Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خیلی وقت است که یکی از مطالبات اصلی مردم درچه داشتن یک مرکز بهداشتی و درمانی مجهز است تا برای خدمات سرپایی از قبیل تزریقات و بخیه و امثال این‌ها لازم نباشد مسافت‌ زیادی را تا اصفهان یا شهرهای مجاور سفر کنند، درچه بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و همین مهم نیز نشان می‌دهد ایجاد یک مرکز درمانی و اورژانسی مجهز و مستقل از ضروریات خدماتی این شهر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه‌های گذشته مردم این شهرستان مکررا این مطالبه را از مسؤولان محلی و استانی پیگیری می‌کردند تا اینکه با ثبت این درخواست در سامانه فارس من، خبرنگار فارس نیز پیگیر این موضوع شد.


درج مطالبه مردم درچه در سامانه فارس من با ۴۰۰ امضا

 

پیگیری‌های فارس نشان داد (این مطلب را در اینجا بخوانید) مطالبه مردم درچه درست است و این شهر از داشتن یک مرکز درمانی و اورژانسی مستقل با امکانات ابتدایی تشخیص طبی محروم است و مردم درچه برای کارهای آزمایشگاهی اعم از رادیولوژی و سی.تی.اسکن و غیره باید به شهرهای مجاور سفر کنند که این امر صرف وقت و هزینه بسیاری را به آن‌ها متحمل می‌شود.

چندی بعد از درج گزارش فارس درباره عدم وجود یک درمانگاه خدمات اورژانسی در درچه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی به همراه چند تن از معاونان خود به بازدید از مشکلات و مسائل بهداشتی و درمانی این شهر رفت تا از نزدیک با این مشکلات را ببیند.

برای بررسی آنچه در این سفر نیم روزه گذشت، باز هم خبرنگار فارس موضوع را در دستور کار قرار داد تا از امام جمعه و مسؤولان مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی چند و چون قول‌ها و قرارها را پیگیری کند.

برای ساخت بیمارستان قول داده‌اند؛ اما فعلا عمل نکردنده‌اند

حجت‌الاسلام سید محمدعلی موسوی، امام جمعه درچه درباره ایجاد مرکز درمانی در درچه بیان کرد: در زمینه مرکز درمان و اورژانس، ما یک بهداری شماره ۲ داشتیم که نماینده مجلس خمینی‌شهر با پیگیری‌هایی که کردند توانستند چند میلیاردی از تهران جذب اعتبار کنند تا این را بازسازی کنند، پیمانکار اینجا نیز تعیین شده تا شروع به کار کند.

وی با اشاره به مطالبه اصلی مردم در زمینه ایجاد بیمارستان مجهز مستقل برای مردم درچه تصریح کرد: در این زمینه هیچ کاری هنوز صورت نگرفته است، ضمن اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قول داده است که اورژانس تا دهه فجر افتتاح شود، در ارتباط با بیمارستان هم یک زمینی که متعلق به بیمارستان امید که صاحبش آن را برای ساخت بیمارستان مربوط به سرطانی‌ها اختصاص داده بود را برای ساخت بیمارستان معرفی کردیم که حدود ۷۰ جریب است و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم خیلی استقبال کردند ولی فعلا کاری صورت نگرفته است.

بهسازی مرکز درمانی ۲۴ ساعته، تا یک سال دیگر

مجتبی گلزاری، مدیر درمان استان اصفهان و رئیس سابق شبکه بهداشت شهرستان خمینی‌شهر، در ارتباط با ایجاد مرکز بهداشت و درمان در خمینی‌شهر اظهار کرد: مردم درچه درخواست بیمارستان دارند؛ مجوز بیمارستان از سمت وزارت بهداشت صادر می‌شود و در اختیار استان نیست؛ آن چیزی که در اختیار استان است و ما می‌توانیم پیگیری کنیم، نیاز کوتاه‌مدت مردم برای خدمات درمانی دولتی است.


گلزاری، مدیر درمان استان اصفهان و رئیس سابق شبکه بهداشت خمینی‌شهر

 

 صدور مجوز ساخت بیمارستان در دست وزارت بهداشت است؛ نه دانشگاه علوم پزشکی

وی ادامه داد: در این رابطه، ما یک موافقت اصولی درمانگاه ۲۴ ساعته دولتی برای آنجا گرفتیم و در کمیسیون ماده ۲۰ هم به تصویب رسید که ۵ میلیارد اعتبار از وزارتخانه گرفتیم که ۳ میلیارد و ۸۰۰ را به درچه اختصاص دادیم، با جذب این اعتبار، بهسازی و تغییرات اساسی در مرکز درمان درچه در دستورکار قرار گرفت.

گلزاری با اشاره به برآورد ۱۵ میلیاردی برای بهسازی و به روزرسانی این مرکز درمانی خاطرنشان کرد: تأخیر در آغاز این پروژه به این واسطه صورت گرفته است که ما گفتیم نقشه و بخش‌های مختلف این مرکز را جامع و کامل ببینیم و البته تصویب نقشه نیز نیاز به اعتباری داشت که با پیگیری که نماینده خمینی‌شهر داشت، قرار شد نقشه به تصویب برسد و مناقصه نیز برگزار شد و در نهایت پیمانکار پروژه چند روزی است که کار خود را آغاز کرده است.


درمانگاه درچه

 

مدیر درمان استان اصفهان درباره این مرکز درمانی توضیح داد: این مرکز یک مرکز درمانی ۲۴ ساعته شبانه‌روزی است که یک درمانگاه سرپایی تخصصی خواهد داشت، پزشک ۲۴ ساعته مستقر می‌شود و اگر بتوانیم که پزشک طب اورژانس برای خدمات سرپایی مرکز مستقر کنیم که اکثر خدمات مورد نیاز مردم هم همین طب اورژانس می‌تواند برطرف کند و اگر هم نیاز به بستری موقت بود که مریض همانجا بستری می‌شود، برنامه‌ریزی شده که بخش آقایان و خانم‌ها راه‌اندازی شود، خدمات تشخیصی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی و حتی سی.تی.اسکن پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تفاهم با شهرداری برای ساخت داروخانه نیز اضافه کرد: این پروژه تقریبا ۷۰ الی ۸۰ درصد نیازهای مردم درچه به ویژه در زمینه خدمات تخصصی را برطرف می‌کند؛ این پروژه بهسازی ۹ ماه تا یک سال به طول می‌انجامد و امیدواریم با پیگیری که نماینده دارند مابقی اعتبار نیز جذب شود.


اورژانس درچه

 

گلزاری با یادآوری این نکته که مجوز صدور مجوز بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان است، تصریح کرد: برای ساخت بیمارستان فقط داشتن زمین کفایت نمی‌کند، بلکه وزارت بهداشت یک سطح‌بندی و فرمولی دارد که با توجه به اینکه کلی و ملی به موضوع نگاه می‌کند ابتدا مناطق محروم مثل سیستان و بلوچستان را درنظر می‌گیرد، بنابراین بیمارستان‌هایی که نزدیک درچه وجود دارد، از جمله بیمارستان‌های الزهرا اصفهان، شفا کلیشاد، منظریه و اشرفیه موجب شده است تا صدور مجوز بیمارستانی برای شهر درچه نیاز به پیگیری‌های خاص داشته باشد که از طریق نماینده مجلس و دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: درچه خمینی شهر اصفهان بیمارستان وزارت بهداشت فارس من بیمار اورژانس برای ساخت بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت مرکز درمانی مرکز درمان صدور مجوز خمینی شهر مردم درچه ۲۴ ساعته یک مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، قاضی تعزیرات حکومتی استان در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار خبرگزای صداوسیما گفت : نداشتن مجوز فعالیت درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و  بکارگیری افراد فاقد صلاحیت و تخصص ،  از تخلفاتی بود که موجب پلمب این موسسه شد.   

بابایی فر افزود: تعزیرات برابر قانون تا اطلاع ثانونی تمامی ملزومات داخل این کلینیک غیرمجاز را ضبط می‌کند تا پس از تکمیل پرونده تعیین تکلیف شود.

به گفته وی، این مرکز باید در مرحله نخست مجوز اخذ کرده و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز صلاحیت را احراز کند تا جواز فعالیت صادر شود، همچنین باید افرادی که متخصص و دارای صلاحیت هستند را جذب کند.

 

دیگر خبرها

  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین 
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران