Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@23:10:23 GMT

ایجاد ۱۵ هزار شغل برکت در جنوب شرق دریای خزر

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۲۴۱۳

ایجاد ۱۵ هزار شغل برکت در جنوب شرق دریای خزر

به گزارش خبرگزاری مهر، با برخورداری کشور از دریا در شمال و جنوب و وجود پتانسیل‌های متعدد، هدف‌گذاری استفاده از ظرفیت‌های دریاها شامل صنعت آبزی‌پروری، گردشگری دریایی و صنایع وابسته در قالب مقوله‌ای تحت عنوان «اقتصاد دریا» بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

متأسفانه علی‌رغم اقدامات صورت گرفته، وجود حلقه‌های مفقوده از جمله عدم تعریف زنجیره ارزش و فقدان یک نگاه سیستماتیک، باعث شده تا فعالیت‌های حول محور «اقتصاد دریا» آن‌چنان که باید و شاید با توفیق و بازدهی بالا همراه نبوده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوق‌العاده در شمال کشور و با مطالعات گسترده و آسیب‌شناسی‌های کارشناسانه، طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تأمین تولید آبزیان را در جنوب شرق دریای خزر تهیه کرده است.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت درباره این طرح توضیح داد: بنیاد با هدف تشکیل و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه آبزی‌پروری، گردشگری دریایی و صنایع وابسته و اشتغال‌زایی در این حوزه در جنوب شرق دریای خزر، طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تأمین تولید آبزیان را در استان گلستان و با محوریت شهرهای گمیشان و بندر ترکمن اجرا می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: در این طرح ۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ایجاد ۱۵ هزار شغل در مناطق محروم استان گلستان در حوزه آبزی‌پروری، گردشگری دریایی و صنایع وابسته صورت می‌گیرد و بزرگ‌ترین سایت پرورش ماهی در قفس در کشور در منطقه گمیشان احداث می‌شود.

وی یادآور شد: ۷ هزار و ۸۰۰ شغل از این ۱۵ هزار شغل به شکل مستقیم ایجاد می‌شود.

ترکمانه ادامه داد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح، تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد برکت، استانداری و شیلات استان گلستان با هدف مشارکت در تولید کالاهای اساسی با تمرکز بر آبزیان، محرومیت‌زدایی از منطقه گمیشان و ترکمن صحرا با ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه منطقه‌ای به امضا رسیده است.

وی از در اولویت بودن طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه آبزی‌پروری خبر داد و گفت: بنیاد برکت از سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی در رسته آبزی‌پروری را به شکل ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

ترکمانه اضافه کرد: تا به امروز ۲ هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی در حوزه پرورش آبزیان راه‌اندازی شده است و تا پایان امسال نیز ۹۲۰ طرح دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد حمایت و ارائه تسهیلات به طرح‌های تولید آبزیان در مدل‌های پرورش در قفس و پن را در استان‌های برخوردار از دریا به شکل ویژه دنبال می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تأمین تولید آبزیان در سایر استان‌های همجوار با دریا اجرایی شود.

ترکمانه با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در استان گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۴ هزار و ۶۵۶ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم استان اجرا شده که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۱۴ هزار نفر را به دنبال داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: صاحبان یک‌هزار و ۱۱۳ طرح اجتماع‌محور دیگر نیز برای اخذ تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند و به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

کد خبر 5411530 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد برکت دریای خزر آبزی پروری شهرداری تهران غلامحسین محسنی اژه ای اعتیاد شورای شهر تهران حمل و نقل شهردار تهران تیم ملی فوتبال ایران آلودگی هوا علیرضا زاکانی سازمان هواشناسی دادگاه سفر استانی ترافیک قوه قضاییه مدیرعامل بنیاد برکت تکمیل زنجیره اشتغال زایی استان گلستان تولید آبزیان آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس آلمانی: ایران علاقه‌ای به تنش‌زایی در منطقه ندارد

یک کارشناس آلمانی با تاکید بر اینکه ایران علاقه‌ای به تنش‌زایی در منطقه ندارد گفت که این کشور در حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی از پتانسیل بالای نظامی خود استفاده نکرده و محتاطانه عمل کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کارلو ماسالا، کارشناس امنیتی دانشگاه ارتش آلمان در مونیخ، درباره حمله ایران به اسرائیل در گفتگویی اظهار داشت: ایران از تمام پتانسیل خود استفاده نکرده است.

وی در عین حال گفت که این یک حمله ساختگی نیست - اما ایران در حمله به اسرائیل نسبتا محتاط بود. به گفته وی چگونگی ادامه درگیری ها به رژیم صهیونیستی بستگی دارد.

ماسالا با تاکید بر اینکه ایران خواهان تشدید تنش ها نیست گفت که خطر آتش سوزی در این منطقه خیلی زیاد نیست. وی افزود: ایران به صراحت اعلام کرده است که موضوع را با این حمله تمام شده می‌داند.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، ایران از تمام قدرت نظامی خود در این حمله استفاده نکرد. ماسالا گفت: ایران از پتانسیل هنگفت خود برای ایجاد خسارات گسترده در اسرائیل استفاده نکرده است. اگرچه این کشور با هواپیماهای بدون سرنشین زیادی حمله کرد، اما استفاده از آن بسیار محدود بود. اسرائیل همراه با متحدانش می توانست بسیاری از پهپادها را قبل از ورود به حریم هوایی اسرائیل سرنگون کند.

این کارشناس افزود: البته ایران می‌خواست ضربه‌ای بزند، اما از آن زرادخانه ای که این قدرت را دارد که تلفات غیرنظامی زیادی در سرزمین های اشغالی ایجاد کند استفاده نکرد.

وی گفت: ادامه درگیری، اکنون بستگی به این دارد که اسرائیل چگونه به این حمله واکنش نشان دهد و آیا تصمیم به انجام ضدحمله در خاک ایران می‌گیرد یا خیر. ماسالا گفت: چنین اقدامی در واقع گسترش درگیری در منطقه است.

به زعم ماسالا راه حل دیپلماتیک برای این بحران وجود ندارد و این حمله از طریق دیپلماتیک قابل حل نیست.

زیان میلیاردی اسرائیل از حمله دیشب ایرانضرورت انجام وظایف شورای امنیت در واکنش به سرپیچی‌های اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد
  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان
  • زنجیره های تولید دامی در مازندران ایجاد می شود
  • تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور/ خلیج فارس و دریای عمان طوفانی
  • کارشناس آلمانی: ایران علاقه‌ای به تنش‌زایی در منطقه ندارد
  • حکایت ۳.۸ میلیارد ساله زمین درباره حیات| همه‌چیز درباره پیدایش زندگی