Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احسان جمالی در نشست خبری رئیس سازمان سنجش آموزش کشور که امروز ۹ بهمن در محل سازمان سنجش برگزار شد، گفت: زمان ثبت نام ۱۰ تا ۱۷ بهمن ماه است و در صورت لزوم فرصت ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ تمدید می شود.

وی افزود: آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می شود. نتایج اولیه به همراه انتخاب رشته در مردادماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ قبل از مهرماه اعلام می شود.

جمالی گفت: زمان بندی آزمون های سراسری به غیر از سال ۱۳۹۹ که به دلیل کرونا تغییر کرد، تغییری ندارد.

وی یادآور شد: تغییرات سهمیه های آزمون سراسری به کنکور سال ۱۴۰۱ نمی رسد.

معاون سازمان سنجش با اشاره به تغییرات دیگر در کنکور ۱۴۰۱ گفت: یکی از تغییرات مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته پزشکی است که از کنکور سال ۱۴۰۱ اعمال می شود. ظرفیت پزشکی از ۸۰۰۰ نفر فعلی به ۹۶۰۰ نفر افزایش می یابد که این ظرفیت بر اساس آئین نامه اجرایی که وزارت بهداشت آن را تدوین می کند، اعمال خواهد شد. این ظرفیت ویژه مناطق محروم است و نحوه توزیع آن از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: تغییر دیگر درباره رشته بهیاری است که ضریب ۴ دروس تخصصی برای بهیاران از کنکور ۱۴۰۱ اعمال می شود. همچنین پیش از این ظرفیت رشته بهیاری به دوره روزانه اختصاص داشت که با تغییر در پذیرش این رشته، بهیاری در تمام دوره ها و دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش خواهد داشت.

کد خبر 5411546

منبع: مهر

کلیدواژه: ظرفیت پذیرش سازمان سنجش کنکور 1401 آموزش پزشکی بهیاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دستیاران پزشکی آموزش حضوری دانشگاه آزاد اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه خوارزمی وام دانشجویی حکم انتصاب سازمان سنجش دانشگاه تهران دانشجویان سازمان امور دانشجویان سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سرهنگ حمدالله رحمتی پور گفت: با توجه به برگزاری کنکور در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت تیم های پلیس راهور استان البرز از ساعات ابتدای روز به منظور روان سازی ترافیک و تسهیل تردد داوطلبان در معابر منتهی به محل های برگزاری آزمون حضور خواهند داشت.

وی افزود: داوطلبان و خانواده های آن ها از توقف در مبادی ورودی محل برگزاری آزمون سراسری خودداری کرده که سبب گره ترافیکی در مسیر محل آزمون نشود.

رحمتی پور خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای تردد شهروندان و تسهیل تردد در روزهای پنجشنبه و جمعه اتخاذ شده و تمام حوزه‌های برگزاری آزمون توسط پلیس راهور استان البرز پوشش ترافیکی داده خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از عموم مردم خواست از توقف در مبادی ورودی محل برگزاری آزمون سراسری خودداری کرده و با عوامل پلیس راهور استان همکاری لازم داشته باشند.

دیگر خبرها

  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • شرکت هزار و ۵۰۰ داوطلب آباده‌ای در آزمون سراسری
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ / پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول
  • برگزاری کنکور سراسری ۷ و ۸ اردیبهشت ماه
  • کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور از فردا دوشنبه توزیع می شود
  • اعلام جزییات شرکت در رشته‌های خاص و دارای آزمون عملی کنکور