Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمدحسین سرمست گفت: تست‌های مثبت و شمار بستری‌های ما در هفته قبل روند افزایشی دارد. قطعا اگر شیوه نامه به خوبی رعایت نشود میزان بیماری و بستری‌ها بیشتر شده و به تبع میزان مرگ و میر صعودی خواهد شد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز  الان در شرایطی هستیم که هر شخص باید دستورات بهداشتی را برای سلامتی خود رعایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز فرصت لازم برای واکسن زدن وجود دارد، زیرا خانواده‌ها زیاد درگیر بیماری نشده اند.

او می گوید: در هفته منتهی به هشتم بهمن ماه موارد بیماری ۲۰۸ درصد افزایشی بوده همچنین موارد بستری ۲۰۴ درصد افزایش یافته و موارد مرگ تغییری نداشته است.

سرمست گفت: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی لازم برای ورود به پیک بیماری را دارند. توسعه تخت‌های بیمارستانی مدنظر است همچنین بیمارستان رازی در حال تکمیل ظرفیت است.

این مقام مسئول گفت: تمام بیمارستان‌ها از نظر ظرفیت پرسنل، تخت و تجهیزات و دارو آمادگی لازم را دارند همچنین از تجارب گذشته استفاده می‌کنیم تا آسیب کمتری به مردم استان وارد شود.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان زرد و مابقی شهرستان‌ها آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

««سلامتی» از مواهب عظیم الهی و در برگیرنده سلامت جسمانی، معنوی، روحی و اجتماعی انسان و به فرموده مقام معظم رهبری، سلامت جز مسائل درجه یک هر کشوری است.

اهمیت و جایگاه این مقوله در نظام آموزش و پرورش به گونه‌ای است که ساحت تربیت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت است و در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش بر ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان تأکید شده است.

هفته سلامت که همه ساله با هدف ارتقای آگاهی و ترویج فرهنگ سلامت برگزار می‌شود در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» به منظور حساس کردن جامعه نسبت به مشارکت خانواده‌ها در مردمی سازی سلامت، فرصت مغتنمی است تا در مدرسه به عنوان دریچه خدمات اجتماعی با نگاهی ویژه به ظرفیت‌ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته در جهت پیشگیری از بیماری‌ها در قالب برنامه‌های منسجم همراه با مشارکت در مسیر تحقق سلامت دانش آموزان عزیز گام برداریم.

مدرسه به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در پیشرفت همه جانبه و خط مقدم ارتباط با خانواده‌ها، می‌تواند گام مؤثری در نهادینه سازی آموزه‌های بهداشتی و ارتقای سلامت جامعه بردارد و دانش آموزان هم می‌توانند به عنوان سفیر سلامت برای خود، همسالان و خانواده خود در ارتقای سواد سلامت و بهداشت عمومی نقش آفرین باشند.

ضمن تبریک هفته سلامت، با ارج نهادن به شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش‌های ارزنده دست‌اندرکاران بخش سلامت و آموزش کشور، از خداوند متعال سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را خواستارم.»

کد خبر 746603

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر نقده