Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -خلیل نیکشاد گفت: در حال حاضر تعداد ۲۴۸ نفر شتر در استان اردبیل پرورش داده می شود که از این لحاظ تنها استان دارای شتر دوکوهانه خالص کشور محسوب می‌شود. 

او پس از بازدید نماینده سازمان فائو و مسؤولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی از مرکز بین المللی بانک ژنی شتر دوکوهانه جعفر آباد و جهاد آباد مشگین‌شهر با نشست مشترک با نماینده سازمان فائو در ایران گفت: استان اردبیل دارای برتری‌های اکوسیستمی مناسبی برای پرورش شتر دوکوهانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرورش این موجود سودمند می‌تواند به بهترین نحو ممکن صنعت اکوتوریسم را نیز در استان فعال نماید.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل شتر حیوانی نجیب و سازگار با شرایط نامساعد محیطی و کم‌آب است و با برنامه‌های دقیق کارشناسی می‌توان به راحتی جمعیت این حیوان ارزشمند را از انقراض و نابودی نجات داد.

نیکشاد می گوید: شتر دوکوهانه به‌عنوان یک نژاد کمیاب در منطقه و کشور مطرح بوده و در حال حاضر نگهداری و پرورش آن به‌طور غالب مختص استان اردبیل است.

او گفت: در سال‌های گذشته جمعیت این دام ارزشمند به‌طور چشم‌گیری کاهش یافته و خطر انقراض آن کاملا محسوس گردید و برای جلوگیری از انقراض کامل آن ایستگاه شتر دوکوهانه جهادآباد مشگین‌شهر با خرید تعداد محدودی شتر از عشایر استان در سال‌های ۷۴ تا ۷۵ شروع به فعالیت تحقیقاتی کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل می گوید : مرکز حفاظت و توسعه شتر دوکوهانه می‌بایست در راستای جلوگیری از انقراض نسل این موجود ارزشمند حرکت کند.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش شتر دوکوهانه مرکز حفاظت و توسعه شتر دوکوهانه جهاد کشاورزی اردبیل استان اردبیل شتر دوکوهانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است

معاون استاندار اردبیل گفت: موزه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و نقش موثری در حفظ هویت ملی دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کاظم دبیر، در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که با حضور مسئولان و شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: موزه‌ها نقش مهمی را در حفظ، معرفی و بازتعریف هویت ملی دارند و کنفرانس موزه‌ها می‌تواند نتایج مؤثری را در راستای تقویت این نهاد داشته باشد.

وی افزود: خودآگاهی، هویت‌بخشی و هویت‌شناسی یکی از الزامات جامعه ما است که امروزه متأسفانه بسیاری از کشورهای در حال توسعه از این موارد به دور هستند و موزه‌ها یکی از بنیان‌های حفظ و معرفی هویت ما به نسل‌های آینده هستند.

دبیر تاکید کرد: جای خوشحالی دارد که اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود و امیدوارم که شاهد نقش پررنگ‌تر موزه‌ها در حفظ هویت استان و کشور باشیم.

حسن محمدی‌ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این کنفرانس گفت: موزه‌داری در ایران و به ویژه در اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالارچینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.

حسن محمدی‌ادیب افزود: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

کد خبر 747547

دیگر خبرها

  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران بیشترین کشفیات موادمخدر دنیا را دارد
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری