Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -روح اله رشیدی  گفت: از سال‌های گذشته همواره در خصوص پارک بزرگ تبریز صحبت می‌شود و ما در دوره اخیر مدیریت شهری به این نتیجه رسیده ایم که اولویت ما ابتدا باید حفظ اراضی کشاورزی باشد که نسل اندر نسل وجود داشته است.

شهرداری اگر می‌خواهد در این منطقه کاری کند، باید با لحاظ این اولویت و با تقویت این اراضی باشد، چون از زمانی که شهرداری به این منطقه ورود پیدا کرده و زمین‌ها را تملک کرده است، مدیریت خوبی اتفاق نیفتاده و این زمین‌ها آسیب دیده و زمین‌هایی که قدمت آن‌ها به ۷۰۰ سال قبل می‌رسد، بدون رسیدگی مانده و خشک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مردم این زمین‌ها را بهتر از ما نگهداری می‌کردند و با این حال ما در شورای ششم تصمیم گرفته‌ایم که این زمین‌ها را با چنگ و دندان حفظ کنیم.

 ایده طرح پارک بزرگ، گسترده‌تر از صرف حفظ اراضی بود.

توجه به اینکه هر طرحی باید قابلیت اجرایی داشته باشد و متناسب با توان شهرداری بوده و به هدف نهایی برسد، در شورای ششم پیشنهاد شد که شهرداری این طرح را محدود و کانون اصلی را اراضی موجود قرار دهد.

هر مشاوری هم که می‌خواهد کار کند، باید طرح هایش ناظر بر حفظ اراضی، ایجاد راه دسترسی، ایجاد بازارچه‌های توزیع، تامین آب کشاورزان و اصلاح شبکه آبیاری و ... باشد تا در نهایت این زمین‌ها با اجاره به کشاورزان حفظ و زمین‌های خشک شده دوباره احیا شود.

  تلاش می‌کنیم که این زمین‌ها تخریب نشود.

 ایده طرح پارک بزرگ فعلا نمی‌تواند عملیاتی شود چرا که چند هزار میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه لازم است. بر این اساس ما گفته‌ایم که هدف فعلی، باید حفظ وضع موجود باغ‌های غرب تبریز باشد و دستکاری و ورود شهرداری نیز در نهایت به نفع کشاورزان باشد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارک بزرگ تبریز اراضی کشاورزی زمین ها پارک بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان