Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عصر روز جمعه، با حضور نماینده مقام معظم رهبری در عراق و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور، کتابخانه بزرگ صحن حضرت زهرا سلام الله علیها دربخش جنوبی و غیر زیارتی صحن حضرت زهرا س در نجف اشرف گشایش یافت تا افتخاری به نام جمهوری اسلامی ایران در تکمیل بازسازی عتبات عالیات ثبت شود. 

در آیین گشایش کابخانه بزرگ صحن حضرت زهرا (س) چند شخصیت ایرانی و عراقی از جمله سید عیسی الخرسان دبیرکل عتبه علوی، سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران، سرکنسول های ایران و بحرین نیز حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس محمد عبد الکریم، ناظر پروژه می گوید: این کتابخانه ظرفیت یک ملیون و دویست هزار کتاب دارد. ساختمان سه هزار و هفتصد متری این کتابخانه، شامل پنج طبقه است . یک طبقه آن مختص پژوهشگران و دانشجویان است. یک طبقه ویژه زنان و دیگری ویژه نابینایان و خط بریل و ما بقی طبقات هم برای امفی تئاتر و همچنین مرمت وحفظ نسخ قدیمی وخطی است.

این کتابخانه، همچنین شامل تالار کتاب ها و کتابخوانی کودکان است.

جمهوری اسلامی ایران در طرح بازسازی عتبات عالیات تاکنون بیش از دویست پروژه کوچک و بزرگ را اجرا کرده است که یکی از این طرح ها، ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها با زیر بنای ۶۲ هزار متر مربع است . صحن حضرت زهرا چهار برابر صحن کنونی حرم امیرالمومنین (ع) است و کار ساخت ان از جمله این کتابخانه عظیم از سال ۱۳۹۰ با نظارت سردارشهید حاج قاسم سلیمانی شروع شده بود. این صحن از منطقه صافی صفا تا مقام حضرت امام زین العابدین تا ضلع غربی حرم ساخته شده است .

همکاری ایران و عراق در توسعه عتبات زمینه‌ساز وحدت دو ملت شد

حجت الاسلام و المسلمین، سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری دو ملت ایران و عراق در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه را زمینه ساز وحدت و پیوند ناگسستنی آنها اعلام کرد و گفت: باید مراقب و هوشیار باشیم که این دستاورد بزرگ جهان تشیع در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه دچار وقفه نشده و مستمر باقی بماند.

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم با اشاره به نام‌گذاری ویژه طرح توسعه حرم مطهر علوی اظهار داشت: زنده کردن نام حضرت زهرای مرضیه؛ آن بانوی بی نشان در کنار نام همسر گرانقدرش، همواره آرزوی دیرینه جهان تشیع بود که با نام‌گذاری طرح توسعه حرم امام علی بنام صحن حضرت زهرا(س)، این امر محقق و آرامشی برای قلوب ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در اعتاب مقدسه طی سالهای گذشته با همت و کمک مردم اجرا شده است گفت: آنچه امروز در این مکان مقدس شاهد بهره برداری از آن هستیم، در کنار بخش اداری حرم، کتابخانه بزرگ صحن و شبستان حضرت زهرا (س) به‌عنوان یکی از بزرگترین پایگاههای علوم اسلامی تشیع و جهان اسلام است و با توجه به سابقه دیرین شهر و حوزه نجف اشرف در نشر و توسعه علوم دینی و اسلامی، مرکزی با کارکردهای علمی و پژوهشی مختلف و سبب توسعه بیش از پیش مرجعیت علمی نجف اشرف خواهد بود.

وی افزود: این پروژه یکی از دهها پروژه بازسازی و توسعه ای بزرگ است که با همکاری تنگاتنگ و صمیمانه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و تولیت‌های محترم اعتاب مقدسه و حرمهای مطهر ائمه معصومین علیها السلام اجرا شده و یا در دست اجراست. پروژه‌هایی مانند صحن حضرت زینب(س) و طرح ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) و بیمارستان امام زین العابدین(ع) و مجمع سید الشهدا(ع) در کربلا یا مرمت و بازسازی بخش‌های مختلف حرم مطهر سامرا پس از حمله تروریستی و طرحهای مختلف توسعه ای و بازسازی در حرم مطهر کاظمین و اقدامات در امامزاده سید محمد در بلد و مراقد طفلان مسلم در مسیب از جمله این طرح های مشترک است.

خاموشی گفت: طرح توسعه حرم مطهر امام علی (ع) بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) اوج این همکاری مقدس است که مانند ستاره ای فروزان میدرخشد و پی ریزی دیگر تعاملات را فراهم آورد.

وی افزود: آنچه این همکاری برادرانه و وحدت آفرین را سبب شده است در مرحله اول میزبانی و استقبال بی نظیر برادران عراقی است. میزبانی که بی تکلف از برادران ایرانی و مهمان خود با آغوش باز استقبال کرد و زمینه ابراز محبت و ارادت شیعیان و محبان اهل بیت (ع) را از ایران و دیگر کشورها برای خدمت به اعتاب مقدسه فراهم نمود.

خاموشی گفت: این جشن در مرحله نخست، جشن باهم بودن برادران شیعه عراق و ایران است و پاسداری و نگهداری از این تحفه ای که این انسانهای بزرگ به دو ملت بزرگ عراق و ایران به ودیعه گذاشته اند، سخت است. لذا باید مراقب و هوشیار باشیم که این دستاورد بزرگ جهان تشیع در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه دچار وقفه نشود و مستمر باقی بماند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: علما و مرجعیت معظم تشیع نیز از گذشته تاکنون مروج و مشوق این وحدت و یکپارچگی بوده اند و هم اکنون نیز همه علما و مراجع بویژه حضرت آیت الله العضمی سیستانی و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظلهم العالی در این امر خطیر پیشگام هستند که برخود فرض میدانیم از این آیات عظام تقدیر و تشکر کنیم.

تولیت آستان مقدس علوی نیز در این مراسم طی سخنانی از ملت ایران و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات تجلیل کرد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه سید مهدی خاموشی جمهوری اسلامی ایران نجف اشرف عراق قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه سید مهدی خاموشی جمهوری اسلامی ایران سازمان اوقاف و امور خیریه سید مهدی خاموشی جمهوری اسلامی ایران نجف اشرف عراق قاسم سلیمانی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بازسازی عتبات عالیات جمهوری اسلامی ایران سید مهدی خاموشی بازسازی و توسعه صحن حضرت زهرا س اعتاب مقدسه بزرگ صحن حرم مطهر نجف اشرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 

"ممتاز زهرا" در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود امروز در اسلام‌آباد گفت: پاکستان نگاه رو به جلو به سفر آتی دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران دارد و ما مصمم به میزبانی گرم از مهمان محترم خود هستیم.

وی افزود: ما تاریخ و برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

ممتاز زهرا درخصوص اوضاع منطقه گفت: ما خواستار تنش‌زدایی فوری در خاورمیانه و اقدام موثر جامعه جهانی برای توقف جنایات اسرائیل در غزه هستیم.

وی در پاسخ به پرسش‌هایی مرتبط با برخی گزارش‌ها درباره شنیدن صدای انفجار در ایران، افزود: ما در حال سنجش وضعیت هستیم و تنها در صورت دریافت اطلاعات روشن تر قادر به موضع گیری خواهیم بود.

ممتاز زهرا با یادآوری محکومیت تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق از سوی پاکستان، گفت: اقدامات بی پروا و غیرمسئولانه اسرائیل به ویژه تجاوز به کنسولگری ایران تنش‌ها در منطقه را به اوج خود رسانده لذا ما خواستار تنش زدایی فوری هستیم.

وی تاکید کرد: پاکستان همچنین خواهان آتش بس فوری در غزه، توقف حملات اسرائیل، پایان محاصره نوار غزه و ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه برای مردم مظلوم غزه است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت که اعضای آن باید به مسوولیت خود پایبند باشند و اسرائیل را به دلیل تجاوزات در منطقه و نسل کشی فلسطینیان پاسخگو نمایند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 
  • نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • تجلیل مادران شهدا از نماینده ولی فقیه و فرماندهان سپاه ایلام
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود