Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نیکزاد دقایقی پیش در برنامه زنده تلویزیونی درباره آخرین وضعیت ساخت مسکن روستایی گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن مصوب خرداد امسال و ابلاغ آن را در ۲۴ شهریور به دولت که باید سالانه یک میلیون مسکن احداث شود، ۲۰۰ هزار واحد از این یک میلیون، مسکن روستایی خواهد بود.

وی با اشاره به تصویب پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به ساخت مسکن روستایی به شورای عالی مسکن گفت: بر اساس این مصوبه این وام باید با نرخ سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و صفحه زنجیره‌ای سه نفره به روستاییان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال ۱۳۸۴ تاکنون وام مسکن روستایی با سود ۵ درصد پرداخت می‌شد، نتیجه این تسهیلات این شد تا قبل از سال ۸۴ تنها ۷ درصد خانه‌های روستایی نوساز بود اما در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکن روستایی نوسازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تصویب اعطای وام مسکن روستایی در شورای عالی مسکن در ۲۵ آبان اشاره و اظهار کرد: تاکنون بانک مرکزی این وام را به بانک‌های عامل ابلاغ نکرده است لذا سبب توقف در ساخت مسکن روستایی شده است اگر ۲۰۰ هزار واحد را به ۳۶۵ روز سال تقسیم کنیم باید روزانه ۵۵ واحد مسکن روستایی احداث می‌شد.

نیکزاد افزود: موضوع را به رئیس جمهور اطلاع دادم و وی دستور داد مسئولان مربوطه سریعاً موضوعات را بررسی و مشکلات را برطرف کنند.

به گفته نیکزاد فردا یکشنبه ۱۰ بهمن بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و بنیاد مسکن برای بررسی مشکل علت توقف پرداخت وام مسکن روستایی جلسه برگزار خواهند کرد. ضمن اینکه در قانون جهش تولید مسکن محدودیتی برای تعداد مسکن روستایی در نظر گرفته نشده و این ۲۰۰ هزار واحد قابل افزایش است.

وی تاکید کرد: امیدواریم پایان سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم سازی همه واحدهای مسکن روستایی را برگزار کنیم.

نیکزاد در باره طرح هادی روستاها گفت: ۴۰۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی مصوب دارند. سهمیه قیر رایگان امسال بنیاد مسکن در اختیار ادارات کل استان‌ها قرار گرفته همچنین اعتبار طرح هادی شامل وجه نقد و اوراق به ادارت کل بنیاد مسکن استان‌ها داده شده تا در سال جاری اجرای این طرح متوقف نشود.

رئیس بنیاد مسکن گفت: اعتبار خوبی هم در بودجه ۱۴۰۱ برای اجرای طرح هادی روستاها در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

کد خبر 5411533 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه بنیاد مسکن بانک مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شورای عالی مسکن اکبر نیکزاد مقاوم سازی مسکن روستایی مسکن روستایی بورس بانک مرکزی ایران بانک مرکزی گمرک پتروشیمی قیمت دلار قیمت نفت سید احسان خاندوزی وزارت جهاد کشاورزی رستم قاسمی نهاده های دامی شرکت ملی نفت ایران تورم مسکن روستایی بنیاد مسکن طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقز نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومان است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواستار افزایش سهمیه تأمین مسکن محرومان، افزایش ۵۰ درصدی قیر رایگان برای آسفالت معابر آبادی‌ها و افزایش سهمیه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی شد.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند بنیاد مسکن در این شهرستان در دو سال اخیر و اهمیت مهاجرت معکوس به آبادی‌ها، خواستار افزایش سهمیه مسکن محرومان ۱۰۰و احدی در نظر گرفته شده به ۲۰۰ واحد شد.

فرماندار سقز عنوان کرد: در دو سال اخیر ۸۷ هزار مترمربع معابر آبادی‌های این شهرستان آسفالت که در نوع خود بی نظیر و کم سابقه بوده است که با افزایش سهمیه ۵۰ درصدی قیر رایگان برای آسفالت آبادی‌ها، تحول عظیمی ایجاد خواهد شد.

وی نیز با اشاره به بافت فرسوده مسکن روستایی از رئیس بنیاد مسکن کشور خواست تا تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی طرح ویژه از ۳۷۵ واحد به ۶۰۰ واحد افزایش یابد.

غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم با اشاره به اقدامات مناسب در شهرستان سقز و وضعیت بافت روستایی، قول مساعد داد که درخواست‌های فرماندار سقز به جد پیگیری و عملیاتی شود.

سعید رسولی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان هم با اشاره به فرسوده بودن ساختمان این نهاد در شهرستان و اختصاص زمین از سوی راه و شهرسازی خواستار موافقت و اختصاص اعتبار برای ساخت ساختمان جدید بنیاد مسکن سقز شد.

کد خبر 6084509

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • سقز نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومان است
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود