی از مردم مظلوم یمن حمایت و جنایات نظام سلطه را در این کشور محکوم کردند.

نظرات شما
آدرس ایمیل *
نام شما *
نظر شما *

 

برچسب ها : حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی , رودبار قصران شهرستان شمیرانات , نماز جمعه

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: رودبار قصران شهرستان شمیرانات نماز جمعه مذاکره برای رفع مردم مظلوم یمن نماز جمعه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل راهپیمایی کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ولایتمدار پیشوا، ظهر جمعه و در پی عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی، پس از اقامه نماز جمعه به امامت حسینی میر امینی امام جمعه، نمازگزاران به منظور اعلام حمایت از حرکت قهرمانانه رزمندگان اسلام و در رأس آن‌ها نیروهای نظامی کشورمان علیه رژیم جعلی صهیونیستی و در جهت محکومیت دوباره جنایات این خون‌خوارترین انسان‌های تاریخ، از حرم حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) تا میدان امام خمینی (ره) راهپیمایی کردند.‌

بر اساس این گزارش این راهپیمایی با حضور سید محمد حسینی میر امینی امام جمعه، ابراهیم تاجیک نوری فرماندار، خیراندیش فرمانده سپاه شهرستان، مسئولین شهرستانی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و آحاد مردم ولایت مدار شهرستان پیشوا برگزار شد.

گفتنی است که این راهپیمایی پرشور در حمایت از پاسخ قاطع و قانونی سپاه پاسداران به رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل در حمله کنسولگری ایران در سوریه و شهادت سرداران سپاه اسلام صورت گرفت و مردم انقلابی شهرستان با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل» و «سپاه انقلابی تشکر، تشکر» حمایت قاطع خود را از این اقدام شجاعانه و مقتدرانه دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان دادند.

کد خبر 6082553

دیگر خبرها

  • راهپیمایی صومعه سرایی ها در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند
  • راهپیمایی نمازگزاران اصفهانی در حمایت از مردم غزه
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل راهپیمایی کردند
  • انتقام سپاه از اسرائیل دل مردم را شاد کرد
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک در دفاع از عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک از عملیات وعده صادق
  • برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»