Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@18:18:36 GMT

ضرورت ارتقای حس خودباوری و ایجاد هویت در زنان شهر

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۲۴۱۷

ضرورت ارتقای حس خودباوری و ایجاد هویت در زنان شهر

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در کمیته بانوان و خانواده نشست‌های هم‌اندیشی با موضوع بانوان برگزار شد و در نهایت به دو ایده ارتقا حس خودباوری و ایجاد هویت در زنان شهر رسیدیم و این دو موضوع را محور کار خود قرارداده‌ایم تا به نحو شایسته به امور بانوان شهر رسیدگی کنیم.

فرزانه کلاهدوزان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نقش زنان در جامعه شهری و اسلامی، اظهار کرد: در حال حاضر زنان با رشد روزافزون در تحصیلات و شرایط اجتماعی نقش‌های جدید و مؤثری را در شهر ایفا می‌کنند، لذا باید به تحلیل مسائل مربوط به زنان توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه زنان به وجود شرایط متعادل در شهر و مدیریت شهری نیاز دارند، افزود: باید نگاه‌های لطیف در قانون‌های مربوط به زنان جاری باشد تا به دنبال آن تعادل و حسی که به تمام شهروندان یک شهر می‌دهد، تغییر کند، زیرا شهروندان یک شهر اعضای یک خانواده هستند که کنار هم قرار می‌گیرند و هر کدام از این خانواده‌ها شهر را می‌سازند، بنابراین باید نگاه به آنها متعادل باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در خصوص پیگیری مسائل مربوط به بانوان «کمیته بانوان و خانواده» ذیل کمیته فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر تشکیل شده است، ادامه داد: در این کمیته نشست‌های هم‌اندیشی با موضوع مسائل مرتبط با بانوان شهر با حضور نمایندگان آنها در دستگاه‌های دیگر، مجموعه‌های فرهنگی شهر، خیران فعال و اندیشمندان در این حوزه برگزار شد و در نهایت به دو ایده ارتقای حس خودباوری و ایجاد هویت در زنان شهر رسیدیم و این دو موضوع را محور کار خود قرار داده‌ایم تا به نحو شایسته به امور بانوان شهر رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع همدلی در شهر، تصریح کرد: یکی از مشکلات، گسست‌های موجود در شهر است که همدلی برای رفع آن یکی از نیازهای اصلی شهر خواهد بود، بنابراین با توجه به دو ارزش ارتقا حس خودباوری و ایجاد هویت در زنان شهر، اهدافی را تعیین کردیم تا نگاهی ویژه به این مسائل داشته باشیم، در این راستا به مسائل مربوط به اقتصاد خانواده، دختران نوجوانان، ورزش و نشاط بانوان شهر نیز توجه شده، زیرا ورزش با سلامت و نشاط بانوان رابطه مستقیم دارد.

کلاهدوزان با تاکید بر اهمیت سلامت شهروندان به ویژه بانوان، افزود: در حوزه سلامت، ورزش نقش تعیین کننده دارد و با توجه به اینکه در دوران کرونا افراد به ویژه بانوان به ماندن در خانه عادت کردند، در حال حاضر باید به موضوع ورزش و سلامتی به ویژه در سنین پایین‌تر و دختران نوجوان توجه شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به زنان خانه‌دار و شاغل، خاطرنشان کرد: بانوان خانه‌دار و شاغل دو قشری هستند که جمعیت مخاطب متفاوتی دارند و برنامه‌ریزی برای آنها نیز متفاوت خواهد بود، همچنین سرانه و مکان‌های ورزشی در شهر کم است و باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شده و روش‌های جدیدی برای ورزش بانوان در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اندیشمندان باید در حوزه نشاط، ورزش و تفریح روش‌های جدید ارائه دهند، شرکت‌های دانش بنیان نیز باید در این حوزه ورود کرده و طرح‌ها و ایده‌های جدید را ارائه دهند، قطعاً از آنها به عنوان تسهیل‌گر استقبال خواهیم کرد تا با به‌کارگیری روش‌های جدید بتوان اقدامات مؤثری را در حوزه زنان داشته باشیم.

کد خبر 551905

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عضو هیئت رئیسه شورای شهر اصفهان شورای شهر اصفهان حقوق زنان ورزش زنان هویت زنان در شهر مدیریت شهری شهرداری اصفهان شهر اصفهان حقوق شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اجتماعی و ورزشی شورای بانوان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این نامه که امضای محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران را دارد، آمده که پیرو جلسه روز 29 فروردین در ورزشگاه یادگار امام «فرصت‌ها و تهدیدهای مرتبط» با ورود زنان به استادیوم مورد بررسی قرار گرفت.

در گزارش ورزش سه آمده است: ادامه این نامه به مشکلات استادیوم اشاره دارد و سازمان لیگ تاکید کرده که باتوجه به «نواقص مرتبط با زیرساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان از مسیرهای پیرامونی ورزشگاه» این استادیوم تا رفع این مشکلات، «فاقد شرایط پذیرش» زنان است.

به این ترتیب بعد از حضور بانوان در دیدار با ذوب آهن که با شکست 4-1 تراکتور همراه بود و البته حضور پرشور آنها رکورد تعدادی بانوان را هم شکست، دوباره مانع جدیدی بر سر راه حضور زنان در استادیوم ایجاد شده است.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898754

دیگر خبرها

  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • میزبانی دانشگاه آزاد از تیم ملی هاکی زنان
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • تلاش برای ارتقای توانمندی بانوان در حوزه جهاد تبیین
  • ضرورت اتاق فکر برای تحقق سند فرهنگی استان مازندران