Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:14:47 GMT

کردستان در شبانه روز گذشته سردترین نقطه کشور بود

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۲۳۶۷

کردستان در شبانه روز گذشته سردترین نقطه کشور بود

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرهای دهگلان و هزارکانیان با ۱۷-، دیواندره و زرینه ۱۵-، مریوان ۱۲-، بیجار ۱۰-، قروه ۹-، سنندج و قروه ۸-، کامیاران ۷- و بانه و سروآباد نیز با ۶- درجه سانتی گراد سردترین شهرهای استان بودند.

وی افزود: روستای سلین در شهر سروآباد در شبانه روز گذشته با دمای هشت درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بود و دمای شهر سنندج نیز در بیشترین حالت به چهار درجه سانتی گراد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه امروز وضعیت هوای استان پایدار است و بجز گرد و غبار رقیق پدید خاصی مشاهده نمی شود، ادامه داد: روز یکشنبه موج بارشی در استان پدیدار می شود که ضعیف بوده و احتمال بارش های پراکنده در برخی از نقاط استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه هم وضعیت هوای استان پایدار است اما از روز سه شنبه نیز دوباره یک سامانه بارشی به استان ورود می کند که این سامانه هم ضعیف است.

پناهی یادآور شد: صبح روز یکشنبه دمای هوای استان نسبت به امروز یک تا ۲ درجه سردتر می‌شود ولی از روز دوشنبه تا پایان هفته دما تغییرات آنچنانی ندارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا کردستان سنندج سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا کردستان سنندج تغییرات آب و هوا کردستان سنندج سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۲ تا ۷ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و شمال کشور پیش‌بینی می‌شود، در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز فلات مرکزی با مقدار میانگین ۱۲.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و حوضه دریای خزر با مقدار میانگین ۱۴.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های کشور در هفته جاری خواهند بود.

همچنین حوضه آبریز قره قوم با مقدار میانگین ۲.۶ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۲۰.۷ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه قره‌سو و گرگان با متوسط بارش ۳۹.۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متر و کویر درانجیر با مقدار میانگین ۲۵.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۳۹.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های گلستان، مازندران و یزد با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6085566 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی
  • رطوبت هوا در خوزستان افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود